با این ابزارها اینستاگرام خود را تحلیل کنید!

استفاده از اینستاگرام برای اهداف بازاریابی به سرعت در حال افزایش است و بیش از ۷۰ درصد از شرکت ها از این پلت فرم استفاده می‌کنند. استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار مهم است، اما فهمیدن اینکه چقدر موفق هستید سخت است. بدون معیارهای مناسب برای، شما هرگز نمی دانید که آیا می توانید کار بیشتری برای جذب مخاطب و یا افزایش فالوور انجام دهید. برنامه ها و ابزارهای زیادی برای تحلیل رایگان اینستاگرام برای پیگیری پیشرفت و کشف حوزه های نیازمند بهبود وجود دارد.

در این مقاله، بهترین برنامه های تحلیل رایگان اینستاگرام را بررسی می‌کنیم، که با استفاده از آنها می‌توانید پول و تلاش های خود را بر روی محتوای اینستاگرام متمرکز کنید و اقدامات لازم را برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام خود انجام دهید.

ابزارهای تحلیل رایگان اینستاگرام

۱) Instagram Insights

تحلیل رایگان اینستاگرام

Reach: تعداد کاربرانی که هر کدام از پست های شما را دیده اند

Impressions: تعداد کل دفعاتی که تمام پست های شما دیده شده اند

اگر حساب کاربری بیزینسی در در اینستاکرام داشته باشید، به طور خودکار به به ابزار تحلیلی رایگان Instagram Insights دسترسی دارید. ابزار Insights می تواند به شما نشان دهد که مخاطبان شما کجای اینستاگرام هستند، کدام پست های شما محبوب تر هستند و تعداد Impression و Reach شما چقدر است (اگر ۱۵۰۰ impression و ۱۰۰۰ reach دارید، به این معنی است که بعضی افراد یک پست را چندین بار مشاهده کرده اند).

علاوه بر این، می توانید پست اصلی خود را با یک نسخه تبلیغ شده از پست مقایسه کنید تا متوجه شوید که آیا پولی که برای آن پرداخت می‌کنید مفید است. متاسفانه، فقط می توانید از اپلیکیشن این ابزار استفاده کنید (نسخه دسکتاپ ندارد)، و این کاربرپسند ترین حالت نیست، اما بهرحال یک مرور کلی از تجزیه و تحلیل اینستاگرامتان برای هر یک از پست ها و به طور کلی اکانت شما ارائه می دهد.

۲) Iconosquare

تحلیل رایگان اینستاگرام

Engagement: تعداد کاربرانی که هر پست را لایک کرده، کامنت گذاشته اند و یا ذخیره کردند

Iconosquare یک راه حل سه گانه اینستاگرامی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی است. این پلتفرم به شما امکان می دهد پست های جدید را زمانبندی کنید، بر آنچه که مردم در مورد صنعت (یا برند) شما می گویند نظارت کنید، و البته اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید. این تجزیه و تحلیل ها روند های مرتبط با engagement، impressions و reach و حتی نحوه عملکرد استوریهای اینستاگرام شما را نشان می‌دهد.

Iconosquare همچنین دارای ویژگی ردیابی و بررسی هشتگ و رقیب ها می باشد، که به بازاریابان این امکان را می دهد تا خود را در برابر مردم و موضوعات مورد علاقه آنها مقایسه کنند. این پلت فرم یک دوره آزمایشی دو هفته ای رایگان دارد و همچنین انواع ابزارهای رایگان مانند Instagram Audit کامل را نیز ارائه می‌کند.

۳) Squarelovin

تحلیل رایگان اینستاگرامSquarelovin ابزار تحلیل Instagram Insights بخش عمده ای از اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل رایگان اینستاگرام و سنجش پیشرفت در طول سال را فراهم می کند. به عنوان مثال، می‌توانید یک تحلیل ماهانه برای پست های خود دریافت کنید یا سابقه پست های خود را به صورت ماهانه، روزانه یا حتی برای هر ساعت دریافت کنید. علاوه بر این، ابزار بینش هایی در مورد علایق فالوورهای شما و نحوه درگیر کردن بیشتر آنها با پست های شما ارائه می‌کند. حتی می‌توانید بسته به زمانی که فالورهای شما به احتمال زیاد آنلاین هستند بهترین زمان برای پست گذاشتن را پیدا کنید.

