فیلم سینمایی باربی لو رفت / نسخه پرده ای باربی با زیرنویس فارسی!

فیلم سینمایی باربی تنها پس از چند روز از اکران لو رفت ، نسخه پرده ای این فیلم پرفروش بتازگی منتشر شده است

فیلم سینمایی باربی

پایگاه خبری رسا نشر – تنها پس از چند روز از اکران فیلم سینمایی باربی، نسخه پرده ای این فیلم پرفروش لو رفته است. فیلم سینمایی باربی ساخته گرتا گرویگ ، همانگونه که پیش بینی می‌شد، توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است و تاکنون توانسته است فروش گیشه جهانی خود را بالای ۳۶۰ میلیون دلار برساند. با این وجود، نسخه قاچاق فیلم باربی روز گذشته در سطح فضای اینترنت منتشر شده است. این نسخه که به صورت کیفیت پرده‌ای منتشر شده کیفیت مناسبی ندارد و به احتمال زیاد از یکی از سینماهای هند سرقت شده است. حال باید دید این نسخه بی‌کیفیت چقدر می تواند روند پرسرعت فروش فیلم را تحت الشعاع قرار دهد.

فیلم سینمایی باربی هم اکنون با زیرنویس فارسی در اکثر پلتفرم های پخش فیلم و به صورت سانسور شده در دسترس قرار دارد. اگرچه با توجه به عدم اتصال سینمای ایران به پخش جهانی فیلمهای سینمایی، اکران این فیلم در سینماهای ایران عملاً غیر ممکن است، اما علاوه بر اعتقادات و باورهای مذهبی و قوانین نظارتی بر مدیا، نوع پوشش ، رقص و آواز و  محتوای فیلم سینمایی باربی نیز مانع از پخش رسمی آن در شبکه های نمایش خانگی خواهد بود.

داستان باربی:

داستان فیلم باربی بر مبنای عروسک‌های باربی است که تلاش می‌کنند زنان را دارای قدرت اجتماعی و سیاسی،  شغل های تاثیر گذار و حیاتی مثل رئیس جمهور و جراح موفق نشان دهد. یکی از باربی‌ها رویاهایی را می بیند که منجر به سفر او از دنیای عروسکی سرزمین باربی به دنیای واقعی می شود. در این سفر عروسک مکمل او “کِن” نیز او را همراهی می کند. با ورود به دنیای واقعی آنها متوجه می شوند که تقابل بسیار شدیدی بین دو دنیا وجود دارد، و بر خلاف سرزمین باربی، دنیای واقعی کاملاً مردسالار است و این مردها هستند که حکومت می کنند و کارهای مهم را در دست دارند. کن که تا آنروز خود و عروسک های همجنس خود را از باربی ها پایین تر و کم ارزش تر می دانست، با دیدن جذابیت دنیای مردانه و احترامی که زنان برای آنها غائلند، تصمیم می گیرد که نسخه مردسالار دنیای واقعی را در سرزمین باربی ها اجرا کتد و ماهیت خود را از یک عروسک مکمل به مالکان و تصمیم گیران اصلی سرزمین تغییر دهند.

تقابل مردسالاری و زن‌سالاری

شاید همین تقابل مرد سالار بودن در واقعیت و نادیده گرفتن زنان در دنیای واقعی با دنیای خیالی باربی است که این فیلم مخالفان و منتقدین زیادی دارد و حتی پاکستانی ها فیلم را تنها پس از یک روز، به دلیل مشکوک بودن توقیف کردند و باربی را از پرده های سینما پایین کشیدند. برخی معتقدند که نشان دادن دنیای واقعی فیلم که زنان در آن هیچ نقشی ندارند، با واقعیت در تعارض است و همین امر توهین به زنانی است که با تلاش بسیار تواسنه اند به مناصب بالایی دست پیدا کنند و در کنار مردان در حال کار و زندگی هستند. در واقع باربی، متهم به سیاه نمایی و نمایش غیر واقعی از دنیای واقعی است و دو طرف را برای گرفتن حقشان به جنگ با یکدیگر ترغیب می کند. دنیای ساخته شده باربی یا سیاه است و یا سفید است.اگرچه در انتهای این فیلم تلاش شده تا برتری جنسیتی را حذف کند و شأن و جایگاه هرکسی را معطوف به شخصیت فردی او نماید.

نظرات بسته شده است.