فعال شدن قابلیت نصب برنامه خارج از اپ استور برای گوشی های آیفون در اروپا از نیمه اول سال ۲۰۲۴

بارگذاری جانبی برنامه آیفون برای کاربران اتحادیه اروپا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ ارائه می شود.

اپ استورپایگاه خبری رسا نشر- بر اساس خبرهای منتشر شده، کاربران آیفون در اتحادیه اروپا در سال آینده می توانند برنامه های میزبانی شده خارج از اپ استور اپل را دانلود کنند، تا با مقررات اروپایی مطابقت داشته باشند.

امکان نصب برنامه ها خارج از فروشگاه رسمی اپل که به عنوان بارگذاری جانبی شناخته می شود،در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در سرتاسر اروپا فعال خواهد شد و به مشتریان این امکان را می دهد که برنامه ها را بدون نیاز به استفاده از اپ استور دانلود کنند، که به این معنی است که توسعه دهندگان نیازی به پرداخت هزینه های ۱۵ تا ۳۰ درصدی اپل ندارند.

بر اساس داده های منتشر شده از اپل، همراه با به روز رسانی آتی این قابلیت را عرضه خواهد کرد و به کاربران اتحادیه اروپا اجازه می دهد برنامه های میزبانی شده را در جای دیگری نصب کنند. همچنین ظاهراً اپل پیام‌ها و برنامه‌های پرداخت را به عنوان بخشی از تغییرات احتمالاً از طریق به‌روزرسانی محلی iOS 17 تغییر خواهد داد.

پایان انحصار طلبی اپل در اپ استور ؟؟

قابلیت نصب برنامه خارج از مارکت یا همان “Sideloading”هم اینک در تلفن های اندرویدی وجود دارد و کاربران می توانند برنامه های مورد نظر خود را در قالب فرمت APK  از هر منبعی دانلود و نصب نمایند. با اجرایی شدن این فرایند که در حال حاضر فقط در اروپا ارائه خواهد شد، اپل قابلیت انحصاری و غیر رقابتی دانلود برنامه از اپ استور خود را کنار خواهد گذاشت. این خبر خوبی برای دارندگان تلفن های همراه آیفون است که به لطف قوانین تصویب شده اتحادیه اروپا، اپل را مجبور کرد تا کمی از سیاست های انحصار طلبی خود فاصله بگیرد.

 

نظرات بسته شده است.