Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1164

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1165

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1166

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1177

ابتکار: مدت‌زمان گفت‌وگوی اعضای خانواده ایرانی از ۱۰ ساعت به ۲۰ دقیقه رسیده

در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مدت‌زمان گفت‌وگوی اعضای خانواده ایرانی از ده ساعت به ۲۰ دقیقه رسیده است. به گزارش تسنیم، […]

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مدت‌زمان گفت‌وگوی اعضای خانواده ایرانی از ده ساعت به ۲۰ دقیقه رسیده است.

به گزارش تسنیم، معصومه ابتکار عصر امروز در نشست صمیمی با تشکل‌های مردمی و احزاب که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: جلسه‌ای که امروز برگزار می‌کنیم در استان‌های دیگر نیز برگزار شده و همچنین نمونه‌هایی از این کار را در ستاد مرکزی یعنی تهران برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به ابعاد مختلف طرح گفت‌وگوی ملی خانواده گفت: موضوع زنان و خانواده جزو سیاست‌های جدی است که در منشور حقوق شهروندی و برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است، تکالیفی داریم که برای آن باید تلاش کنیم و از طرفی نیز رئیس‌جمهور برنامه‌هایی برای پیشبرد وضعیت زنان و خانواده در نظر گرفته‌اند که باید با همکاری احزاب و تشکل‌های سیاسی بتوانیم این برنامه‌ها را پیش ببریم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ابراز کرد: امیدواریم به‌زودی قانون سازمان‌های مردم‌نهاد که به دولت آمده به تصویب برسد، این قانون در دستور کار دولت است چراکه سازمان‌های مردم‌نهاد ازنظر نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری احزاب، جلب مشارکت مردم و آموزش مردم در ارتباط با موضوعات مهم جامعه که دارای اهمیت است، و دولت به‌تنهایی نمی‌تواند این کارها را انجام دهد تأثیرگذاری سمن‌ها بسیار بیشتر است و باید با یک رویکرد علمی و اثربخشی لازم به سمت حل مشکلات برویم.

ابتکار با اشاره به نقش مهم احزاب و سمن‌ها در پیشبرد اهداف خانواده ابراز کرد: سازمان‌های غیردولتی و احزاب نقش دیده‌بانی دارند که میزان تحقق قوانین و میزان پایبندی دولت و حکومت‌ها را پایش کنند و این امر بسیار مهم است، دولت دوازدهم به این کارکرد بسیار اعتقاد دارد، نقش دیده‌بانی می‌تواند از فساد و مشکلاتی که گریبانگیر کشورها می‌تواند باشد به اصلاح مستمر امور منتهی شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با اهداف متعالی شکل‌گرفته است، اظهار داشت: در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی عملکرد دولت در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب بسیار اهمیت دارد، تا بتوان از جهت انتقال ارزش‌های انقلاب و حکمرانی مطلوب با نسل جوان ارتباط برقرار کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به جایگاه ویژه خانواده تأکید کرد: خانواده در کشورهای مختلف دچار تحولاتی شده است، و تعبیراتی که به کار گرفته می‌شود دور از واقعیت است اما خانواده دچار تحولاتی شده که اگر نسبت به این تحولات آگاهی نداشته باشیم و اینکه خانواده مأمنی برای تأمین نیازهای عاطفی و معنوی است را نتوانیم حفظ کنیم آسیب‌های جدی به جامعه و اقتصاد وارد خواهد شد.

ابتکار با تأکید بر اینکه نسل آینده باید به‌دور از خشونت باشد، مطرح کرد: لایحه خشونت علیه زنان، لایحه دفاع از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس پیگیری می‌شود، همچنین موضوع مهارت‌های زندگی و مشکلاتی که داریم مدنظر و موردتوجه دولت است.

وی با بیان اینکه یک بخش مهم کار مربوط به کار احزاب و نهادهای اجتماعی است، خاطرنشان کرد: احزاب در جریان تحولات اجتماعی نقش‌آفرین و تعیین‌کننده هستند و در طرحی که در رابطه با گفت‌وگو خانواده دنبال می‌کنند احزاب نقش سازنده‌ای دارند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: یکی از ابعادی که باید حتماً در گفت‌وگوی خانواده موردتوجه قرار دهیم گفت‌وگوی بین نسلی و گفت‌وگوی جوانان با خانواده است، گفت‌وگوی بین نسلی زمان آن به دلایل مختلف کم شده و بر اساسی گزارشی مدت‌زمان گفت‌وگوی اعضای خانواده ایرانی از ده ساعت به ۲۰ دقیقه رسیده است و این کاهش گفت‌وگو عوارض و آسیب‌های جدی به‌ویژه برای نسل جوان دارد و مسائلی ازجمله افسردگی، ناامیدی و اعتیاد برای جوانان به وجود می‌آورد.

ابتکار با بیان اینکه گفت‌وگوی بین نسلی در جامعه باید شکل بگیرد، تصریح کرد: نسل دهه ۷۰ نسلی است که احساس می‌کند که دیده نشده و جامانده است البته دهه شصتی‌ها نیز گلایه‌های فراوان دارند اما گلایه دهه هفتادی‌ها بیشتر است و در این میان احزاب و تشکل‌های مردمی نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.

وی گفت: تمام گروه‌های مرجع اگر در حل معضلات خانواده ورود کنند و نگاه علمی و تخصصی را در پیش بگیرند و از زمینه‌های علمی و فرهنگی استفاده کنیم، می‌توانیم جریان سازی اجتماعی خوبی را در بحث گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی برقرار کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر پیگیری موضوعات مطرح‌شده از سوی مسئولان استان اظهار داشت: پژوهش‌هایی که در سطح استان خاص شاخص‌های استان و شهرستان دارد باید مطرح شود تا در جهت بهبود شرایط و وضعیت خانواده حرکت کنیم، موضوع اشتغال از اولویت‌های دولت است و کارهای ویژه‌ای در حال انجام است.

ابتکار با بیان اینکه در بحث زنان سرپرست خانوار کارگروه ویژه‌ای معاونت زنان و خانواده‌ داریم که یک کارگروه فراملی است و تقسیم‌کار ویژه شده است، گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶، در بحث بیمه زنان سرپرست خانواده مطرح‌شده و در مجلس تصویب‌شده و امیدواریم در راستای حل مشکلات قدم برداریم.

 

منبع: تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.