توهین و تمسخر، ماحصل برنامه های سیمای ملی / اصرار بر کوچک شمردن و بی ارزش کردن افراد و شخصیت ها

نمونه بارز اینگونه مجری ها، حسین کلهر مجری برنامه سلام صبح بخیر از شبکه سه سیما می باشد. این مجری از آنجاییکه گمان می کند خیلی با نمک است با خنده و لودگی هرکسی را که می خواهد به باد تمسخر می گیرد.
 
پایگاه خبری رسا نشر – در هر خانواده ای یک فرد پیدا می شود که با لودگی و پررویی حرفش را می زند. با خنده هم حرفش را می زند. که اگر طرف مقابل واکنش بدی نشان داد بگوید شوخی کردم!! این افراد اصولاً از طرف سایر افراد خانواده هدایت هم می شوند. به اصطلاح خودشان را آدم خوبه داستان معرفی می کنند. اما از فرد هتاک می خواهند که خواسته شان را اجابت کند. حالا حکایت رسانه ملی هم اینگونه است. برای حفظ پرستیژ و پنهان کردن عقاید رسانه ملی نسبت به جریانات، افرادی همچون هنرمندان و ورزشکاران، لوده ای را تحت عنوان مجری وارد قاب تلویزیون می کنند و اجازه می دهند هر حرفی که باید و نباید را بزند. اگر توهین ها با واکنشی مواجه نشد که در پشت صحنه به ریش بیننده می خندند. اما اگر موج انتقادات گریبان گیرشان شد ، در اسرع وقت با پخش یک ویدیوی عذر خواهی از طرف تهیه کننده و مجری دلقک، سر و ته ماجرا را هم می آورند. البته که آنها هم می دانند انتقادات و حتی شکایت از صدا و سیما هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید.همین امر سبب می شوند که به یک مجری تازه کار اجازه دهند شخصیت های معروف و مورد احترام مردم را مورد تمسخر قرار دهند.
نمونه بارز اینگونه مجری ها، حسین کلهر مجری برنامه سلام صبح بخیر از شبکه سه سیما می باشد. این مجری از آنجاییکه گمان می کند خیلی با نمک است با خنده و لودگی هرکسی را که می خواهد به باد تمسخر می گیرد. از تمسخر لوگوی باشگاه استقلال و توهین به هواداران این تیم محبوب گرفته تا تمسخر رئیس سابق بانک مرکزی آن هم با ادبیاتی سخیف و زننده . و شیرین کاری جدید کلهر هم که تمسخر علی دایی به بهانه نزدیک شدن تعداد گل های رونالدو به علی دایی آقای گل جهان! است. توهین ها و تمسخر علی دایی واکنش های فراوانی را در فضای مجازی به همراه داشته است. واقعاً دلیل اصرار تلویزیون بر کوچک شمردن و بی ارزش کردن افراد را نمی دانیم. از زیر ذره بین بردن شخصیت های مهم و گیردادن به آنها چه چیزی عاید رسانه ملی می شود؟
حسین کلهر قطعاً در جای اشتباهی است. باید می رفت سراغ همان کار کمدی و استنداپ! مجری گری در قواره کلهر نیست. تکرار این توهین ها مسلماً اتفاقی نیست. و غرضی در کار است. همانگونه که گفتم انگار از جایی این اجازه به جناب مجری داده شده که هربار این اتفاقات رخ می دهد. و هیچ توبیخ و برخوردی هم در کار نیست.
رسانه ملی ادعا می کند که هنوز هم پر بیننده ترین رسانه ایران است. این در حالیست که طی سالهای گذشته روند برنامه سازی، پاسخگویی و شفافیت در صدا و سیما رو به افول است. حذف برنامه های پر مخاطبی چون نود، روی آوردن به ساخت برنامه های سیاسی انتقادی با هدف تخریب دولت گواه این امر است که سازمان صدا و سیما دیگر ملی نیست. اگرچه بودجه اش را از بیت المال می گیرد و هزینه هایش را دولت می دهد ، اما کاملاً خصوصی و سلیقه ای اداره می شود. نتیجه ی مدیریت بدین شیوه در سازمانی چون صدا و سیما می شود مجری هتاکی که برای هیچ چیزی ارزش قائل نیست!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.