همه چیز درباره ویزای کاری و دریافت آن

یکی از روش های مهاجرت به خارج از کشور، دریافت ویزای کاری متناسب با کار مورد نظر خود است. هر کشور قوانین و مقررات خود را برای ارائه ویزا دارد. در ادامه به برخی از روش های موثر عمومی در اخذ ویزای کاری می پردازیم. برای بررسی همه چیز درباره ویزای کاری و دریافت آن با ما همراه باشید.

رزومه پرو

جست و جوی شغل مناسب

اولین گام برای درخواست ویزای کاری، انتخاب شغل متناسب با توانایی ها و حرفه شما است. باید مشاغل مناسب در کشور مقصد را پیدا کنید که با توانایی‌ ها و تجربه شما مطابقت داشته باشند. برای بررسی شغل های مناسب می توانید به سایت های کاریابی کشور مقصد خود مراجعه کرده و از طریق ایمیل، شماره تماس و موارد دیگر با کارفرمای مقیم کشور مقصد در ارتباط باشید.

ضرورت داشتن مهارت‌ و تجربه کاری

معمولاً باید دارای مهارت‌ و تجربه کاری مورد نیاز برای مشغله مورد نظر باشید. تحصیلات و تجربه شغلی شما می‌تواند تأثیرگذار باشد. هرچه تجربه کاری و تحصیلات آکادمیک مناسب و مرتبط ارائه دهید، موفقیت بیشتری در اخذ ویزای کشور مقصد خواهید داشت.

داشتن رزومه حرفه ای

یکی از موارد بسیار مهم ارائه رزومه کاری و یا تحصیلی است. رزومه باید قالب مناسب خود را داشته و قالب آن بر حسب استاندارد های جهانی طراحی شود. در رزومه حرفه ای به تمامی فعالیت ها، مدارک تخصصی، جوایز و افتخارات اشاره شده و در نتیجه با ارائه رزومه مناسب، شانس بهتری برای اخذ ویزا خواهید داشت. در صورت عدم ارائه رزومه یا ارسال رزومه های نامناسب باعث می شود کارفرما توجهی به رزومه شما نداشته و شانس قبولی در کار و اشتغال مورد نظر خود را نخواهید داشت.

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه رزومه های استاندارد، مجموعه رزومه پرو بوده که می توانید برای اطلاع از هزینه های نوشتن رزومه شرکتی و رزومه کاری برای مهاجرت به این مجموعه مراجعه نمایید.

مدارک هویتی و شناسایی لازم

برای درخواست ویزای کاری، پاسپورت با حداقل مدت اعتبار مورد نیاز معمولاً لازم است. همچنین ممکن است مدارک هویتی دیگری نیز درخواست شود. برخی کشور ها ممکن است از شما سابقه کیفری شما را درخواست کنند. این سابقه باید پاک باشد تا ویزای کاری شما تأیید شود. در ادامه به مراحل اخذ ویزا کاری می پردازیم.

مراحل اخذ ویزای کاری

مصاحبه با کارفرما

بعد از یافتن شغل مناسب با کارفرما مصاحبه داشته و در صورت داشتن صلاحیت، کارفرما مدارک لازم برای اخذ ویزا را ارسال کرده و می توانید از آن طریق برای دریافت ویزا اقدام نمایید. در نظر داشته باشید ارسال رزومه مناسب در مصاحبه مورد توجه بوده و باعث جلب توجه کارفرما می شود. برای اطلاع از انواع رزومه های استاندارد برای کاریابی و تحصیل در خارج از کشور با سایت رزومه پرو همراه باشید.

اخذ ویزا از طریق سفارت کشور مد نظر خود در ایران

برای خروج از کشور باید ویزای مناسبی داشته باشید. به عنوان مثال برای سفر تفریحی باید ویزای توریستی اخذ نمایید. برای سفر ها و مهاجرت باید ویزای کاری ارائه نمایید. در نظر داشته باشید ویزا های مختلفی با توجه به شرایط کاری و تحصیلی به کاربران ارائه می شود. در نتیجه زمانی که هماهنگی های لازم را با کارفرما داشته باشید، می توانید اقدام به اخذ ویزا کرده و مقدمات سفر را آماده نمایید. پروسه کاری برای مهاجرت بستگی به کشور مقصد و کارفرما مورد نظر شما دارد.

هزینه های لازم برای دریافت ویزا کاری

پروسه مهاجرت کاری هزینه های بسیار کمتر نسبت به مهاجرت های تحصیلی و سرمایه گذاری دارد. اما در زمان دریافت ویزا هزینه های کمی باید پرداخت نمایید. هزینه ها به کشور مقصد شما بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه های لازم با کارشناسان حوزه مهاجرت در ارتباط باشید.

جمع بندی

بسیاری از افراد رزومه های حرفه ای ارائه نکرده و رزومه های غیر استاندارد ارسال می کنند که با واکنش های منفی کارفرما همراه می شود. رزومه از مهمترین مواردی است که می تواند باعث قبولی شما در شغل مد نظر شما باشد. پس در نتیجه بهترین کار داشتن رزومه استاندارد است که کارفرما با مطالعه آن کار مناسبی را برای شما ارائه نماید. برای اطلاع از هزینه ها و نوشتن رزومه شرکتی و کاری برای مهاجرت با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

نظرات بسته شده است.