معرفی انواع پکیج تزریق مواد شیمیایی

پکیج تزریق مواد شیمیایی (Chemical Dosing Package) در صنعت با هدف افزایش کارایی و بهبود عملکرد سیستم های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج های تزریق مواد شیمیایی مانند پکیج تزریق آنتی فولینگ، تزریق ضد باکتری، تزریق ضد یخ و تزریق کلر و بلوئر هوا یا بلوئر صنعتی … هستند. با استفاده از این پکیج، می توان باعث بهبود عملکرد فرآیندها در صنعت شد و یا از خرابی های سیستم های صنعتی جلوگیری کرد و عمر آنها را افزایش بخشید که باعث کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات می گردد و از نظر صرفه اقتصادی مطلوب است.

یکی از موارد استفاده از پکیج تزریق مواد شیمیایی در صنعت استفاده از آن در تصفیه فاضلاب با هدف حذف آلاینده های فاضلاب بهداشتی و صنعتی است. بعلاوه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به منظور تزریق مواد شیمیایی به یک فرآیند خاص و یا تزریق به خطوط لوله و تجهیزات با هدف جلوگیری از تشکیل رسوب و افزایش عمر سیستم ها قابل استفاده است. به عنوان مثال تزریق آنتی فولینگ به سیستم های صنعتی، به منظور جلوگیری از تشکیل رسوبات و کاهش کارایی سیستم، استفاده می شود.

همچنین، با تزریق ضد باکتری به سیستم های آب و گاز، می توان از تشکیل باکتری ها و میکروارگانیسم ها جلوگیری کرد. تزریق ضد یخ به سیستم های صنعتی، با هدف جلوگیری از یخ زدگی و کاهش کارایی سیستم، مفید می باشد.

پکیج های تزریق شرکت ارکان گستر با مشخصه های متفاوت متناسب با درخواست کارفرما و نوع فرآیند و برای صنایع مختلف طراحی و ساخته می شوند.

در صنعت تصفیه فاضلاب با تزریق مواد شیمیایی به فاضلاب، می توان از تشکیل رسوبات و بوهای نامطبوع جلوگیری کرد و کارایی سیستم تصفیه فاضلاب را بهبود داد که در مهایت به حفظ محیط زیست کمک می کند.

معرفی انواع پکیج تزریق مواد شیمیایی

پکیج تزریق مواد منعقد کننده در تصفیه فاضلاب

در سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی از مواد منعقد کننده یا پلی الکترولیت برای ایجاد انعقاد و لخته سازی آلاینده ها استفاده می شود. مواد شیمیایی منعقد کننده، ترکیبات پلیمری بر پایه پلی آکریل آمید با ویژگی محلول در آب هستند که باعث افزایش سرعت ته نشینی مواد جامد معلق و کلوئیدها در تصفیه پساب می شوند. مواد شیمیایی منعقد کننده با هدف لخته سازی ذرات نامحلول با اندازه کوچک به پساب ها تزریق شده و ته نشینی و جداسازی سریعتر آنها را باعث می شوند. کنترل دقیق غلطت ماده منعقد کننده مهم و تاثیرگذار است و درنتیجه به سیستم های پکیج تزریق نیاز است. پکیج های تزریق مواد منعقد کننده مجهز به مخزن آماده سازی، میکسر اختلاط، پمپ تزریق و ابزارهای کنترل دقیق هستند.

بعلاوه پکیج تزریق موادمنعقد کننده به عنوان یک راه حل برای حفظ کیفیت آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پکیج با تزریق موادمنعقد کننده به آب، از رسوبات ناشی از سختی آب جلوگیری کرده و در نتیجه، عمر لوله‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آب افزایش می‌یابد. همچنین مصرف انرژی مرتبط با گرمایش آب نیز کاهش می‌یابد زیرا با کاهش سختی آب، نیاز به گرمایش بیشتر آب نیز کاهش یافته و درمصرف انرژی صرفه جویی می گردد.

پکیج های تزریق پلی الکترولیت به عنوان متداول ترین پکیج تزریق مواد منعقد کننده در کارخانه شرکت ارکان گستر ساخته می شوند.

پکیج تزریق کلر در تصفیه فاضلاب

به منظور گندزدایی و ضدعفونی پساب خروجی از سیستم های تصفیه فاضلاب و همچنین به عنوان مرحله نهایی در تصفیه آب RO از کلر استفاده می شود. بنابراین لازم است جهت کنترل میزان تزریق کلر مورد نیاز از پکیج تزریق کلر در صنعت آب و فاضلاب استفاده شود. همچنین، پکیج تزریق کلر باعث کاهش مصرف کلر در آب شده و این به معنای صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به کلر می باشد. پکیج تزریق کلر باعث افزایش عمر لوله‌های آب و دستگاه‌های مرتبط با آب می‌گردد، زیرا با کاهش تعداد باکتری‌ها و ویروس‌ها، خوردگی و زنگ زدگی کمتری روی لوله‌ها و دستگاه‌ها ایجاد شده و دیگر نیاز به تعویض و تعمیر لوله ها نمی باشد. پکیج تزریق کلر به صورت ساده و آسان نصب شده و نیاز به تخصص فنی خاص ندارد چراکه با استفاده از کنترلر مربوطه، می‌توان میزان تزریق کلر را به دلخواه تنظیم کرد و یا حتی از راه دور این کار را انجام داد.

شرکت ارکان گستر رسام طراح و سازنده پکیج های تزریق کلر در ظرفیت های مختلف و انواع بگ فیلتر – فیلتر کیسه ای می باشد.

نظرات بسته شده است.