صادقی: اولویت دانشگاه آزاد باید در کنار کنترل حجاب و آستین کوتاه، کیفیت خدمات دانشجویان هم باشد

در همین زمینه آغاز حمله ایران به خاک اسرائیل ( به روز می شود) ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادعای حمله ایران به اسرائیل در ساعات آینده ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ توصیه من بر این است که اولویت دانشگاه آزاد باید علاوه بر کنترل پوشش، حجاب و آستین کوتاه دانشجویان، ارائه خدمات باکیفیت نیز باشد تا شاهد چنین […]

توصیه من بر این است که اولویت دانشگاه آزاد باید علاوه بر کنترل پوشش، حجاب و آستین کوتاه دانشجویان، ارائه خدمات باکیفیت نیز باشد تا شاهد چنین حوادث تلخ و جانسوزی نباشیم.

در جریان حضور رئیس جمهور جهت تقدیم بودجه به مجلس بود که نمایندگان برخی از حوزه‌های انتخابیه برخورد نسبتا تندی را با روحانی داشتند.
در همین رابطه، محمود صادقی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس، ضمن اشاره به این ماجرا در گفت‌وگو با امتداد، اظهار داشت:
حین سخنرانی رئیس جمهور بود که در ابتدا نیمی از نمایندگان چهارمحال و بختیاری که در سمت راست جایگاه مستقر بودند به سمت تریبون آمده و پس از آن نیز تعدادی از نمایندگان خوزستان از سمت چپ جایگاه اعتراضاتی را در رابطه با بحث آب مطرح کردند.
وی افزود: واقعیت جامعه در این جا است که ما اکنون درگیر بحران آب هستیم و این بحران رفته رفته به جنگ آب در بازه میان استانی بدل شده است. در این سو نیز نمایندگان تلاش می‌کنند که بازتاب خواسته‌های مردم حوزه انتخابیه خود را در رفتار و مواضع خود به نمایش بگذارند. به اعتقاد من، متاسفانه مجلس، رفته رفته جایگاه رفیع خود را در نظام سیاسی کشور از دست داده و نمایندگان حس می‌کنند که در تصمیمات اراده‌ای ندارند.
صادقی تصریح کرد: بر همین مبنا هم به نظر می‌رسد؛ اگر امروز گاها رفتارهای غیرمتعارفی را از سوی برخی نمایندگان شاهد هستیم، به نوعی تلاش برای تاثیرگذاری در مسائل و نیز اعتراضی بر تضعیف نقش آن‌ها است.
عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: با این حال، گمان می‌کنم، نمایندگانی که تصور می‌کنند، صدای‌شان به جایی نرسیده، دسته‌کم تلاش کرده‌اند تا در بزنگاه‌هایی مانند بحث بودجه که مستقیما از رسانه پخش می‌شود، مطالبات خود را ولو با این شکل نامتعارف اعلام کنند.
روحانی برخورد مناسب و سازنده‌ای داشت
وی ادامه داد: البته در مقابل این رفتار غیرمتعارف نیز الحق که رئیس جمهور برخورد مناسب و سازنده‌ای داشته و با سعه صدر فضای ملتهب مجلس را آرام کرد. نباید این مسئله را به یک تقابل میان دولت و مجلس تشبیه کنیم. چرا که روحانی با خونسردی پاسخ نمایندگان معترض را داد و من اصلا حس نکردم که شان و جایگاه رئیس جمهور خدشه‌دار شده است.
برخی مرموزانه هر رفتار غلطی را به نام لیست امید و اصلاحات منتشر می‌کنند!
صادقی با بیان اینکه اخیرا حرکتی مرموز آغاز شده که بنای زیر سوال بردن مجلس را دارد، خاطرنشان کرد: این حرکت، اخیرا هر رفتار غلط یا نادرستی را به وسیله رسانه‌های هژمونیک مانند فارس و تسنیم و امثال آن، به نام اصلاح‌‌طلبان منتشر و حتی در کنار تصاویر از هشتگ لیست امید هم استفاده می‌کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این حرکت درصدد ضربه زدن به جایگاه مجلس به عنوان مظهر دموکراسی بوده و در عین حال گوشه چشمی نیز به تخریب اصلاح‌طلبان دارد و مفری برای اینکه هر رفتار غلط با نام مجلس اصلاحات! است. با این حال من معتقدم که اگر اکثریت مجلس، امروز از اصولگرایان بودند، شاهد این دست اتفاقات نبودیم و اینکه برخی بخواهند با یک سری هجمه‌ها، از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.
وی عنوان داشت: چون این گروه فکری به دموکراسی اعتقادی ندارند، با هدف ضربه به مجلس کنونی به عنوان مظهر نیم‌بند دموکراسی، بنای پشیمان کردن مردم از رای خود را کرده‌اند.
اگر دولت احمدی‌نژاد ادامه داشت، کشور ۶ ماه بیشتر دوام نمی‌آورد
