رئوفیان: مجلس یازدهم تحمل شنیدن صدای مخالفان را ندارد

کاسبان فیلترینگ ثروت زیادی به جیب زده اند /فساد چای دبش در دولت رئیسی فربه شد و از فرط چاقی ترکید! /نسل آلفا قربانی جادوی قرن است

کاندیدای انتخابات مجلس دوزادهم گفت: فیلترشکن‌ها امروزه کالای مورد نیاز جامعه جهانی شده است و افرادی به عنوان کاسبان فیلترینگ ثروت‌هایی را به جیب زده اند که ایران نیز از این موضوع استثنا نیست.

کاسبان فیلترینگ ثروت زیادی به جیب زده اند  /فساد چای دبش در دولت رئیسی فربه شد و از فرط چاقی ترکید! /نسل آلفا قربانی جادوی قرن است

ابوالقاسم رئوفیان، کاندیدای انتخابات مجلس دوزادهم و عضو لیست شورای وحدت، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: لایحه عفاف و حجاب که نطفه‌اش در قوه قضاییه منعقد و در کمیسیون قضایی و فرهنگی جرح و تعدیل شده، طبیعی است که ماهیتش با آنچه که در یک دستگاه فرهنگی تهیه، بررسی و به تصویب برسد فرق دارد. بنابراین امیدوارم به این موضوع که ماهیت و جنس کارش فرهنگی است و با کار قضائی تفاوت دارد، رسیدگی شود تا در صورت اجرا تاثیر داشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر، این لایحه با انتقادات شدیدی روبرو شده است و عجیب تر اینکه، مجلس با وجود مخالفت های شدید در اقدامی ناشیانه و عجولانه، سعی در تصویب آن در کمیسیون مشترک و به صورت مخفیانه کرده است، در صورتیکه شفافیت شعار این مجلس بود.

مجلس یازدهم تحمل شنیدن صدای مخالفان را ندارد

نامزد مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس فعلی در طی ۴ سال گذشته، خطاهای متعددی داشت که یکی از آنها لایحه عفاف و حجاب است که به صورت مخفیانه تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است. این نشان می دهد که مجلس تحمل شنیدن صدای مخالفان را ولو اینکه منطقی هم باشد، ندارد.

رئوفیان با بیان اینکه حجاب و عفاف به کار فرهنگی نیاز دارد، گفت: بنده درفاصله سال های ۷۲ تا ۷۶ ریاست آموزش و پرورش منطقه ۱۸ تهران را بر عهده داشتم و در آن زمان طرحی تهیه کردم که درشورای پرورشی با شعار “طرح حجاب یک طرح پوشش محوری و چادر برتری است”به تصویب رسید در راستای این طرح در اداره و همچنین دبیرستان‌ها و مدارس راهنما یی دخترانه ستاد حجاب به ریاست مدیرمدرسه و با عضویت مربی تربیتی، نماینده معلمان و نماینده دانش آموزان تشکیل شد.دردوسالی که این طرح اجراشد ۷۰۰۰دانش آموز و دبیران مدارس دخترانه منطقه چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کردند و دو باردر حرم مطهر حضرت امام رضوان الله علیه جشن تشرف به چادر گرفتیم که برای شبکه های ۲ و ۵ تلویزیون ضبط وپخش شد.

وی در ادامه افزود: در آن زمان که آقای هراتی سبزواری معاون پرورشی وزیر پخش برنامه رادیده بوددرباره آن ازمن توضیح خواست و بعد از آن تصمیم گرفت تا حکم ریاست ستاد حجاب مدارس و مناطق آموزش و پرورش کشور را برایم صادر کنند تا این طرح در کل کشور اجرایی شود. با توجه به اینکه در منطقه ۱۸ تهران اجرایی شده بود، معتقد بودم که برای هر منطقه به تناسب فضای اجتماعی و فرهنگی آن باید طرح نوشت، بنابراین از قبول پیشنهادخودداری کردم اما آقای تقی پور بنده را به سمت رئیس ستاد حجاب مدارس دخترانه تهران منصوب کرد.