۴) Crowdfire

تحلیل رایگان اینستاگرامMentions: تعداد پست هایی که نام کاربری شما را منشن کرده اند

Crowdfire به بازاریابان اجازه می‌دهد تا پست ها را زمانبندی کنند، عملکرد شان را اندازه گیری و Mentions به برندشان را پیگیری کنند. بعلاوه محتوای مرتبط با صنعت خود را از سراسر اینترنت انتخاب کنند. این محصول پیشنهاد مقاله و تصویر را از سایر وب سایت ها ارائه می‌دهد و با در نظر گرفتن اینکه چه محتوایی در استراتژی اینستاگرام آنها وجود دارد به بازاریابان کمک می‌کند که بیشتر دیده شوند.

ابزار تجزیه و تحلیل Crowdfire داده های اینستاگرام شما را در چند نمودار کاربر پسند به تصویر می‌کشد. آنها همچنین تعدادی از معیارهای پیشرفته را دقیق واکاوی می‌کنند که عملکردتان را در طول زمان های طولانی به شما نشان می‌دهد.

۵) Pixlee

تحلیل رایگان اینستاگرامPixlee ابزار تحلیل رایگان اینستاگرام موثری را ارائه می‌دهد که توسط برندهای بزرگ استفاده می‌شود. این ابزار به شما اجازه می‌دهد گزارش های قابل اشتراکی را ایجاد کنید که می‌توانید آنها را در کل تیم بازاریابی خود پخش کنید، و معیارهایی را تحلیل کنید که به شما کمک می‌کند تعامل بیشتری ایجاد کنید و فالوورهای جدید جذب کنید. علاوه بر این، این ابزار به شما کمک می‌کند تا اینفلوئنسرها و طرفداران برندی را پیدا کنید که محصولات شما را تبلیغ می‌کنند، بنابراین می‌توانید کمپین های اینفلوئنسری موثرتری را ایجاد کنید.

۶) Union Metrics

تحلیل رایگان اینستاگرامدر حالی که Union Metrics تحلیل اینستاگرام اش را به صورت رایگان ارائه نمی‌کند، این ابزار امکان تحلیل و بررسی کلی ماهانه رایگان اینستاگرام را ارائه می‌دهد. تحلیل و بررسی به شما می‌گوید که کدام هشتگ ها باعث افزایش engagement شما خواهد شد، کدام پست ها بیشتر برای مخاطبین شما جذاب هستند، و چه زمانی فالوور های شما از برنامه استفاده می‌کنند. در حالی که این ابزار نمیتواند به شما تجزیه و تحلیل برای بیش از ۳۰ روز را ارائه کند، یک گزینه مفید برای نگاهی به تم ها و الگوهای کوتاه مدت است و یاد می‌گیرید که چگونه میتوانید به سرعت معیارهای خود را بهبود بخشید.

۷) Socialbakers

تحلیل رایگان اینستاگرامدر حالی که مسلما این ابزار از نظر ظاهری جذاب ترین فهرست نیست، Socialbakers اطلاعات مهمی ارائه می‌دهد، از جمله پست هایی که بیشترین تعداد لایک و کامنت را داشته اند، و فیلترهایی که کارایی بالایی داشته اند. علاوه بر این، Socialabakers گزارشی ارائه می‌کند، (آنالیز رایگان عمکلرد اینستاگرام) که بر اساس آن می‌توانید حساب کاربری اینستاگرام خود را با رقبای خود مقایسه کنید، تا ببینید که در کجای صنعت قرار گرفته اید و چه کاری می توانید برای بهبود آن انجام دهید.

۸) Hootsuite Analytics

تحلیل رایگان اینستاگرامHootsuite دارای برنامه زمانبندی پست های اینستاگرام است، اما داشبورد این برنامه همچنین شامل یک مجموعه تجزیه و تحلیل است.

برخی از مواردی که داشبورد آنالیز Hootsuite ارائه می دهد:

  • مقایسه معیارها برای دوره های زمانی مشخص
  • گزارش های قابل تنظیم و سفارشی سازی
  • بررسی عملکرد پست های خاص با استفاده از معیارهای دلخواه
  • رتبه بندی نظرات اینستاگرام را بر اساس احساسات (مثبت یا منفی)

در نهایت، چون Hootsuite از پلت فرمهای مختلف شبکه های اجتماعی پشتیبانی می‌کند، می‌توانید تمام تحلیل های خود را در یک جا ادغام کنید.

نظرات بسته شده است.