تأکید متا بر مسدود کردن دسترسی کاربران تردز با وی پی ان

متا تأیید می کند که دسترسی کاربران مستقر در اتحادیه اروپا را از طریق VPN به Threads مسدود می کند

شرکت متا تأیید کرده است که کاربران اپلیکیشن جدید تردز در اروپا را که با وی پی ان به این برنامه دسترسی دارند، مسدود خواهد کرد.

تردز اینستاگرام

 

پس از شکایت چندین کاربر مستقر در اتحادیه اروپا مبنی بر عدم امکان دسترسی به برنامه Threads اینستاگرام از طریق وی پی ان، متا تأیید کرد که این تلاش ها را مسدود می کند.

این شرکت هفته گذشته تردز را راه‌اندازی کرد، اما با توجه به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در مورد این برنامه، در اتحادیه اروپا در دسترس نیست. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از دسترسی کاربران به اپلیکیشن جدید اجتماعی اعمال کرده است.

«تردز» در حال حاضر در بیشتر کشورهای اروپایی در دسترس نیست و ما اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از دسترسی افراد مستقر در آنجا در حال حاضر انجام داده‌ایم. اروپا همچنان یک بازار فوق‌العاده مهم برای متا است و ما امیدواریم که در آینده Threads را در اینجا در دسترس قرار دهیم.

اوایل امروز، چندین کاربر مستقر در اتحادیه اروپا شروع به ارسال اسکرین شات هایی در توییتر کردند که نشان می داد حتی پس از استفاده از وی پی ان قادر به دسترسی به برنامه تردز نیستند.

برنامه تردز به طور گسترده کاربران را بر اساس خط مشی رازداری متا و فهرست iOS برنامه ردیابی می کند – که نشان می دهد برنامه ممکن است طیف وسیعی از داده های شخصی را جمع آوری کند، از جمله اطلاعات بسیار حساس مانند داده های سلامتی و مالی، مکان دقیق، تاریخچه مرور، مخاطبین و سابقه جستجو. .

این رویکرد چالش های قانونی و نظارتی را برای متا در اتحادیه اروپا ایجاد می کند.

بر اساس قانون حفاظت از داده اتحادیه اروپا، متا به یک مبنای قانونی معتبر برای پردازش این داده‌های شخصی به صورت قانونی برای هدف‌یابی تبلیغات نیاز دارد – منطقه‌ای که شرکت به دنبال حکم اخیر دادگاه دادگستری با عدم اطمینان روزافزون مواجه است.

این هم همه چیز نیست: رژیم ضد انحصار پیشین و درخشان بلوک، قانون بازارهای دیجیتال، همچنین محدودیت هایی را برای نحوه ترکیب غول های دروازه بان قابل اجرا برای تبلیغات ایجاد می کند. و متا گزارش داده است که عدم قطعیت در مورد نحوه اعمال DMA برای استفاده تجاری خود از داده ها به عنوان عامل تاخیر در راه اندازی تردز در اتحادیه اروپا است.

علیرغم اینکه به طور رسمی در بیشتر کشورهای اروپایی عرضه نشده است، رقیب توئیتر متا شروع خوبی داشته است زیرا این برنامه تنها در چند روز از ۱۰۰ میلیون ثبت نام عبور کرد.

با این حال، بر اساس گزارش شرکت نظارت بر تحلیل Sensor Tower، کاربران فعال روزانه در این هفته نسبت به شنبه ۲۰ درصد کاهش داشته اند و زمان صرف شده در برنامه نیز کاهش یافته است. بنابراین باید دید که آیا با کاهش تب پیوستن به تردز مجددا کاربران به توییتر باز می گردند و یا اینکه در کنار حضور در اینستاگرام همچنان گاهی هم به تردز خود سر می زنند؟

 

نظرات بسته شده است.