آسمان نیمه ابری برای استان تهران؛ تداوم وزش باد در اکثر مناطق استان

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی و وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، با توجه به فعالیت متناوب سامانه بارشی برای امروز آسمان کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار رقیق و وزش باد و در اواخر وقت در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

 

آسمان نیمه ابری برای استان تهران؛ تداوم وزش باد در اکثر مناطق استان

از روز جمعه(۲۶ فروردین ماه) تا یکشنبه( ۲۸ فروردین ماه) با تقویت ناپایداری آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد شدید (در روز جمعه در نیمه جنوبی گاهی خیلی شدید) و دربعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.

برای روز دوشنبه( ۲۹ فروردین ماه) در ارتفاعات و شرق استان احتمال بارش پراکنده و دیگر نواحی صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. از امشب تا یکشنبه شاهد کاهش دما (دمای شبانه تا ۶ درجه سانتی گراد) به ویژه در ارتفاعات و از یکشنبه شب با روند تدریجی افزایش دما مواجه خواهیم بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌است.

آسمان تهران فردا (۲۶ فروردین ماه)نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و رگبار و رعد و برق در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۲۷ فروردین ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین مازیار غلامی- معاون اداره کل هواشناسی استان تهران- با اشاره به تداوم وزش باد در تهران و وزش باد گفت: ایستگاه فیروزکوه با ثبت سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت بالاترین سرعت وزش باد در استان تهران را داشته است. وزش باد در استان تهران ادامه دارد و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.