خلاصه این تغییرات چون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بود، وزرا از جمله وزیر آموزش و پرورش و مسئولین تغییر کرده و بنده از ریاست آن منطقه کنار گذاشته شدم و طرح در ابتدای راه برای همیشه بایکوت شد که این یکی از روشهای غلط مدیریتی در کشور ما است که فرد جدید اعتنایی به برنامه های ناتمام قبلی نخواهد کرد و این اشتباه است.

کاسبان فیلترینگ ثروت به جیب زده اند

از سوی دیگر، عضو لیست شورای وحدت درباره فیلترینگ گفت: فیلترینگ یک نرم‌افزار بازدارنده از دسترسی کاربران اینترنتی به خدمات اینترنتی است که دسترسی را محدود می‌کند.

او خاطرنشان کرد: البته باید گفت که فیلترینگ مزایا و معایبی دارد؛ امروزه ترویج فرهنگ برهنگی و بزه، کلاهبرداری‌های اینترنتی در فضای کسب و کار،حرمت‌ شکنی و تخریب‌ها و نیز گسترش فسادهای اخلاقی سبب شده که اینترنت جولانگاه فرهنگ منحط غرب و وسیله فروپاشی بنیان خانواده باشد و از سوی دیگر نسل نت یا Z در معرض آسیب جدی قرار گیرد. همچنین باید گفت که نسل آلفا نیز قربانی این جادوی قرن است.

کاسبان فیلترینگ ثروت زیادی به جیب زده اند  /فساد چای دبش در دولت رئیسی فربه شد و از فرط چاقی ترکید! /نسل آلفا قربانی جادوی قرن است

رئوفیان ادامه داد: در نتیجه باید گفت که اینترنت ایمان آدم ها را نشانه گرفته است. امروزه نه تنها ایران بلکه ۲۵ کشور اروپایی به فیلترشکن و محدود کردن اینترنت روی آورده اند و بیش از ۵ میلیارد نفری که در دنیا به نوعی ‌کاربر اینترنت هستند، در لبه تیغ قرار دارند. طبق آماری که منتشر شده است؛ در سال ۲۰۲۲ سه کشور و در ۲۰۲۳ ، ۲۷ کشور دسترسی کاربران به خدمات اینترنتی را محدود کرده اند.

کاندیدای مجلس دوازدهم تصریح کرد: بنابراین فیلترینگ، پدیده ای جهانی است که به سرعت در حال توسعه است . اما در مقابل، فیلتر شکن‌ها دیوار و مانع را از بین برده تا مردم بتوانند به راحتی ورود یابند .

رئوفیان از سوی دیگر به فروش فیلترشکن در کشور اشاره کرد و گفت: فیلترشکن‌ها امروزه کالای مورد نیاز جامعه جهانی شده است و افرادی به عنوان کاسبان فیلترینگ ثروت‌هایی را به جیب زده اند که ایران نیز از این موضوع استثنا نیست.

وی افزود: در بحث فیلترشکن رویکرد دوگانه ای وجود دارد؛ یکی اینکه مسئولان اعم از دولت، مجلس و سایر نهادها و شخصیت‌ها به راحتی و بدون پرداخت هزینه ای وارد فضای مجازی می شوند، از سوی دیگر برخی به عنوان کاسبان vpn برای خود تجارتی به راه انداخته اند. پیش بینی ها نشان می دهد که فروش بازار جهانی تا سال ۲۰۲۷به بیش از ۸۸ میلیارد دلارخواهد رسید که سهم قابل توجهی از این مقداردر کشور ما خواهد بود. معتقدم که برای کنترل این پدیده ی روبه رشد، مجلس آینده باید چاره اندیشی کند.

زنان و مردان ایران امنیت شغلی ندارند

عضو لیست شورای وحدت همچنین درباره قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت خانواده و برنامه ششم توسعه تدوین و تصویب شد.

