این‌روزها همه «نود» را مقصرمی‌دانند شما چطور؟

  در همین زمینه پرسپولیس نباخت، ورزش ایران باخت ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ناصر حجازی؛ افسانۀ او که پرواز می‌کرد، کرنش نمی‌کرد ۲ خرداد ۱۳۹۹ «نود» یک برنامه تلویزیونی است با زمان، امکانات و توانایی محدود نمی شود علی‌کریمی یا مربی/بازیکن/مدیر دیگری بار همه اشتباهات در لیگ برتر را به گردن این برنامه بیاندازد مهدی شادمانی […]

 

«نود» یک برنامه تلویزیونی است با زمان، امکانات و توانایی محدود نمی شود علی‌کریمی یا مربی/بازیکن/مدیر دیگری بار همه اشتباهات در لیگ برتر را به گردن این برنامه بیاندازد

مهدی شادمانی – علی‌کریمی در شرایطی که برای سپیدرود رشت بوجود آمده برنامه نود را مقصر می‌داند. او در کنفرانس خبری روز گذشته و پس از بازی تیمش مقابل استقلال خوزستان با عصبانیت این تقصیر را نشان داده است. سرمربی سپیدرود رشت دیروز در کنفرانس خبری لوگوی برنامه نود را از روی بلندگو جدا و به زمین پرت کرد و گفت که به خاطر عدم نمایش صحنه داوری تیمش به نود معترض است.

کریمی البته روز گذشته دلیل برای عصبانیت زیاد داشته است. تیم او ۳ امتیاز خانگی را از دست داده و فرصت خوب فاصله گرفتن از تیم رقیبش را هم همین طور. تیم او یک پنالتی را در دقیقه ۱۵ از دست داده یک گل دقیقه ۲۶ زده و در دقیقه ۲۷ با یک پنالتی اخراج بازی به تساوی کشیده شده. سپیدرود به هر دلیلی دیگر گل نزده و کریمی اعتقاد دارد که در صحنه ای مشکوک در اواخر بازی می توانسته تیمش صاحب یک پنالتی دیگر و البته پیروز شود.
در ادامه همین اعتراض است که او به همه ارکان فدراسیون حمله کرده و در ادامه به برنامه نود معترض شده که صحنه داوری تیمش در هفته قبل را به نمایش نگذاشته. اما در این شرایطی که برای سپیدرود رشت بوجود آمده چقدر نود مقصر است؟
مشکل فقط علی کریمی نیست . هفته قبل در جریان برنامه نود پندار توفیقی از فردوسی پور درخواست کرد که شب بازی این تیم به ماجرای قائدی نپردازد و لابد در جریان فشارهایی که به نود به عنوان یک رسانه وارد می کنند مجری این برنامه هم قبول کرد. اما اگر برنامه نود به ماجرای قائدی نپردازد و همه چیز را زیر سبیلی رد کند مگر سنگ روی سنگ بند می شود. امروز یک بازیکن جوان استقلال به خاطر عدم مدیریت درست و درمان و کنترل مناسب ، به خاطرفرهنگ نادرست استفاده از وسیله نقلیه و… روی تخت خوابیده ، یک جوان دیگر جانش را از دست داده و دو جوان دیگر شدیدا درگیر مسائل تصادف هستند و به خاطر آبرویشان است که چیزی نمی گویند. حالا اگر رسانه به این مساله در فوتبال نپردازد مجوزی صادر شده برای تکرار این اتفاقات.

حالا نود این مساله را نپرداخت و مقصرنشد اما در ماجرای درگیری های مدیریتی باشگاه استقلال وقتی رییس هیات مدیره این باشگاه دست به افشاگری در مورد مسائل تیمش زد باز نود مقصر شد. یعنی یک بازیکن درخواست‌های عجیب و غریب دارد یک مربی باشگاه در موردش اشتباه صحبت می‌کند و یک مدیر نمی تواند اسرار باشگاه را نگه دارد اما در نهایت رسانه متهم به حاشیه‌سازی می شود.

این مربوط به استقلال بود اما پرسپولیسی‌ها هم در ماجرای طارمی نود را مقصر می‌دانند. تیم قرمزپوش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال ۴ گل دریافت کرد و همه می دانند که غیبت مهدی طارمی چه تاثیر غیرقابل کتمانی در این مساله داشته . با این همه صحبت از برنامه نود که می شود همه می‌گویند که شب بازی الهلال نباید به این مساله می‌پرداخته. هیچ کس هم نمی‌گوید چرا. خب به هرحال اگر باشگاهی فکر می کند که شب مسابقه نباید بازیکنان و مدیران و مربیانش درگیر مساله حاشیه‌ای بشوند می تواند جلوی مصاحبه‌ها را بگیرد و البته به بازیکنانش هم اجازه ندهد که برنامه نود را در آن شب خاص نگاه کنند اما نمی‌شود در مساله طارمی نود را مقصر دانست.

یک بازیکن قرارداد اشتباه نوشته ، یک مدیر آن اشتباه را تکرار کرده و نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به خاطر اشتباهات و منافع شخصی بازیکن/مدیر دچار محرومیتی عجیب شده که هنوز هم اثراتش ادامه دارد اما از میان این همه دلیل برای تقصیر یک دفعه برنامه نود مقصر شناخته می شود.

جریان سپیدرود و پرسپولیس و استقلال هم نیست که کل لیگ برتر انتظار دارند مشکلات‌شان را به گردن رسانه بیاندازند و یا رسانه بیاید و مشکلاتشان را حل کند واگر چنین اتفاقی نیافتد دست به کارهای عجیب و غریب می ‌زنند . اما حقیقت این است که در هیچ‌کدام ازموارد رسانه در اتفاقات رخ داده بیش از ده درصد تاثیر ندارد و البته پرداختش به مسائل اینقدر مهم هست که این تاثیر را بشود پذیرفت.

تیم‌های لیگ برتری هم بد نیست مشکلات خودشان را ببینند. هرچند علی کریمی شاید حق داشته باشد که کمیته داوران ، داورهای خوب و درست و درمانی انتخاب نمی‌کند اما راه‌کارش این نیست که بلندگو نود را پرت کند و فلش تقصیر را سمت این برنامه بگیرد. تیم او اگرپنالتی‌اش را گل می کرد اگر مرتکب پنالتی اخراج نمی‌شد دیگر نیازی به پنالتی و صحنه آخر بازی پیدا نمی کرد. البته باز هم روش اعتراض به فدراسیون متفاوت است و ممکن است تیم‌های لیگ برتری اگر به قضاوت‌ها اعتراض دارند به صورت گروهی به فدراسیون فشار بیاورند. بروند و راهی پیدا کنند برای افزایش کیفیت داوری ها . اما این را همه‌شان باید به خوبی بدانند که اگر تیمی از داوری ضرر می کند همزمان تیمی دیگر هم از داوری سود می‌کند و این اشتباهات این طور نیست که همه را متضرر کند.
«نود» یک برنامه تلویزیونی است با زمان، امکانات و توانایی محدود نمی شود علی‌کریمی یا مربی/بازیکن/مدیر دیگری بار همه اشتباهات در لیگ برتر را به گردن این برنامه بیاندازد

 منبع: عصرایران ؛
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.