روش پخت بهترین برنج هندی کدام است؟

قبل از صحبت درباره بهترین برنج هندی بهتر است اندکی درباره این ماده غذایی مفید و سالم صحبت کنیم. برنج یکی از مواد غذایی اصلی در سبد خانوارهای ایرانی است. به دلیل اینکه برنج سرشار از مواد مغذی موردنیاز بدن بوده و انرژی بدن را تأمین می‌کند طرف‌داران زیادی دارد. ازطرف دیگر این ماده مغذی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ضروری و ویتامین‌های موردنیاز بدن است. برنج نقش مهمی در سلامت بدن داشته و خطر ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

روش پخت بهترین برنج هندی کدام است؟

انواع برنج موجود در بازار

در بازارهای ایران و جهان انواع مختلف برنج وجود دارد. کشورهای بسیاری ازجمله کشورهای آسیایی و آسیای شرقی در تولید برنج سابقه طولانی دارند. در بازار ایران نیز علاوه بر برنج ایرانی و به‌ویژه برنج شمال، برنج‌های خارجی نیز وجود دارد که یکی از انواع آن‌ها برنج هندی است. در حال حاضر بهترین برنج هندی با برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شود که بهترین انواع آن در فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی ب‌فروش می‌رسند. فروشگاه مشهد برنج یکی از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی است که محصولات باکیفیت و مرغوب را با قیمتی منصفانه در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

برنج هندی

یکی از برنج‌های پرطرف‌دار در بین بسیاری از خانواده‌های ایرانی برنج هندی است. این نوع برنج به دلیل ظاهر مجلسی و قدکشیدن آن طرف‌داران زیادی دارد. البته درباره تولید و کیفیت برنج هندی شک و شبهه‌های زیادی وجود دارد. بسیاری معتقدند که یک‌دست بودن برنج هندی به این دلیل است که این نوع برنج در کارخانه به‌صورت قالبی تولید می‌شود.

یعنی برنج‌های درجه ‌دو و سه در کارخانه آرد و خمیر شده و سپس با کمک قالب به‌صورت دانه‌های برنج درمی‌آیند. البته برنج هندی مرغوب نیز وجود دارد که اگر بخواهید بهترین برنج هندی را در بازار ایران خرید کنید باید از برندهای مشهوری که در ایران وجود دارد تهیه کنید. با خرید از فروشگاه‌های معتبر همچون مشهدبرنج، خیال شما از اصل و مرغوبیت برنج راحت خواهد بود.

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Indian-rice-cooking-method.jpg

روش پخت بهترین برنج هندی

ظاهر خوش‌قدوبالای برنج هندی یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این برنج خارجی است؛ اگر شما نیز از علاقه‌مندان به برنج هندی هستید برای خرید آن باید بهترین برنج هندی را خریداری کنید تا علاوه بر تأمین مواد مغذی بدن شما، از ظاهر زیبای آن نیز لذت ببرید. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای خرید برنج هندی مرغوب، برندهای شناخته‌شده‌ برنج هندی که در بازار وجود دارند را خریداری کنید. این برندها معمولاً در فروشگاه‌های معتبری مانند مشهد برنج با قیمتی مناسب به فروش می‌رسند. برنج هندی اگر از کیفیت خوبی برخوردار باشد می‌توان آن را به دو روش آبکش و کته تهیه کرد.

تهیه برنج هندی به روش آبکش کردن

یکی از روش‌های پخت برنج هندی آبکش کردن است. بعد از آنکه به‌اندازه تعداد نفرات برنج برداشته و آن را تمیز کردید برنج را با آب فراوان بشویید و با کمی آب و نمک اجازه دهید حداقل یک تا دو ساعت در ظرف خیس بخورد. بعد از خیس خوردن برنج، در یک قابلمه آب ریخته و اجازه دهید جوش آید. مقداری نمک به آب در حال جوش افزوده، آب برنج را خالی می‌کنیم و آن را داخل آب در حال جوش می‌ریزیم. مهم‌ترین قسمت پخت بهترین برنج هندی آبکش کردن برنج است.

