در تعمیرات موبایل اپل به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برند اپل یکی از برندهای بسیار معتبری است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. زمانیکه صحبت از برند اپل می‌شود ناخودآگاه حسی از تجملات و لاکچری بودن به ذهن خطور پیدا می‌کند و این مسئله می‌تواند بر روی احساس مخاطبان اثر بگذارد. بهتر است بدانید محصولات برند اپل مانند محصولات تمامی برندهای دیگر به تعمیرات موبایل نیاز دارند. اما با توجه به این موضوع که برند اپل بسیار حساس است، کسانی که می‌خواهند تعمیرات موبایل اپل را انجام دهند باید نکات ویژه‌ای را مد نظر داشته باشند. در ادامه تلاش می‌کنیم به این موضوع بپردازیم.

بک‌آپ گیری از تمامی اطلاعات موجود در گوشی

اولین و شاید بتوان گفت مهمترین مسئله‌ای که قبل از تعمیرات موبایل اپل باید به آن توجه داشته باشید بک‌آپ‌گیری از اطلاعات موجود در گوشی است.

در تعمیرات موبایل اپل به چه مواردی باید توجه کنیم؟

البته باید بدانید شما نباید تنها در گوشی اپل به این موضوع توجه داشته باشید. هر گوشی را که برای تعمیر به دست تعمیرکار می‌سپارید باید از اطلاعات موجود در آن بک‌آپ بگیرید و سپس اطلاعات گوشی را حذف نمایید.

استعلام قیمت قطعات

یکی از مهمترین مواردی که توصیه می‌شود قبل از تعمیرات موبایل اپل به آن دقت داشته باشید استعلام قیمت قطعات است. با توجه به این موضوع که قیمت قطعات اپل هزینه بالایی دارد قبل از آنکه تعمیرات بر روی گوشی شما انجام شود قیمت را استعلام کنید و در صورتی که پرداخت هزینه برای شما امکان‌پذیر بود موبایل را برای تعمیر به مرکز مورد نظر بسپارید. این مسئله باعث می‌شود در زمان پرداخت هزینه با مشکل روبه‌رو نشوید و از قبل برنامه‌ریزی‌های مناسب را انجام داده باشید.

بررسی کد IMEI

هر گوشی اپل دارای یک کد IMEI  است که به آن شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل نیز گفته می‌شود. این کد بر روی جعبه و گارانتی محصول ذکر می‌شود و هدف اصلی آن ایجاد یگپارچگی در تلفن‌های همراه و جلوگیری از سرقت آنهاست. در تعمیرات موبایل اپل زمانیکه گوشی اپل خود را به نمایندگی می‌سپارید و رسید دریافت می‌کنید این کد باید بر روی رسید ذکر شود. در پایان که می‌خواهید موبایل خود را پس بگیرید باید کد IMEI را با موبایل خود تطبیق دهید و مطمئن شوید تلفن همراه خودتان است.

مشخص شدن دقیق مشکل گوشی موبایل

از جمله مواردی که توصیه می‌شود در زمان تعمیرات موبایل اپل به آن توجه داشته باشید مشخص شدن مشکل دقیق گوشی است. شما باید از تعمیرکار بخواهید توضیح دقیقی در این رابطه به شما بدهد چه مشکلی برای گوشی اپل شما پیش آمده است. آیا نیاز به تعویض قطعه است و یا تعمیر آن. هر چقدر تعمیرکار شفاف‌تر باشد کاربر بهتر می‌تواند برای تعمیر و یا تعویض قطعه در موبایل اپل تصمیم‌گیری نماید. با توجه به این مسئله حتما از تعمیرکار بخواهید ذهن شما را نسبت به مشکلی که در گوشی پیش آمده است شفاف سازد.

بررسی نحوه کارکرد گوشی پس از تحویل از تعمیرکار

پس از آنکه تعمیرات موبایل اپل به پایان رسید و برای تحویل گوشی خود به آن مرکز رفتید گوشی را روشن کنید و با آن کار کنید. بهتر است ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در مغازه بمانید و قسمت‌های مختلف گوشی را چک کنید. این کار به شما کمک می‌کند مطمئن شوید تمامی قسمت‌های گوشی شما به خوبی کار می‌کند و دیگر نباید برای تعمیر مجدد گوشی به آن مرکز برگردید.

در تعمیرات موبایل اپل به چه مواردی باید توجه کنیم؟

همچنین، با توجه به این موضوع که در مرحله قبلی متوجه شده‌اید مشکل گوشی شما چیست، قسمت‌هایی را که مشکل داشته‌اند به طور ویژه چک کنید.

حتما به مراکز معتبر بروید!

از جمله مواردی که در تعمیرات موبایل اپل باید مد نظر قرار دهید مراجعه به مراکز معتبر است. باید بدانید گوشی اپل و قطعاتی که داخل آن به کار رفته است بسیار گران‌قیمت هستند و اگر به مراکز نامعتبر مراجعه کنید ممکن است قطعات اصلی گوشی شما خارج شوند و قطعات تقلبی را درون گوشی شما قرار دهند. قبل از آنکه برای تعمیرات موبایل اپل به مرکزی مراجعه کنید مطمئن شوید آن مرکز مجوزهای لازم را کسب کرده است و زیر نظر سازمان معتبری کار می‌کند. در این شرایط اگر مشکلی پیش بیاید می‌توانید به مراکز قانونی مراجعه نمایید.

نکات تکمیلی در مورد تعمیرات موبایل اپل

برای اینکه تعمیرات موبایل اپل را به خوبی پیش ببرید باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید. زمانیکه گوشی خود را به مرکزی برای تعمیر می‌سپارید حتما از آنها رسید دریافت نمایید. از طرف دیگر، از تعمیرکار بخواهید علت تعمیر را در رسید ذکر کند. کد IMEI باید بر روی رسید وجود داشته باشد، در غیر اینصورت ممکن است در آینده مشکلاتی برای شما پیش بیاید. از تعمیرکار در مورد زمان  تحویل سوال بپرسید و سر زمان مشخص به مغازه بروید و گوشی خود را تحویل بگیرید. هرگز اجازه ندهید گوشی اپل شما مدت زمان زیادی در مغازه تعمیراتی بماند و پس از آن بروید و گوشی خود را بگیرید.

برای تعمیرات موبایل اپل به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تعمیرات موبایل اپل در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید برای اینکار باید به مراکز معتبر مراجعه کنید و در زمان تحویل باید از تعمیرکار رسید بگیرید. قبل از آنکه گوشی خود را تحویل دهید از تعمیرکار بخواهید برایتان توضیح دهد چه مشکلی بر روی گوشی پیش آمده است و چگونه می‌خواهد آن را رفع کند. همچنین، بهتر است تعمیرکار قبل از شروع کار شما را در جریان هزینه تعمیر و یا تعویض گوشی قرار دهد. اگر می‌خواهید برای تعمیرات موبایل اپل اقدام کنید، می‌توانید به مرکز تخصصی موبایل آباد وارد شوید و خدمات ویژه‌ای را دریافت نمایید.

 

نظرات بسته شده است.