Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1164

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1165

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1166

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1177

وزیر آموزش و پرورش: آزمون‌های ورودی مدارس صدمات جدی به دانش آموزان وارد می‌کند/ ترویج و تشویق استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی ممنوع است

در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ افرادی که منافع مالی بسیاری در زمینه کتاب‌های کمک آموزشی دارند تلاش می‌کنند این طرح را لغو کنند. سید محمد بطحایی وزیر آموزش و […]

افرادی که منافع مالی بسیاری در زمینه کتاب‌های کمک آموزشی دارند تلاش می‌کنند این طرح را لغو کنند.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مورد طرح حذف امتحان تیزهوشان از پایه هفتم گفت:  یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش آزمون‌های متعدد و استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و جزوات مکمل در دوران ابتدایی است.

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: این آزمون‌ها و کتاب‌ها صدمات جدی به دانش آموزان وارد می‌کند و فعالیت‌های تربیتی ما را به شدت تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

عضو هیات دولت خاطر نشان کرد: همه انرژی بچه‌ها به سمت آموزش حافظه محور می‌رود و بقیه دانش‌ها از جمله مهارت زندگی کردن به فراموشی سپرده می‌شود.

وی افزود: بچه‌ها به دلیل نگرانی از این آزمون‌ها مهارت‌های زندگی را  کنار گذاشتند. هم نشینی با خانواده، رفتن به طبیعت و لذت بردن از آن را کنار گذاشته‌اند. وقتی تمام فکر و ذکر آنها امتحان می‌شود دیگر نمی‌توانند مهارت‌هایی که برای زندگی آینده آنها مهم است را فرا بگیرند.

بطحایی با بیان این که با آمادگی و هماهنگی در حال حذف این آزمون‌ها هستیم تصریح کرد: الان آزمون پایه هفتم مدارس نمونه دولتی، خاص و استعدادهای درخشان لغو شده است. به عبارت دیگر بچه‌های ابتدایی مجبور نخواهند بود برای قبول شدن در آزمون استعداد درخشان از کلاس دوم خود را آماده شرکت در این آزمون کنند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اجازه ترویج و تشویق استفاده از کتاب‌های کمک درسی و جزوات آموزشی از سوی مدارس و معلمان وجود ندارد و ممنوع است.

وی ادامه داد: مدارس اجازه ندارند به بهانه ضعیف بودن دانش آموز در یک درس او را مجبور به استفاده از کتاب‌های کمک درسی و حضور در کلاس‌های فوق برنامه کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما می‌خواهیم فضای مدرسه را برای بچه‌ها باز کنیم. دانش آموزان با آزادی بیشتری دوران تحصیل خود را سپری کنند. ما می‌خواهیم آنها کودکی را آن گونه که ما پیشتر تجربه کرده ایم، تجربه کنند.

بطحایی خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان از بچگی خود لذت ببرند و بتوانند مهارت‌های زندگی را در دوران کودکی و در جمع همسالان فراهم کنند می‌توانند در آینده افراد موفقی باشند.

وزیر در مورد مخالفت‌های احتمالی با این طرح به ویژه از سوی ناشران کتاب‌ها کمک آموزشی گفت: افرادی هستند که منافع مالی بسیاری در این زمینه داشته و دارند و قطعا با این طرح به مخالفت برخواهند خاست و تلاش می‌کنند این طرح را لغو کنند.

وی ادامه داد: از همه فرهیختگان و صاحب‌نظران در علوم تربیتی، از همه همکاران در مدارس درخواست می‌کنم که کمک کنند تا مدارس را تبدیل به محیط بانشاطی کنیم. بچه‌ها باید از حضور در مدرسه لذت ببرند.

بطحایی افزود: مسیری را که آغاز کرده‌ایم با کمک فرهیختگان و فرهنگیان ادامه می‌دهیم و مسائل و مشکلات دیگر را نیز در آینده‌ای بسیار نزدیک برطرف می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: این حذف آزمون‌ها فعلا در پایه هفتم است و کلاس‌های کنکور سرجای خود هستند و حذف نشدند. امیدوارم با کمک سازمان سنجش به یک طرح مشترک در مورد کنکور برسیم و تکلیف آن را روشن کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.