عضو فراکسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به این‌که برخی از عقب‌نشینی رئیس جمهور در برخی موارد و مواضع اظهار گلایه می‌کنند، گفت: با بیان این مقدمه باید بگویم که به طور کلی، دولت یازدهم و دولت دوازدهم وارث گذشته‌ای بودند که با چالش‌ها و بحران‌های اساسی دست و پنجه نرم می‌کرد و اگر فرض بر ادامه دولت دهم پس از پایان دوره قانونی‌ آن داشته باشیم، به جرات می‌گویم که شاید کشور تا ۶ ماه بعد هم نمی‌توانست به آن شرایط ادامه دهد. چرا که اساسا ما در لبه پرتگاه بودیم.
وی افزود: کشور در آن برهه با همه چالش‌ها، اعم از چالش آب، صندوق بازنشستگی، تحریم‌های تمام قد و ظالمانه و امثال آن مواجه بود و دولت روحانی تلاش کرد تا برای حل این معضلات، یک اولویت‌بندی داشته باشد. به عقیده من اگر هم در مواردی از برخی از مواضع کوتاه آمده، از این حیث بوده که بتواند به شکل متمرکز به این اولویت‌ها بپردازد.
شیب مسیر دانشگاه علوم و تحقیقات اصلا استاندارد نیست
صادقی در ادامه، اشاره‌ای نیز حادثه تلخ واژگونی اتبوس حامل دانشجویان و از دست دادن ۱۰ دانشجو داشته و اظهار کرد: اساسا اولین سوالی که ذهن مرا به خود مشغول کرده، با توجه به اینکه شخصا این واحد دانشگاهی را بارها از نزدیک دیده‌ام، این است که چرا این واحد در این ارتفاع زیاد توسعه پیدا کرده است؟
وی افزود: مسیر دانشگاه شیب‌های به شدت تند و غیراستاندارد دارد و ناوگان حمل و نقل دانشجویان نیز استاندارد نیست. ظاهرا نظارت لازم نیز بر اتوبوس‌های حامل دانشجویان صورت نمی‌گیرد.
عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: توصیه من بر این است که اولویت دانشگاه آزاد باید علاوه بر کنترل پوشش، حجاب و آستین کوتاه دانشجویان، ارائه خدمات باکیفیت نیز باشد تا شاهد چنین حوادث تلخ و جانسوزی نباشیم.
به مدیران دانشگاه تذکر دادم
صادقی ضمن اشاره به مدیریت پرچالش در دانشگاه آزاد نیز تصریح کرد: متاسفانه در دوره جدید، دائم درباره مدیریت دانشگاه مسئله وجود داشته و مثلا فرهاد رهبر یک باره و به شکل نامتعارف عزل و فرد دیگری جایگزین وی می‌شود. البته به شخصه در کمیسیون هم به فرهاد رهبر و هم به تهرانچی تذکر دادم که این انتخاب هیئت امنا غیرقانونی و خلاف اساسنامه بوده است.
وی ادامه داد: اکنون این احساس در جامعه به وجود آمده که در سیستم دانشگاه ازاد، نوعی رهاشدگی وجود دارد. به هر حال هر دانشجو، به میزان شهریه قابل توجهی که در هر ترم پرداخته، به حق انتظار دریافت امکانات و خدمات بدیهی را دارد.
متاسفانه دانشگاه آزاد، نه تحت نظارت وزارت علوم است و نه مجلس!
نماینده مردم تهران در مجلس ضمن اشاره به فقدان ید نظارتی بر عملکرد دانشگاه آزاد اظهار داشت: چون این دانشگاه، غیردولتی بوده، نه تحت نظارت کامل وزارت علوم است و نه مجلس می‌تواند به آن ورود کند. ما نمی‌توانیم مسئولین آن را مستقیما زیرسوال ببریم و استیضاح وزیر علوم درباره قصورات این دانشگاه نیز، نوعا بی‌ربط به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: البته اخیرا برخی از نمایندگان ایده‌ای را مطرح کردند که بتوانیم با یک سری تغییرات قانونی، دانشگاه آزاد را تحت بازوی نظارت مجلس آورده و عملکرد آن را که با منافع مردم گره خورده به عنوان نمایندگان ملت رصد کنیم.
انتظار است که مسئولین دانشگاه دست‌کم به حکم عاطفه و اخلاق موضعی اعلام کنند!
عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به عدم بیان موضع از سوی مسئولین دانشگاه درباره حادثه تلخ علوم و تحقیقات، خاطرنشان کرد: عدم اتخاذ موضع از سوی مسئولین دانشگاه درباره این اتفاق دلخراش، بسیار عجیب بوده و انتظار این است که دوستان، دست کم به حکم اخلاقی و عاطفی موضع را درباره حادثه اعلام کنند.
صادقی در پایان نیز یادآور شد: پس از وقوع حادثه با اینکه قانونا مسئولیتی متوجه رکن نظارتی مجلس نبود، تعدادی از نمایندگان با حضور عارف به عیادت مجروحان حادثه رفته و حتی بعضا واکنش‌های تندی را نیز به جان خریدند اما، شاهد این هستیم که از هیچ یک از مسئولین دانشگاه آزاد خبری نبوده و این نشان از مسئولیت گریزی دارد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.