نگرانی های رقابتی در عصر هوش مصنوعی
امروزه، هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر نحوه درک، استدلال و سازگاری کسبوکارها در بازار است.
پایگاه خبری تحلیلی رسا نشر – ان تی تراست موتور سرمایه گذاری آزاد است: خطوط بی شماری از تجارت را شکل می دهد، از فناوری گرفته تا توالت، آبجو تا بیسبال و مراقبت های بهداشتی تا سخت افزار. آنتی تراست قیمت، کیفیت، تنوع، نوآوری و فرصت را افزایش می دهد.
امروزه، هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر نحوه درک، استدلال و سازگاری کسبوکارها در بازار است. در سراسر هر صنعتی، شرکتها از یادگیری ماشینی برای به دست آوردن بینشهای ارزشمند بدون مشارکت گسترده کارکنان استفاده میکنند. اما این قابلیت های پیشگامانه در حال ایجاد تحولی در نحوه تعامل شرکت ها با رقبا و مصرف کنندگان است.
وکلای باتجربه در زمینه رقابت و حمایت از مصرف کننده می توانند به شرکت ها کمک کنند تا از فرصت هایی که هوش مصنوعی ارائه می دهد سرمایه گذاری کنند و در عین حال در خطرات نظارتی و دعوی دعوی قضایی قرار بگیرند. اگرچه نگرش به هوش مصنوعی به عنوان جعبه سیاه نادرست است، اما پیچیدگی سیستم های هوش مصنوعی می تواند استدلال را مبهم کند. این بدان معناست که ارتباط بین خروجیهای هوش مصنوعی و توجیهات منطقی کسبوکار در خطر پنهان شدن یا حتی از بین رفتن کامل است.
با این حال، بعید است که تنظیمکنندهها نگرانیهای مصرفکننده و رقابتی را صرفاً به این دلیل توجیه کنند که یک سازمان نمیتواند توضیح دهد که چرا اقدامات خاصی انجام شده و برخی اقدامات انجام نشده است. قرار گرفتن در معرض قانونی تحت قانون ضد تراست شرمن، قانون کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، قانون رابینسون-پتمن، و همچنین قوانین ضد تراست ایالتی و حمایت از مصرف کننده وجود دارد. با اجرای سیاست ها و فرآیندهایی که کنترل و مسئولیت پذیری انسانی را حفظ می کند، سازمان ها می توانند مواجهه قانونی را به حداقل برسانند و از عواقب ناخواسته جلوگیری کنند.
یک رویکرد پیشگیرانه و سفارشی بسیار مهم است. هوش مصنوعی به طرق بیشماری بر رقابت و مصرفکنندگان تأثیر میگذارد، از جمله زمانی که برای کارکردهای اصلی کسبوکار استفاده میشود.
قیمت گذاری
هوش مصنوعی به شرکتها کمک میکند تا با واکنش سریع به تغییرات آنی در تقاضا، موجودی و هزینههای ورودی، تصمیمگیری در مورد قیمتگذاری بگیرند. با ترکیب و خلاصه کردن مقادیر زیادی از دادههای پیچیده، میتواند کمک قابل توجهی در ایجاد و تطبیق سیاستهای قیمتگذاری باشد. اما نتایجی که قیمتگذاری به کمک هوش مصنوعی ایجاد میکند نیز میتواند به عنوان تسهیل کننده تبانی غیرقانونی، مانند تثبیت قیمت یا تقلب در مناقصه، دیده شود. به گفته لینا خان، رئیس FTC، هوش مصنوعی “می تواند رفتار تبانی را تسهیل کند که به طور غیرمنصفانه قیمت ها را افزایش می دهد.”
این نگرانیها ممکن است بهطور مستقیم یا غیرمستقیم از استفاده از هوش مصنوعی برای انجام مجموعهای از فعالیتها مانند معیارسنجی، تفکیک اطلاعات، سیگنالدهی، تبادل اطلاعات یا تجزیه و تحلیل روند قیمتها ناشی شود. به عنوان مثال، الگوریتمهای قیمتگذاری ممکن است زمانی که رقبا از آنها برای اجرای توافقنامهای پیشرو استفاده میکنند، فروشندگان الگوریتم توافقی را آغاز کرده یا سازماندهی میکنند، شرکتها الگوریتمهایی را برای افزایش چشمگیر قیمتها یا حتی زمانی که رقبا بهطور مستقل از الگوریتمهایی استفاده میکنند که متعاقباً در رفتار تبانی قرار میگیرند، ایجاد کنند.
نظرات بسته شده است.