وی تصریح کرد: ایران با بحران جمعیت جوان مواجه است؛ به طوریکه برخی ترجیح می دهند که فرزندی نداشته باشند و بدون فرزند زندگی کنند؛ این یعنی قطع فرایند ازدیاد نسل. این تفکر آینده کشور را با تهدید جدی مواجه می‌کند. به طوریکه می توان گفت یکی از تهدیدهایی که موجب افول جامعه و نظام سیاسی هر کشور می تواند باشد، همین است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. البته کسانی نیز هستند که به تک فرزندی اکتفا می‌کنند که این هم مشکلات عدیده‌ای را برای تنها فرزند خانواده در پی خواهد داشت.

رئوفیان ادامه داد: تمایل به داشتن دو یا سه فرزند در کشور بسیار پایین است، چراکه امنیت شغلی وجود ندارد. نه تنها مردان بلکه زنان نیز امنیت شغلی ندارند. تامین مسکن، گرانی‌های افسار گسیخته و عدم تناسب میان جمعیت جوان و میانسال کشور بخشی از مشکلات جاری کشور است. بنابراین باید ساختار قالب جمعیتی کشور که ساختار میانسالی است که باید شکسته شود؛ چراکه این ساختار معیوب است .

داوطلب مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رشد جمعیت در کشور زیر یک درصد است، اگر امنیت شغلی ایجاد شود و مسکن تامین گرددو جلو قیمت های سرسام آور، اختلاس، ویژه خوار ی‌ و باند بازی‌ها گرفته شود، طبیعی است که رغبت به فرزندآوری افزایش می یابد . در غیر این صورت نباید انتظار رشد نرخ جمعیت جوان و برقراری تناسب بین جوان و میانسال را داشت.

فساد چای دبش لکه ننگی بر دامن نظام است

ابوالقاسم رئوفیان درباره فساد چای دبش معتقد است: تراژدی چای دبش پرونده بزرگ فساد مالی نیم قرن جمهوری اسلامی است که در دولت سیزدهم پرورش یافت تا به بالاترین درجه فربه گی رسید و از این چاقی افراطی ترکید.

وی افزود: ۱۴۰ هزار میلیارد تومان فساد بی سابقه ننگی بردامن نظام است که پاک شدن آن میسر نیست. عجیب اینکه دولتی که فساد را تنها رقیب خود می دانست و شعارش را مبارزه با فساد قرار داده بود، نتوانست آن را مهار کند.

همچنین کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، مجلس که در زمینه نظارت سیاسی، وظیفه اصلی اش نظارت بر عملکرد دولت است، از سونامی فساد چای دبش بی خبر بود، نمایندگان تهران در مجلس که همگی در این دوره نیز تایید صلاحیت شده و در لیست ائتلاف جای گرفته اند تا وارد مجلس آینده شوند، باید پاسخگوی این سوال مردم باشند که در زمان وقوع فساد چای دبش کجا بودند که چنین ننگی به بار آمده است؟

او ادامه داد: با ۳/۴دهم میلیارد دلاری که فساد شد می توان کارخانه مونتاژ بوئینگ احداث کرد یا ۹ کارخانه پترو شیمی جدید تاسیس کرد. می توان آلودگی هوای تهران را که باعث ابتلای ده‌ها زن و مرد به سرطان ریه می شود و با سالانه ۸۴۰ میلیارد تومان برطرف کرد.

همچنین می توان امنیت و سلامت روانی جامعه را تامین کرد . اینکه می گویند بودجه ای وجود ندارد، پس این ۱۴۰ هزار میلیارد تومن برای چیست؟

رئوفیان درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: قانون لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها با شاغلین ۲سال در مجلس و ۱ سال در دولت ماند که علتش معلوم نیست. اگر بودجه نیست چرا چنین فسادهایی که معادل پول ساخت برج ساعت مکه است، رخ می دهد؟

وی در پایان افزود: معتقدم که مجلس یازدهم ازجمله باید پاسخگوی چنین فسادی باشد و از سوی دیگر، قوه قضائیه با دقت بیشتری به این موضوع رسیدگی کند و انتظار می رود مجلس دوازدهم با نظارت قوی جلوی چنین سرقت های کلان را بگیرد .

نظرات بسته شده است.