پرسپولیس به سپاهان باخت

پرسپولیس قهرمان را چه می شود؟؟

باختی که پس از ۳ مساوی پیاپی سرخپوشان به دست آمد، هواداران را مطمئن کرد که امسال حال این تیم اصلاً خوب نیست.

پرسپولیس پایگاه خبری رسا نشر: تیم فوتبال پرسپولیس بازی حساس خود را در مقابل سپاهان اصفهان، در هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد. باختی که پس از ۳ مساوی پیاپی سرخپوشان به دست آمد، هواداران را مطمئن کرد که امسال حال این تیم اصلاً خوب نیست.

اینکه قهرمان ۳ گانه فصل گذشته اوضاع خوبی ندارد را همه می دانیم. از رفتن چند بازیکن، مشکلات مالی باشگاه و اختلافات بازیکنان و کادر فنی با مدیران این تیم، تا دردسر جدیدی به نام سقف قرارداد، همه و همه دست به دست هم داده اند تا پرسپولیس که نماینده فوتبال ایران در جام باشگاههای آسیا هم هست نتواند لیگ را به خوبی شروع کند. به همه این مشکلات و کسر یک امتیاز به دلیل جریمه پرداخت مالیات گولسیانی توسط باشگاه، مشکل ورزشگاه آزادی و چمن معیوب و نبودن هواداران در ورزشگاه را هم اگر اضافه کنیم، می توان مطمئن شد به این تیم برای این فصل نباید امیدی داشت.

معضلات بیان شده کم بود، مصدومیت ناخواسته و پیاپی ستاره های پرسپولیس، سرماخوردگی گروهی بازیکنان را هم به آن اضافه کنید. حالا بگویید آیا از پرسپولیس در این شرایط می توان انتظار بهتری داشت؟ گمان نمی کنم. در این میان هم نمی توان فرد خاصی را مقصر دانست. نه می شود بازیکنانی که پول نگرفته اند را مقصر کرد، نه می شود به مربی که با تمام فشارها تیم قهرمان را مدیریت کرده و امسال نتوانسته یک بازیکن وینگر خوب بگیرد، خرده گرفت. عملکرد درویش مدیرعامل پرسپولیس را هم اگر از ابتدای حضورش بررسی کنیم، می بینیم که تا آنجا که توانسته است در خدمت تیم بوده و به نظر من سوای خطای راهبردی حذف کریم باقری، نمی توان مدیریت او را هم زیر سوال برد؟

بیماری پرسپولیس و تیم هایی نظیر آن ریشه دار است و به امروز و دیروز باز نمی گردد. تا فوتبال ما مستقل و تیم ها خصوصی نشوند، هر سال از سال قبل بدتر خواهد شد. شاید نسخه های پیچیده شده و حمایت های مقطعی برای کوتاه مدت کارساز باشد، اما اگر تصمیم گیران و تاثیرگذاران ورزش کشور بپذیرند و از دخالت های نابجا و سیاسی در فوتبال کشور دست بردارند، با یک برنامه ریزی درست این مشکلات ظرف سه تا پنج سال قابل حل است. نمونه بارز مدیریت و حمایت درست را می توان در تیم های عربستانی مشاهده کرد که چقدر عمیق و منطقی آینده نگری می کنند و برنامه ریزی همه جانبه آنان در نهایت به پیشرفت فوتبال عربستان در همه عرصه ها منجر خواهد شد.

 

نظرات بسته شده است.