معرفی کامل گوشی ردمی نوت ۸ پرو شیائومی – redmi not 8 pro

ازجمله جدیدترین گوشی های شرکت شیائومی میتوان ردمی نوت ۸ (Redmi Note ۸)، ردمی (Redmi ۸)، Xiaomi Mi ۹ Pro  (می ۹ پرو)، Xiaomi Mi ۹T Pro و ردمی نوت ۸ پرو (Redmi Note ۸ Pro ) را نام برد که شرکت تسک میران تنها نمایندگی شیائومی به بررسی ردمی نوت ۸ پرو پرداخته است که در ادامه این مطلب آمده است.

ردمی نوت ۸ پرو (اولین گوشی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی)

 

پایگاه خبری رسا نشر-شیائومی همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود از گوشی‌های Redmi Note ۸ و Redmi Note ۸ Pro  که جانشینان سری نوت ۷ هستند، رونمایی کرد. در حالیکه ردمی نوت ۸ استاندارد یک گوشی اقتصادی به حساب می‌آید، نسخه پرو اولین گوشی بازار با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در جهان خواهد بود.

شیائومی از تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۵ برای ردمی نوت ۸ پرو استفاده کرده است که دارای ۸ هسته Kryo ۲۶۰ (چهار هسته با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز) می‌باشد. باتری ردمی نوت ۸ دارای ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپرساعت است و یک شارژر ۱۸ واتی با پورت USB-C برای شارژ آن در نظر گرفته شده است. خوشبختانه جک هدفون ۳.۵ میلیمتری هم در کنار این پورت جای دارد.

Xiaomi Redmi Note۸ در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی با قیمت پایه ۱۴۰ دلار برای نسخه ۴/۳۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد. قیمت نسخه ۶/۶۴ گیگابایت آن ۱۶۷ دلار و نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایت آن ۱۹۵ دلار خواهد بود.

شیائومی Redmi Note ۸ Pro از یک صفحه نمایش ۶.۵۹ اینچی استفاده می کند که رزولوشن آن نسبت به مدل قبلی یعنی ردمی نوت ۷ پرو تغییری نداشته است و تقریبا از همان کیفیت مشابه برخوردار است اما کمی بزرگتر شده است، این بدان معناست که احتمالا استفاده با یک دست از نوت ۸ پرو کمی سخت تر خواهد شد .در پشت گوشی دوربین چهار گانه آن قرار گرفته است و طراحی دوربین بر خلاف اکثر گوشی های شیائومی در مرکز آن قرار گرفته است. برخلاف همیشه Xiaomi  ترجیح داده است برای نوت ۸ پرو از یک پردازنده مدیاتک استفاده کند. این پردازنده هشت هسته ای از نوع Helio G۹۰T است که دارای ۸ هسته و قدرت پردازشی بیشتر از ۲ گیگاهرتز است. با توجه به قدرت این پردازنده این گوشی از سیستم خنک کننده نیز بهره می برد که پیش تر فقط در گوشی های گیمینگ نظیر بلک شارک ۲ پرو استفاده شده بود. پردازنده گرافیکی این محصول نیز از قدرت پردازش بالایی برخوردار است و به راحتی می تواند بسیاری از بازی هایی که نیاز به پردازش سنگین دارند را اجرا کند.

دوربین چهارگانه ردمی نوت ۸ پرو:

بازی به سطح آدرنالین شما نه فقط به واسطه ۴ لنز تعبیه شده بر قاب پشتی Redmi Note ۸ Pro  ، بلکه به لطف سنسور ۶۴ مگاپسکلی این گوشی است که حتی برای دوربین های حرفه‎ای هم رجزخوانی می‎کند.
۴ لنز این گوشی، در مرکز بخش فوقانی قاب پشتی با ساختار عمودی تعبیه شده‎اند و رزولوشن های ۶۴، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی دارند. سوپرایز ۶۴ مگاپیکسلی ردمی نوت ۸ پرو، یک لنز واید است با گشودگی دیافراگم f/۱.۸ همراه شده است و امید عکاسی باکیفیت در نور ضعیف شب را برای ما زنده کرده است. سنسور های دیگر به ترتیب لنز فوق واید، لنز ماکرو و سنسور تشخیص عمق هستند تا با خیال راحت ادعا کنیم کلکسیون عکاسی این حریف قدر شیائومی بی بدیل است.
داخل بریدگی نمایشگر هم یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۰ قرار گرفته است تا هیچ نقدی بر بخش هنری این دوربین وارد نباشد.

