تکذیب تجاوز معلم به ۱۸ دانش آموز / فقط ۷ خانواده شکایت کردند

اصل اتهام وارده به معلم مرد در فردوس، کودک‌آزاری بوده و پرونده قضایی هفت نفر از شاکیان ثبت شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: موضوع تجاوز معلم به ۱۸ کودک که در رسانه‌های معاند منتشر شده، صحت ندارد/ محکومیت متهم  به ۲ سال ممنوعیت اقامت در فردوس/ فقط هفت خانواده شکایت کردند

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با اعتراض برخی شاکیان به حکم صادر شده از سوی دادگاه، پرونده آزار و اذیت کودکان در فردوس به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شده است و بررسی‌ها و تحقیقات قانونی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد به رسانه‌ها اعلام کرد: خرداد گذشته و در پی اعلام شکایت خانواده‌های هفت نفر از دانش‌آموزان دختر، مبنی بر اینکه فرزندشان توسط معلمی هدف آزار و اذیت و بهره‌کشی جنسی قرار گرفته است، بلافاصله پرونده‌ای در این باره تشکیل شد و با طی روال قانونی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و دادسرا، مشخص شد که متهم ۵۵ساله که هیچ سابقه محکومیت کیفری هم ندارد، با نشان دادن فیلم‌های مبتذل از طریق گوشی تلفن همراه به دختران خردسال و برخی رفتارهای غیراخلاقی، اقدام به آزار و اذیت و بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن کودکان خردسال می‌کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده مذکور از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت دادگاه کیفری ۲ براساس استنادات قانونی و با وجود انکارهای متهم در برخی از اتهامات وارد شده، وی را به دلیل در دسترس قرار دادن محتویات مستهجن برای اطفال و نوجوانان به تحمل سه ماه حبس تعزیری، به اتهام آزار و اذیت به تحمل ۲ سال زندان و درباره بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار قرار گرفتن اطفال به تحمل پنج سال زندان محکوم کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر دادگاه متهم را از باب مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت اقامت در فردوس محکوم کرده است.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد بیان کرد: در عین حال و با اعتراض برخی شاکیان به حکم صادر شده از سوی دادگاه، این پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شده است و بررسی‌ها و تحقیقات قانونی همچنان ادامه دارد تا همه زوایا و ابعاد این ماجرای تاسف بار مورد بررسی‌های قضایی قرار گیرد.

وی گفت: این متهم حدود ۲۹ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش را داشته است اما برگزاری کلاس‌های تقویتی آن هم در پارکینگ منزل مسکونی هیچ ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد، با وجود این دستگاه قضایی با این گونه جرایم به‌شدت برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در پایان به خانواده‌ها توصیه کرد: حتما برای برگزاری کلاس‌های خصوصی و تقویتی به مکان‌های مورد اعتماد و تایید شده مراجعه کنند و قبل از هر چیز درباره مکان برگزاری یا فرد مربی تحقیق کنند تا چنین حوادثی برای دیگران تکرار نشود.

وی با تاکید بر اینکه فقط هفت نفر از خانواده‌ها شکایت کرده‌اند تصریح کرد: دستگاه قضایی با جدیت این پرونده را پیگیری خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد حقی تضییع شود.

دادگستری استان خراسان جنوبی پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اصل اتهام وارده به معلم مرد در فردوس، کودک‌آزاری بوده و پرونده قضایی هفت نفر از شاکیان ثبت شده است.

در این اطلاعیه آمده است: موضوع تجاوز معلمی در فردوس به ۱۸ کودک که در رسانه‌های معاند منتشر شده، صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

نظرات بسته شده است.