مراقب خشکشویی‌های آنلاین باشید

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران ضمن اعلام کاهش ۳۰ درصدی تقاضای این صنف نسبت به شب عید سال قبل و افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ خشکشویی در سال ۱۴۰۱، نسبت به استفاده از خشکشویی‌های آنلاین هشدار داد.

مراقب خشکشویی‌های آنلاین باشید

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران ضمن اعلام کاهش ۳۰ درصدی تقاضای این صنف نسبت به شب عید سال قبل و افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ خشکشویی در سال جاری، نسبت به استفاده از خشکشویی‌های آنلاین هشدار داد.

ابوالفضل رجب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تقاضای خشکشویی‌ها در شب عید امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته، اظهار کرد: علت این کاشه تقاضا مشکلات معیشتی است و مردم اول به فکر نیازهای اولیه از جمله تغذیه هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری قیمت مواد اولیه ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته، گفت: افزایش قیمت خشکشویی‌ها نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد بوده است.

رجب زاده با بیان اینکه صنف خشکشویی هر روز ضعیف‌تر می‌شود، تصریح کرد: در ۱۱ سال گذشته همواره تعداد اعضای این صنف کمتر از ۱۰۰۰ نفر بوده، که نشان می‌دهد به همان تعداد که به این صنف وارد، از آن خارج می‌شوند، چون سود و آینده خاصی ندارد. ماشین لباسشویی با دلار جدید چندین برابر شده و وضعیت مشابهی برای مواد اولیه صادق است. افرادی که در این صنف مانده‌اند معمولا صاجب مغازه هستند و کار دیگری هم بلند نیستند.

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران درباه خشکشویی‌های آنلاین نیز گفت: مکان این خشکشویی‌های آنلاین و محل شستن لباس‌ها مشخص نیست. قیمت این واحدها هم مشخص نیست، اما واحدهای صنفی متناسب با درجه قیمت خود را در معرض دید مشتری قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در مواردی شاهد بودیم خشکشویی‌های آنلاین با بدترین شرایط لباس را شست‌وشو دادند، اما بهترین قیمت را خواسته‌اند، تصریح کرد: اتحادیه اطلاعاتی از اینکه خشکشویی‌های آنلاین لباس‌ها را کجا شست‌وشو می‌دهند ندارد و نمی‌توان گفت لباس آلوده می‌شود. یا نه. موردی داشتیم که لباس در کارگاهی که لباس‌های بیمارستانی شسته می‌شده، شست‌وشو داده شده است.

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران ادامه داد: بنابراین پیشنهاد ما این است از واحدهای دارای پروانه کسب استفاده کنند که اکثرا به صورت تلفنی سرویس‌دهی رفت و آمد دارند. کسب و کارهای آنلاین از اتحادیه کسب و کارهای مجازی مجوز می‌گیرند و کار آن جمع کردن لباس و تحویل آن است. اما این واحدها پا را فراتر گذاشته و لباس‌ها را در مواردی در بدترین کارگاه‌ها شست‌وشو می‌دهند. ۹۰ درصد این واحدها لباس‌ها را با آب می‌شویند و اصلا پرکلر و مواد خشکشویی در کار نیست تا برای آن‌ها صرفه داشته باشد.

نظرات بسته شده است.