قلب تپنده این دستگاه چیپست Helio G۹۰T است که با ۶/۸ گیگابایت رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. ظرفیت باتری این دستگاه ۴۵۰۰ میلی آمپرساعت است و یک شارژ ۱۸ وات سریع برای آن در نظر گرفته شده است. ردمی نوت ۸ پرو اولین گوشی این برند با سیستم خنک کننده مایع است که برای ارائه تجربه گمینگ بهتر به کاربران در نظر گرفته شده. به غیر از این قابلیتی برای اتصال همزمان به  Wi-Fi و ۴G نیز برای این دستگاه لحاظ شده است.

باتری شیائومی Redmi نوت ۸ پرو:

شاید هضم این پاراگراف بعد از نیم نگاهی به برچسب قیمت این گوشی، سخت که نه ولی غیرممکن باشد! شیائومی Redmi نوت ۸ پرو مجهز به باتری ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی است که در کنار فناوری شارژ سریع Quick Charge ۴+ تبدیل به قطب جذاب این گوشی شده است.
احتمالا شارژدهی این باتری تا ۱۰ ساعت پی در پی دور از ذهن نخواهد بود کمااینکه مدت زمان فول شارژ شدن آن هم برای بار چندم شما را شگفت زده می‎کند.

غول جدید شیائومی مجموعه ای هنرمندانه و سخاوتمندانه از قابلیت هاست که با برچسب قیمت باورنکردنی برای رقابت با حریفان قدر خود قد علم کرده است. اگر کلکسیونی از مشخصه های بروز از اسمارت فون را می‎خواهید،  Xiaomi Redmi Note ۸ Pro از بهترین هاست.

این گوشی در رنگ‌های مشکی، سبز و سفید به بازار عرضه خواهد شد. قیمت نسخه ۶/۶۴ گیگابایت آن ۲۴۰ یورو و نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایت آن ۲۷۰ یورو می‌باشد.

ردمی نوت ۸ پرو  توسط شرکت تسک میران، نمایندگی رسمی شیائومی در ایران مورد بررسی و در اختیار ما  قرارگرفته است.

مشخصات فنی ردمی نوت ۸ پرو شیائومی

XIAOMI REDMI NOTE ۸ PRO

عرضه

معرفی

۲۰۱۹، اوت

وضعیت

موجود. عرضه‌شده در سپتامبر ۲۰۱۹

نمایشگر

نوع

IPS LCD لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ

سایز

۶.۵۳ اینچ (~۸۴.۹% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۳۹۵ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

محافظ

کورنینگ گوریلا گلس ۵

بدنه

ابعاد

۱۶۱.۳ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلی‌متر

وزن

۱۹۹ گرم

ساخت

پشت و جلو از جنس شیشه (گوریلا گلس ۵)

سیم‌کارت

دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل

– اندروید ۹.۰ (پای)
– MIUI ۱۰

تراشه

Mediatek Helio G۹۰T (دوازده نانومتری)

پردازنده مرکزی

۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲.۰۵ گیگاهرتز Cortex-A۷۶ و شش هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A۵۵)

پردازنده گرافیکی

Mali-G۷۶MC۴

حافظه

درگاه حافظه

میکرو اس‌دی، تا ۲۵۶ گیگابایت (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت ۶GB رم، ۱۲۸ گیگابایت ۸GB رم

دوربین

اصلی

۶۴ مگاپیکسل (۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۱.۷ اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/۱.۸، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
۸ مگاپیکسل (۱۳ میلی‌متر، f/۲.۲، لنز فوق‌عریض، ۱/۴ اینچ سایز سنسور، ۱.۱۲ میکرومتر سایز پیکسل)
۲ مگاپیکسل (۱.۷۵ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۵ اینچ سایز سنسور، f/۲.۴، دوربین مخصوص ماکرو)
۲ مگاپیکسل (۱.۷۵ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۵ اینچ سایز سنسور، f/۲.۴، سنسور تشخیص عمق تصویر)

قابلیت‌ها

فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR

ویدیو

۲۱۶۰p@۳۰fps، ۱۰۸۰p@۳۰/۶۰/۱۲۰fps، (لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی)

سلفی

۲۰ مگاپیکسل

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری

بله

لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

شارژر

شارژ سریع ۱۸ واتی (+Quick Charge ۴)

قابلیت‌ها

حسگرها

حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری

GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم

Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات

بلوتوث

۵.۰، A۲DP، LE

GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، BDS

NFC

بله

رادیو

رادیو اف‌ام، ضبط

USB

۲.۰، Type-C ۱.۰ کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها

مشکی، آبی، سفید، سبز

محدوده قیمت

حدود ۱۸۰ یورو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.