نمک چگونه ساخته می شود؟

این فرآیند زمانی آغاز می شود که آب دریا به حوضچه های کم عمق پمپ شود. حوضچه های متمرکز از توپوگرافی طبیعی برای به حداقل رساندن انرژی مورد نیاز برای پمپاژ بهره کامل می برند. در بین نمک های موجود خرید نمک دریایی و خرید نمک صورتی از ارزش بیشتری برخوردار هستند.

همانطور که خورشید و باد آب را تبخیر می کنند، محلول متراکم تر می شود. سپس آن را به آرامی از طریق یک سری حوضچه ها توسط نیروی جاذبه یا پمپاژ برای تبخیر بیشتر هدایت می کنیم. نمک به صورت یک لایه ضخیم در کف کریستالایزر می نشیند و سپس از تجهیزات مکانیکی برداشت برای جداسازی و بلند کردن آن از کریستالایزر استفاده می کنیم.

نمک چگونه ساخته می شود؟سپس نمک خرد شده، شسته شده و به اندازه ذرات خاص غربال می شود. سپس می‌توانیم آن را مطابق با نیازهای مشتریان بسته‌بندی کنیم. برخی از محصولات تصفیه شده برای حذف هر گونه رطوبت اضافی و تولید ذرات تمیز و با اندازه ثابت، فرآیند خشک کردن را طی می کنند.

پردازش سنگ نمک

۱-ذخایر نمک زیرزمینی معمولاً توسط کاوشگران کشف می شود جستجوی آب یا روغن هنگامی که نمک تشخیص داده می شود، یک نوک الماس، مته توخالی برای گرفتن چندین نمونه هسته با فاصله منظم استفاده می شود در سراسر منطقه این نمونه ها برای تعیین وجود نمک مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند ماینینگ سودآور خواهد بود.

۲-هنگامی که یک سایت برای استخراج انتخاب می شود، شفت ها در مرکز فرو می روند رسوب نمک سپس ماشینی که شبیه یک اره زنجیری غول پیکر است برای بریدن شکافی به ارتفاع حدود ۶.۰ اینچ (۱۵ سانتی متر)، حدود ۶۶ فوت (۲۰ متر) استفاده می شود. عرض، و حدود ۱۰ فوت (۳ متر) عمق در نمک در سطح کف. این این فرآیند به عنوان کم فروش شناخته می شود. یک سری سوراخ در داخل آن حفر می شود نمک را با یک مته الکتریکی که حاوی یک بیت کاربید تنگستن است. این سوراخ ها با مواد منفجره پر می شوند مانند دینامیت یا نیترات آمونیوم کلاهک های انفجار برقی متصل به سیم های بلند هستند متصل می شود و ماده منفجره از فاصله ایمن منفجر می شود. برش دادن و انفجار به شکلی تکرار می شود که ستون هایی از نمک به جا می گذارد ایستاده برای حمایت از سقف منطقه معدن. این به عنوان شناخته شده است روش اتاق و ستون و همچنین در معادن زغال سنگ استفاده می شود.

۳-تکه سنگ نمک منفجر شده به یک سنگ شکن زیرزمینی منتقل می شود حوزه. در اینجا آنها را از روی توری معروف به گریزلی رد می کنند قطعات کوچکتر از حدود ۹ اینچ (۲۳ سانتی متر) را جمع آوری می کند. قطعات بزرگتر هستند در یک استوانه چرخان بین آرواره های فلزی با دندان های میخ دار خرد شده است. را سپس نمک به خارج از معدن به یک منطقه خرد کردن ثانویه منتقل می شود جایی که یک گریزلی کوچکتر و یک سنگ شکن کوچکتر اندازه ذرات را کاهش می دهند تا حدود ۳.۲ اینچ (۸ سانتی متر). در این مرحله مواد خارجی از آن حذف می شود نمک، فرآیندی به نام چیدن. فلز توسط حذف می شود آهنرباها و مواد دیگر با دست مواد سنگی نیز ممکن است در یک حذف شوند شکن برادفورد، یک درام فلزی چرخان با سوراخ های کوچک در پایین. نمک داخل درام ریخته می شود، وقتی به کف می خورد می شکند و می گذرد از طریق سوراخ ها ماده سنگی به طور کلی سخت تر از نمک است، بنابراین نمی شکند و نمی گذرد. نمک چیده شده به الف می رود منطقه سوم خرد کردن، که در آن یک گریزلی و سنگ شکن حتی کوچکتر است ذراتی به اندازه ۱.۰ اینچ (۲.۵ سانتی متر) تولید می کند. اگر ذرات کوچکتر مورد نیاز است، نمک از یک آسیاب متشکل از دو فلز عبور داده می شود سیلندرهایی که روی هم می غلتند اگر نمک خالص تری نیاز است، سنگ نمک در آب حل می شود تا آب نمک برای پردازش بیشتر تشکیل شود. در غیر این صورت نمک خرد شده یا آسیاب شده از صفحه نمایش عبور می کند تا آن را بر اساس اندازه مرتب کند. داخل کیسه ریخته و برای مصرف کننده ارسال می شود.

