فاضل میبدی؛ استاد حوزه: حجاب از «ترس دوربین و مامور»، دین نمی‌شود/ این روش، «نفاق‌پروری» است

فاضل میبدی: خانمی در خیابان از ترس ماموران یا دوربین حجابش را می‌گذارد و بعد جای دیگر که دوربین یا مامور نباشد، حجابش را برمی‌دارد، این که دین و حجاب نشد؛ بنابراین به نظرم این روش نفاق پروری است.

فاضل میبدی؛ استاد حوزه: حجاب از «ترس دوربین و مامور»، دین نمی‌شود/ این روش، «نفاق‌پروری» است

اقتصادآنلاین نوشت: فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: خانمی در خیابان از ترس ماموران یا دوربین حجابش را می‌گذارد و بعد جای دیگر که دوربین یا مامور نباشد، حجابش را برمی‌دارد، این که دین و حجاب نشد. این روش نفاق پروری است. در واقع ما از جامعه یک چهره بیرونی در برابر حکومت و یک چهره‌ای در خلوت به دور از حکومت می‌سازیم.
محمدتقی فاضل میبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص راهکار‌های نیروی انتظامی با بی حجابی گفت: من روشی که نیروی انتظامی اعلام کرده تا با دوربین رصد و دستگیر کند را قبول ندارم. طبق تجربه و تحقیقاتم هیچ نوع حکم اخلاقی و شرعی وجود ندارد که با زور و تهدید باوری را به مردم تلقین کنیم. اگر شما بخواهید با زور و تهدید یک حکم اخلاقی و شرعی را به مردم تحمیل کنید، تبدیل به نفاق می‌شود.
مهمترین محور‌های این گفتگو را بخوانید:

خانمی در خیابان از ترس ماموران یا دوربین حجابش را می‌گذارد و بعد جای دیگر که دوربین یا مامور نباشد، حجابش را برمی‌دارد، این که دین و حجاب نشد؛ بنابراین به نظرم این روش نفاق پروری است.

در واقع ما از جامعه یک چهره بیرونی در برابر حکومت و یک چهره‌ای در خلوت به دور از حکومت می‌سازیم. اصولاً در بین فق‌ها هیچ کس نگفته امر به معروف و نهی از منکر را با جبر، زور و تهدید بین مردم جا بیندازیم. این روش به نظر من روش درستی نیست و نتیجه معکوس دارد.

به هر حال باید این موضوع را در اختیار مردم بگذارند و در ادامه مردم را نصیحت و اندرز دهند؛ باید روش را تغییر دهند و احکام اسلام و شریعت را با جبر، زور و تهدید در جامعه تبلیغ و ترویج نکنند.

اگر مشکلات اقتصادی مملکت حل شود، بقیه مسائل حل می‌شود. یعنی به جای اینکه به مشکلات اصلی بپردازند، به مسائل فرعی مشغول هستند. مشکل کشور گرانی، تورم و اقتصاد است. اگر این را درست کنند، به نظر من باقی مسائل حل می‌شود. حجاب را به خود مردم بسپارند و مسائل دولتی و ریشه ‎ای را حل کنند.

یعنی به مردم بگویند اسلام می‌گوید حجاب داشته باشید. وقتی نماز و احکام دین را به عهده خود مردم می‌گذارید، چرا درمقوله حجاب با قوه قهریه برخورد می‌کنید؟ این هم همانطور است.

می‌شود کسی را با شمشیر به زور نمازخوان کرد؟ نماز را خود طرف باید بخواهد که بخواند. هر چیزی که در مسائل اخلاقی به سمت اجبار و تهدید رفته است، تبدیل به نفاق می‌شود.

نظرات بسته شده است.