کلود فلر در ایران مسدود شد؟

به نظر می رسد کلود فلر در ایران مسدود شده است.

کلود فلر در ایران مسدود شد؟

پایگاه خبری رسا نشر – بر اساس بررسی ها و اظهارات کاربران، سرویس ابری کلود فلر از ظهر روز شنبه سی ام بهمن در ایران مسدود شده است.کلود فلر یک سرویس دهنده خدمات CDN و خدمات ابری است که به صاحبان وب سایتهای خدمات گسترده ای ارائه می دهد. این سرویس به جهت رایگان بودن و مزایای بیشماری که دارد استفاده کنندگان بسیاری در ایران دارد. خدماتی نظریر سی دی ان، دی ان اس و استریم از جمله سرویس هایی است که کاربران ایرانی تا به امروز از آن بهره می بردند.

بر اساس گزارشها، با وجود این قطعی سایتهای بسیاری که dns دامنه های خود را بر روی سرورهای کلود فلر ست کرده اند از کار افتاده اند و امکان دسترسی به این سایتها وجود ندارد. ضمن اینکه علاوه بر سرویس های ایرانی مستقر بر سکوی این سی دی ان ابری، سایتهای خارجی نیز قابل استفاده نیستند.

کلود فلر در ایران مسدود شد؟

 

البته تاکنون به طور رسمی هیچ نهادی فیلتر کردن کلود فلر را تائید و یا تکذیب نکرده است. اما به نظر می رسد به دلیل استفاده سرویس های فیلتر شکن و وی پی ان ها از دی ان اس ها و آی پی های کلود فلر، این تصمیم اتخاد شده است. در صورتی که این اتفاق از طرف وزارت ارتباطات رخ داده باشد باید از متخصصان این وزارتخانه پرسید قبل از این اقدام آیا به سرنوشت هزاران سایت ایرانی که بر روی این سکو فعال هستند فکر کرده اند؟ یا اینکه حاضرند به هر قیمتی به هدف بزرگشان که همانا ایجاد محدودیت بیشتر برای کاربران ایرانی است برسند!

تا لحظه نگارش این خبر همچنان در اکثر سرویس دهندگان اینترنت استفاده از سایت و آی پی های کلود فلر با اختلال همراه بوده و یا به طور کامل غیر ممکن می باشد. ذکر این نکته اهمیت بالایی دارد که مسدود شدن و ممنوعیت استفاده از کلود فلر به جهت سرویس فایروال قدتمند این سایت، امنیت سایتهای ایرانی را به شدت با خظر هک و حمله های دی داس مواجه می نماید.

 

 

 

نظرات بسته شده است.