۴-در مکان های گرم، خشک و آفتابی استفاده شود. آب نمک به صورت کم عمق جمع آوری می شود حوضچه ها و اجازه داده شد تا در آفتاب تبخیر شوند. ناخالصی های نامحلول مانند ماسه و خاک رس و ناخالصی های کمی محلول مانند کربنات کلسیم با شروع تبخیر به ته نشست. آب نمک پمپ یا جابجا می شود با نیروی گرانش به حوض دیگری که در آن سولفات کلسیم ته نشین می شود، جریان می یابد تبخیر ادامه دارد آب نمک باقی مانده به حوضچه دیگری منتقل می شود جایی که نمک با ادامه تبخیر ته نشین می شود. آب نمک جابجا می شود یک بار دیگر قبل از اینکه تبخیر کامل شود برای جلوگیری از حل شدن زیاد ناخالصی هایی مانند کلرید منیزیم، سولفات منیزیم، پتاسیم کلرید و منیزیم بروماید از ته نشین شدن با نمک. اینها مواد ممکن است به طور جداگانه برای استفاده تجاری جمع آوری شوند.

۵-نمک توسط ماشین هایی که در راه آهن موقت کار می کنند جمع آوری می شود آهنگ های گذاشته شده در بالای لایه نمک. سپس با بسیار شسته می شود آب نمک غلیظ این آب آنقدر نمک دارد که نمی تواند دیگر نگه دارید، بنابراین نمک از هر گونه ناخالصی شسته می شود بدون انحلال نمک شسته شده از آب نمک خارج می شود، با مقدار کمی آب شیرین شسته شده و در پشته های بزرگ انباشته می شود دو یا سه ماه آبکش کنید. در این مرحله نمک حدود ۹۹.۴٪ است. خالص است و می تواند برای بسیاری از اهداف صنعتی استفاده شود. اگر نمک خالص تر است لازم است، آن را در آب نمک و آب شیرین شسته و اجازه دهید تا تخلیه شود به مدت یک یا دو روز، سپس در فر با هوای گرم در حدود ۳۶۵ درجه فارنهایت خشک کنید (۱۸۵ درجه سانتیگراد). این نمک حدود ۹۹.۸ درصد خالص است و می توان از آن برای غذا استفاده کرد در حال پردازش.

نمک چگونه ساخته می شود؟

نمک دریا چگونه ساخته می شود؟

بیایید این را ساده نگه داریم ، نمک دریا از طریق آب دریا که از اقیانوس وارد زمین کم عمق می شود یا یک «کارهای نمکی» (استخرهای آب نمک ساخته دست بشر) ساخته می شود که در آن به مرور زمان خورشید شروع به تبخیر آب می کند و کریستال های نمک دریا را پشت سر می گذارد. این تبخیر خورشیدی نامیده می شود.

شما با مراجعه به سایت mc2salt میتوانید نمک دریایی اصل در ایران تهیه نمایید. اکنون این ساده ترین و ارجح ترین روش برای آب و هوای گرم تر با بارندگی کم و میزان تبخیر بالا است. اما در مورد سایر آب و هواها مانند ایران که با آب و هوای معمولی گرم خوشایند نیستند، چطور؟ اینجاست که کشورهایی مانند خودمان در تولید نمک دریا خلاق می شوند.

نظرات بسته شده است.