شایعه مسدود شدن دامنه های com. با انتشار نامه شاپرک

از صبح امروز نامه ای در فضای مجازی دست به دست می شود که نشان دهنده احتمال مسدود شدن دامنه های با پسوند com. است.

شاپرک: «دامنه com.» مسدود می شود

به گزارش رسا نشر : از صبح امروز نامه ای در فضای مجازی دست به دست می شود که نشان دهنده احتمال مسدود شدن دامنه های با پسوند com. است. این نامه صرفاً مربوط به شرکت های پرداخت یار مانند ارائه دهندگان درگاه های اینترنتی و دستگاه های پوز است و شاپرک از این شرکتها خواسته با توجه به احتمال مسدود شدن دامنه های خارجی، سایتهای خود را بر روی دامنه ir. منتقل کنند. محتوای این نامه به این شرح است:

شاپرک در نامه‌ای به شرکت‌های پرداخت‌یار اعلام کرد با توجه به احتمال مسدود شدن دامنه‌های دات کام، پرداخت‌یارها تا ۳ دی فرصت دارند سایت خود را به دامنه ir منتقل کرده و نتیجه را به شاپرک اعلام کنند.

شاپرک: «دامنه com.» مسدود می شود

به نظر می رسد محتوای این نامه صرفاً هشداری برای جلوگیری از مسدود شدن دامنه های شرکت ها تبادل مالی آنلاین به واسطه تحریم ها باشد؛ و نه برای همه سایتهای عمومی منصل به این دامنه. ضمن اینکه حتی در صورت برقرای اینترنت ملی این دامنه ها نیستند که مسدود می شوند، بلکه دسترسی به سرورهای خارج از ایران محدود می گردد. بنابراین در صورتی که سایتی با دامنه com. و یا هر دامنه خارجی دیگر بر روی سرور داخلی فعال باشد، کاربران می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.