در چه صورت در تصادف از پشت مقصر نخواهیم بود؟

تصادف از پشت معمول‌ترین و رایج‌ترین نوع تصادف در جاده‌های ایران است. عدم توجه در زمان رانندگی به جلو یا عدم تمرکز باعث می‌شود تا شاهد چنین تصادفاتی باشیم. موضوعی که این روزها تبدیل به چالش بزرگی برای رانندگان شده و خیلی‌ها به دنبال پیدا کردن مقصر در تصادف از پشت هستند. همچنین تعیین خسارت تصادف از پشت نکته مهم دیگری است که می‌تواند در این زمان تبدیل به یک چالش بزرگ شود. با توجه به نیاز کاربران برای برطرف کردن چنین چالش‌هایی، بر آن شدیم تا تمام جزئیات لازم درباره تصادفات این چنینی را با شما در میان بگذاریم.

Understanding What Most Rear End Collisions Are Caused By in Wisconsin: A Comprehensive Analysis -

 

این روزها که قیمت لوازم یدکی خودروها در بازار به شدت افزایش پیدا کرده و هزینه نگهداری از خودرو نیز بالاست، دقت به رانندگی و جلوگیری از تصادفات اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌نماید. از این رو در درجه اول توصیه می‌کنیم که حتما با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی بهترین شرایط را برای این منظور در پیش بگیرید. همچنین خرید لوازم یدکی از نمایندگی‌های مجاز و فروشگاه‌های با سابقه نکته دیگری است که در این مواقع باید به آن دقت کنید. فروشگاه‌هایی مانند آریان یدک می‌توانند بهترین گزینه برای این منظور باشند. البته قبل از آن شناخت مقصر در تصادف از پشت است که اهمیت پیدا می‌نماید که در ادامه بررسی می‌کنیم.

قوانین تصادف از پشت

در قدم اول قوانین تصادف از پشت را با هم مرور می‌کنیم. تصادف از پشت به دلیل اینکه بیشتر قوانین به نفع راننده جلویی است، معمولاً یک مقصر بیشتر ندارد و آن هم راننده پشتی است. رانندگان باید در زمان رانندگی حتما فاصله استاندارد را از خودرو جلویی داشته باشند و عدم رعایت همین قانون ساده است که تبدیل به یک چالش در زمان رانندگی می‌شود. در بسیاری از مواقع راننده جلویی است که اشتباه کرده، اما قوانین معمولا در این مواقع به نفع راننده جلویی است. بنابراین باید قوانین تصادفات رانندگی را به منظور مشخص شدن مقصر در تصادفات رانندگی به دقت بررسی نمایید.

بسیاری از افراد با این تصور که راننده جلویی سرعت خود را به صورت ناگهانی کم کرده یا خیلی سریع پا را روی ترمز گذاشته، وی را مقصر می‌دانند؛ اما در چنین مواقعی نیز معمولا این راننده پشتی است که مقصر اعلام خواهد شد و مسئولیت پرداخت خسارت تصادف از پشت نیز به عهده وی است.

تعیین خسارت در تصادف از پشت

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در زمان بروز تصادف از پشت، تعیین مقصر و نحوه پرداخت خسارت است. با توجه به نکته‌ای که در بالا به آن اشاره کردیم، مقصر در تصادفات از پشت معمولا راننده پشتی است و پرداخت خسارت تصادف نیز به عهده وی خواهد بود. البته در موارد بسیار اندکی مقصر تصادف از پشت راننده جلویی است که در این مواقع مسئولیت پرداخت خسارت نیز به عهده راننده جلویی خواهد بود.

دقت داشته باشید که رانندگان می‌توانند در این مواقع از خدمات بیمه بدنه و شخص ثالث استفاده کرده و هزینه‌های مربوط به خسارت را از بیمه دریافت کنند. مقصر بودن در یک تصادف به این معنی نیست که شما نتوانید از بیمه برای جبران خسارت استفاده کنید.

در چه صورت در تصادف از پشت مقصر نخواهیم بود؟

در چه صورتی از پشت بزنی مقصر نیستی

حالا نوبت به این رسیده تا درباره مواردی از تصادفات از پشت صحبت کنیم که در آنها مقصر راننده جلویی است. البته قبل از آن باید این نکته را در نظر داشته باشید که نباید به صرف شناخت این قوانین، بی‌احتیاطی در زمان رانندگی را در دستور کار خود قرار دهید. جدای از بحث تعیین مقصر در تصادفات، این سلامت جانی شماست که در این مواقع تهدید می‌شود. از این رو در قدم اول باید برای حفظ امنیت جانی خود هم که شده، شرایط ایده‌آلی از این بابت در پیش بگیرید.

تصادف در دنده عقب

یکی از مواردی که در آن مقصر تصادف از پشت راننده جلویی است، تصادف در زمان دنده عقب است. در دنده عقب مسئولیت حفظ احتیاط و ارزیابی کامل وضعیت موجود به عهده راننده‌ای است که دنده عقب می‌رود. در این مواقع در صورتی که تصادفی از پشت صورت پذیرد، راننده پشتی مقصر نبوده و این راننده جلویی است که هم مقصر است و هم باید خسارت راننده پشتی را نیز پرداخت نماید.

فرقی نمی‌کند که دنده عقب در اتوبان باشد یا در یک خیابان داخل شهر دنده عقب صورت پذیرد. در هر صورت این راننده جلویی است که مسئولیت تمام اتفاقات را خواهد داشت.

توقف در اتوبان

همچنین در مواردی که راننده‌ای در حاشیه یا وسط اتوبان توقف کرده باشد نیز در صورت بروز تصادف، مقصر شناخته شده و در این شرایط دیگر راننده پشتی مقصر تصادف نیست. البته این نوع تصادف هم در ایران به شدت رایج است. بسیاری از افراد بدون دقت به قوانین راهنمایی و رانندگی در هر جایی از اتوبان توقف کرده و یا برای عوض کردن مسیر، در وسط اتوبان توقف می‌نمایند. در این مواقع احتمال بروز تصادف زیاد خواهد بود و مقصر راننده جلویی است که باید خسارت راننده پشتی را نیز پرداخت نماید.

در چه صورت در تصادف از پشت مقصر نخواهیم بود؟

ایمن رانندگی کنیم

درباره مقصر در تصادف از پشت صحبت کردیم و همچنین مواردی که در آنها راننده جلویی مقصر تصادف از پشت است را نیز با شما در میان گذاشتیم. حالا با شناخت این قوانین بهتر می‌توانید مقصر در تصادفات رانندگی از پشت را تشخیص دهید. در این باره همچنین دوباره باید شما را به احتیاط بیشتر دعوت کنیم. هر چقدر احتیاط بیشتری در این زمینه داشته باشید، احتمال تصادف نیز کمتر خواهد شد.

رانندگی ایمن نیاز به شناخت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین شرایط خود خودرو دارد. داشتن اطلاعات اولیه لازم و کافی در این باره می‌تواند بهترین شرایط را برای رانندگان ایجاد نماید. در این باره شما را دعوت می‌کنیم تا با مطالعه مقالات سایت آریان یدک اطلاعات لازم در این باره را به دست آورید. فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک در کنار عرضه مستقیم قطعات یدکی خودروهای خارجی با تضمین کیفیت و قیمت رقابتی، مقالات آموزشی متعددی را نیز درباره خودرو با شما به اشتراک می‌گذارد که می‌توانید از این مقالات برای شناخت هر چه بهتر داشتن یک رانندگی مطمئن استفاده کنید.

نظرات بسته شده است.