گل در آستانه روز مادر چقدر شد؟ قیمت گل سربه فلک کشید!

روز مادر مناسبتی است که هر ساله در تاریخ ۲۰ جمادی‌الثانی مصادف با زادروز دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود و بهانه‌ای برای تهیه انواع گل و گیاهان و ابراز علاقه به مادران است. در این روز، همگان با انتخاب‌هایی خاص از دسته گل، باکس گل، سبد گل و گیاهان آپارتمانی به صورت آنلاین و حضوری به دیدار مادران می‌روند و همین موجب افزایش قیمت چشم‌گیر گل و گیاه در این روز می‌شود. طبق گفته اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران، امسال نیز در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ شاهد افزایش قیمت ۳۰% گل‌ها خواهیم بود.

گل در آستانه روز مادر چقدر شد؟ قیمت گل سربه فلک کشید!

چرا در روز مادر افزایش قیمت گل داریم؟

طبق گفته‌های اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران و با توجه به درخواست بالای گل و گیاه در این روزها، بدیهی است که افزایش قیمتی را بر روی این محصولات شاهد باشیم. علاوه بر آن برخی از فروشندگان گل و گیاه، به دلیل استفاده از شاخ و برگ‌های مختلف، افزایش قیمت بیشتری را نیز بر روی محصولات خود اعمال می‌کنند. بهترین راه انتخاب گل برای مادر، توجه به کیفیت، زیبایی، ظرافت و تعداد گل‌های به کار رفته در یک محصول است تا با توجه به این افزایش قیمت، بهترین موقعیت برای مادران در این روز مبارک، فراهم شود.

میزان افزایش قیمت برای گلهای مختلف چقدر است؟

مردم همیشه دوست دارند که بدانند چرا قیمت گل در گلفروشی‌های مختلف، متفاوت است. پاسخ این است که میزان افزایش قیمت گل‌های روز مادر ارتباط مستقیمی با نوع گل و درجه کیفیت گل دارد. هرچه گل پر کاربردتر و با کیفیت تر باشد، طبق تقاضای بازار، افزایش قیمت بیشتری پیدا می‎‌کند که البته با عبور از این روز، باز به حالت عادی باز می‌گردد.

تقاضای خرید گل و گلدان گیاه چقدر است؟

نکته حائز اهمیت آن است تهیه گل در آستانه روز مادر تنها به انتخاب‌هایی چون دسته گل محدود نمی‌شود و مردم با انتخاب‌هایی چون انواع گیاهان آپارتمانی نیز به پیشواز این روز می‌روند. برخی از گیاهان در این روز فروش بالاتری دارند و گلفروشی‌های مختلفی این امکانات را برای شهروندان عزیز فراهم می‌کنند تا گیاه مورد نظر خود را در گلدانی با طرح و قیمت دلخواه تهیه کرده و هدیه کنند.
قیمت برخی از گیاهان و گل‌ها نیز در این ایام ثابت بوده و تغییر چشمگیری ندارد؛ بنابراین خرید این یادبود برای شهروندان با گزینه‌های بسیاری در دسترس است.

گل در آستانه روز مادر چقدر شد؟ قیمت گل سربه فلک کشید!

پر فروش ترین گل در روز مادر چیست؟

در روز مادر طبق گزارشات و آمارها، گل‌ها و گیاهانی که بیشترین طرفدار را دارند عبارت اند از:

  • گل رز
  • گل ارکیده
  • گل نرگس
  • گل داوودی
  • گل آلسترومریا
  • گیاه ارکیده
  • گیاه بونسای
  • گیاه سانسوریا
  • گیاه بنت قنسول

البته که علاوه بر این موارد، موارد بسیار دیگری نیز در این روز به فروش می‌رسند که با توجه به سلیقه افراد جامعه، درصد کمتری را تشکیل می‌دهد. اکثر زوج‌های جوان‌تر و فرزندان آن‌ها تمایل به تهیه جعبه گل‌های مختلف دارند و زوج‌های قدیمی‌تر، مایل به دریافت و تهیه گلدان‌های خاص هستند.

در روز مادر، قیمت یک شاخه گل رز سوپر ممتاز حدود ۲ برابر خواهد شد و در صورتی که افراد به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر باشند، باید به سراغ گل رز های ایرانی رفته و از کیفیت‌های پایین‌تری بهره ببرند.

هر باکس گل، سبد گل و یا دسته گل نیز با توجه به تزئینات انجام شده در آن، می‌تواند تغییر قیمت متفاوتی داشته باشد و بازه قیمتی گوناگونی را مشاهده کنید.

چرا محدوده قیمت ها در برخی فروشگاه ها متفاوت است؟

فروشگاه‌های گل و گیاه با توجه به کیفیت گل‌های تهیه شده، نرخ محصولات خود را تعیین می‌کنند. این نرخ می‌تواند بسته به نوع شاخ و برگ به کار رفته برای تزئین، نوع باکس و سبد تهیه شده و دیگر موارد به کار رفته، متفاوت باشد.

گل در آستانه روز مادر چقدر شد؟ قیمت گل سربه فلک کشید!

مقایسه ارزان ترین و گران ترین گل و گیاهان برای روز مادر

از گران‌ترین و پر طرفدارترین گیاهان در روز مادر می‌توان به انواع بونسای‌ها، نخل لیندا، گیاهان خاص مانند افوربیا تیروکالی، فیلودندرون پرنسس صورتی و در نهایت به سانسوریا مهتابی اشاره کرد. برخی از این گیاهان زیبا و خاص به دلیل وارداتی بودن، در این ایام دچا افزایش قیمت بیشتری می‌شوند. گیاهانی چون گلدان ارکیده در رنگ‌های گوناگون نیز در دسترس است که قیمتی تا حدود ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان با توجه به اندازه و تعداد گل‌ها، یافت می‌شود.

در زمینه گل‌ها نیز نیاز است تا به در دسترس بودن آن توجه کرد. پر کاربردترین گل‌ها در این ایام گل رز هلندی، گل رز مینیاتوری، استرلیتزیا و آلسترومریا هستند که با گل‌های دیگری چون ژیپسوفیلیا و داوودی در انواع محصولات گل قرار می‌گیرند.

روز مادر ۱۴۰۲

با توجه به اهمیت خرید گل برای روز مادر، باید دانست که در این روز افزایش قیمت محسوسی نسبت به دیگر روزها خواهیم داشت. این افزایش قیمت که وابسته عواملی چون کیفیت و فراوانی گل‌ها و موارد به کار رفته در محصولات روز مادر است، اتفاقی موقتی است که با گذر از این مناسبت، از بین خواهد رفت.

نظرات بسته شده است.