جنگ اوکراین و روسیه : امنیت مسکو در بحبوحه ترس از کودتا تشدید شد/ رئیس واگنر به تشدید «شورش» متهم شد

در حالی که مقامات ارشد نظامی روسیه علیه یوگنی پریگوژین، رهبر قدرتمند و صریح گروه واگنر صحبت می‌کنند، امنیت در مسکو تشدید شده است.

جنگ اوکراین و روسیه : امنیت مسکو در بحبوحه ترس از کودتا تشدید شد/ رئیس واگنر به تشدید «شورش» متهم شد

پیش از این تحقیقات جنایی در مورد مردی که گاهی به “سرآشپز پوتین” معروف است، آغاز شد و او را متهم به دعوت به شورش مسلحانه با هدف برکناری وزیر دفاع روسیه کرد.

آقای پریگوژین روز جمعه در پیامی غیرعادی در تلگرام، ارتش روسیه را به حمله مرگبار به سربازانش متهم کرد و سپس قول داد که جلوی “شرارت” رهبری نظامی را بگیرد.

او در مجموعه‌ای از ویدئوها و ضبط‌های صوتی خشمگین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع را متهم کرد که دستور حمله موشکی به اردوگاه‌های صحرایی واگنر در اوکراین، جایی که نیروهایش از طرف روسیه در حال جنگ هستند، داده است.

آقای پریگوژین همچنین مدعی شد که وزارت دفاع ولادیمیر پوتین را به جنگ با اوکراین فریب داده است، «با گفتن این که اوکراین از تجاوز دیوانه می‌شود و قصد دارد به همراه کل بلوک ناتو به ما حمله کند».

وزارت دفاع به سرعت بیانیه ای صادر کرد و گفت که اتهامات آقای پریگوژین “با واقعیت مطابقت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است”. سرویس های امنیتی روسیه بلافاصله با آغاز تحقیقات جنایی در مورد یوگنی پریگوژین واکنش نشان دادند.

رویترز بعداً به نقل از خبرگزاری تاس، امنیت در ساختمان‌های دولتی، تأسیسات حمل‌ونقل و سایر مکان‌های کلیدی در مسکو افزایش یافته است.

نظرات بسته شده است.