Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1164

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1165

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1166

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1177

گزارش؛ جشنواره فیلم فجر ۳۶ افتتاح شد …

در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ سینماپرس: آیین افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد آغاز شد. به گزارش خبرنگار سینماپرس مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره […]

سینماپرس: آیین افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با دقایقی تأخیر شامگاه پنجشنبه ۱۲ بهمن با پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت  آیاتی از کلام الله مجید و با حضور چندی از سینماگران، اهالی رسانه و مدیران سینمایی در برج میلاد تهران برگزار شد.

احسان کرمی مجری مراسم  در ابتدای این مراسم از طرف سینمای ایران به بازماندگان سانحه سانچی تسلیت گفت و با زلزله‌زدگان کرمانشاه همدری کرد. او از هنرمندان درخواست کرد مبلغی را جمع کنند و یک سومی افرادی را که در کرمانشاه کانکس ندارند،  ساماندهی شوند و گفت؛ این اتفاق تنها از جامعه هنری بر می‌آید.

سپس داروغه‌زاده، دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فجر هر سال باشکوهتر از سال گذشته، برای نشان دادن آرمان‌های راستین انقلاب و نظام برگزار می‌شود تا نشان دهد که سینما خق خود را به این انقلاب ادا می‌کند.

وی تاکید کرد: برنامه افتتاحیه را به شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیم می‌کنم که جایشان خالی است و یادشان در دل ما حاودان خواهد بود.

در بخش دیگری از مراسم کرمی از زنده‌یاد علی معلم یاد کرد و گفت: می‌خواهم درباره مردی صحبت کنم که اولین بار است روی این صندلی‌ها ننشسته و مطمئنم از آسمان‌ها ما را تماشا می‌کند.  در ادامه نماهنگی درباره زنده‌یاد معلم پخش شد و سخنان معلم درباره زندگی، مهربانی و مرگ  تأثر همه حاضران را از اولین سال فقدان معلم به همراه داشت.

کرمی از سیدعباس صالحی، محمدمهدی حیدریان، ابراهیم داروغه‌زاده، فرشته طائرپور و خانواده علی معلم برای نکوداشت این هنرمند به روی سن دعوت کرد.  آذر معلم، امید و ایمان معلم روی سن آمدند و در نکوداشت زنده‌یاد علی معلم، مورد تقدیر وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی قرار گرفتند. کرمی گفت: ما علی معلم را از دست دادیم اما خوشحالم که جشن حافظ امسال ثابت کرد که خانم معماریان همچنان راه علی معلم را ادامه می‌دهند. معماریان با حضور روی سن به یاد علی معلم، تنها به این بیت اشاره کرد: تحصیل عشق و رندی آسان نمود اول، جانم بسوخت اول در کسب این فضایل!

سپس سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: ماه بهمن برای ما یادآور دو چیز است. جشن سینمای ایران و جشن انقلاب اسلامی که من هر دو آن ها را به مردم عزیز تبریک می گویم. این سینما در سال های گذشته نام ایران را بلند آوازه کرد و با حضورهای موفق جهانی که پدید آمد، توانست سفیر فرهنگی هنری ایران در جهان باشد. این سینما توانسته پیشتاز گفتگوی هنری ایران با جهان باشد و توانست نشان دهد  که می‌توان سینمایی انسانی، شاعرانه، متفکرانه و قصه‌دار داشت، کما این که تاریخ فرهنگ ایران هم همه این‌ها را در کنار هم دارد.

در ادامه نماهنگ بزرگداشت محمدعلی نجفی پخش شد که طوفان نهان‌قدرتی آن را ساخته است. محمد علی نجفی در سخنانی روی سن گفت: چهل و هفت سال پیش زمانی که در محافل مذهبی و خانواده‌های مذهبی کمتر می‌شد از سینما صحبت کرد من با دو یار؛ آقای فخرالدین انوار و همسرم زهره به طور جد مسئله نمایش را پی گرفتیم. با همکاری ایشان نمایش سر به‌داران را نوشتیم. برای اولین بار در یک مکان مذهبی توانستیم موسیقی را در حسینیه ارشاد پخش کنیم. اما میان نمایش یکی از تابلوها و پخش موسیقی، شخصی گفت کوروش آسوده بخواب که ما بیداریم و این همان سالی بود که در تخت جمشید این جمله از زبان شاه شنیده شد!

در ادامه آیین افتتاحیه، کلیپ دومین بزرگداشت برای حاضران نمایش داده شد که در آن بخش‌های مختلفی از هنرنمایی «منوچهر اسماعیلی» صداپیشه محبوب سینما پخش شد و تحسین حاضران را برانگیخت. نماهنگی که بهروز سلیمانی‌نذیر آن را ساخته است. در ادامه از منوچهر اسماعیلی گوینده و صداپیشه ۷۸ ساله ایرانی با حضور سعید راد و ابوالحسن تهامی تجلیل به عمل آمد.

منوچهر اسماعیلی با تشویق های مکرر حاضران در سالن به روی سن آمد و گفت: در همه فیلم‌ها به شما سلام کردم و شما، امشب به سلام من جواب دادید. من هم به سهم خود از استاد علی معلم یاد می‌کنم و به همسر و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم. زیاد وقت‌تان را نمی‌گیرم و حال خوشی هم ندارم. بعد از دیدن صحنه‌هایی که پخش شد حتی توان ایستادن هم ندارم. خیلی متشکرم.
احسان کرمی از اسماعیلی خواست روی صندلی بنشیند و در ادامه از ابوالحسن تهامی و سعید راد خواست درباره این استاد دوبله صحبت کنند.

گفتنی است: در این مراسم افرادی همچون: سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)،  محمدمهدی حیدریان (رییس سازمان سینمایی)،  ابراهیم داروغه‌زاده (دبیر جشنواره)،  علیرضا رضاداد (عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره)، علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی)، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) اهالی سینمای ایران حضور داشتند.

از هنرمندان حاضر در این مراسم میتوان به: اکبر عبدی، منوچهر اسماعیلی، سیامک اطلسی، مهدی فخیم زاده، امیرحسین شریفی، نوید محمدزاده، هومن سیدی، رسول صدرعاملی،  مهدی پاکدل، سیدغلامرضا موسوی، شبنم مقدمی، کامبیز دیرباز، بهرام رادان، رضا مقصودی، مونا فرجاد، ناصر ممدوح، پوریا آذربایجانی، علیرضا زرین دست، امین حیایی، آذر معماریان، ساسان سالور، اشکان منصوری، پدرام شریفی، سیدروح‌الله حجازی، پیمان جعفری، نیما اقلیما و … اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.