در این مرحله چند دانه برنج برداشته آن را امتحان کنید. برنج نباید کاملاً له‌شده باشد. درحالی‌که بافت بیرونی آن حفظ شده باید مغزپخت شود. برنج را در آبکش ریخته و روی آن آب ولرم بگیرید تا لعاب و نمک اضافی آن خارج شود. بهتر است برنج را زیر آب سرد نگیرید؛ زیرا مانع قدکشیدن بهترین برنج هندی شده و بافت آن شکننده می‌شود.

سپس با ریختن اندکی روغن در قابلمه ابتدا مواد ته‌دیگ را آماده کرده سپس برنج آبکش شده را در قابلمه می‌ریزیم و مقدار کافی روغن به آن اضافه می‌کنیم. با قراردادن دم‌کنی روی قابلمه و تنظیم شعله گاز اجازه دهید برنج روی شعله نسبتاً ملایم دم بکشد.

طرز تهیه بهترین برنج هندی به روش کته

اگر برنج شما از نوع بهترین برنج هندی باشد می‌توان آن را به‌صورت کته نیز تهیه کرده و از طعم لذیذ و ظاهر زیبای آن لذت ببرید. همانند روش آبکش کردن، ابتدا برنج را به مدت ۲-۱ ساعت در آب و مقدار کمی نمک خیس کنید. بعد از این مدت آب برنج را خالی کرده و آن را در قابلمه بریزید. مقداری آب و روغن به برنج اضافه کنید. دقت کنید که مقدار آب باید تنها باید یک بندانگشت بالاتر از سطح برنج باشد. درغیراین‌صورت برنج بافت اصلی خود را ازدست خواهد داد.

بعد از اینکه آب و برنج به جوش آمدند نمک و روغن آن را تنظیم کنید. وقتی آب برنج تقریباً تمام شد آن را دم‌کرده و اجازه دهید ۲-۱ ساعت روی شعله نسبتاً ملایم دم بکشد. اگر برنجی که تهیه کرده‌اید از بهترین نوع برنج هندی باشد هم به روش آبکش و هم کته ظاهر زیبا و طعم دلچسب آن حفظ خواهد شد. البته نیاز به گفتن نیست که باید فوت وفن‌های مربوط به زمان آبکش کردن برنج آبکش و میزان آب لازم برای کته را نیز باید بدانید.

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Different-types-of-rice.jpg

نکات مربوط به پخت برنج هندی

حتماً شما هم به دلیل ظاهر زیبا و عطروطعم برنج هندی از طرف‌داران این نوع برنج هستید. اولین نکته اینکه هنگام خرید باید بهترین برنج هندی را خریداری کنید و برای این کار یکی از بهترین مراکز خرید، فروشگاه مشهد برنج است. وقتی می‌خواهید برای پخت برنج دست‌به‌کار شوید بهتر است چند نکته را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • استفاده از روغن کافی: روغن نه زیاد و نه کم باشد. روغن کافی و به‌اندازه موجب دانه‌دانه شدن برنج می‌شود.
  • استفاده از قابلمه مناسب: اندازه قابلمه دوبرابر اندازه برنج باشد؛ زیرا حجم برنج بعد از پخت دوبرابر می‌شود.
  • خیس کردن برنج در آب و نمک حداقل دو ساعت قبل از پخت ضروری است.
  • قبل از آبکشی برنج برای امتحان اینکه زمان مناسبی است یا خیر یک نشانه این است که دو ترک روی برنج افتاده باشد.

جمع‌بندی

برنج هندی یکی از انواع برنج‌هایی است که در بین خانواده‌های ایرانی طرف‌داران زیادی دارد. پخت آسان، عطروطعم و ظاهر خوش‌قدوبالای این برنج آن را به یک برنج مجلسی تبدیل کرده است. ازآنجایی‌که در بازار، برنج‌های هندی مصنوعی و بی‌کیفیت نیز وجود دارند بهتر است هنگام خرید، بهترین برنج هندی با برندهای معتبر را تهیه کنید.

برنج هندی مرغوب را به دو روش کته و آبکش می‌توان تهیه کرد. برای اطمینان از مرغوب بودن برنج هندی بهتر است آن را از فروشگاه‌های معتبری که برندهای شناخته‌شده و مطمئن را به فروش می‌رسانند تهیه کنید. فروشگاه مشهد برنج باهدف ارتقای سلامت جامعه، بهترین نوع مواد غذایی از جمله برنج هندی، برنج ایرانی و برنج پاکستانی را با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 

نظرات بسته شده است.