صف کیلومتری خودروها برای گریز از طوفان قریب‌الوقوع در کیش

مسافران جزیره کیش پس از اعلام هشدار وضعیت قرمز ناپایداری های دریایی در اوایل هفته آینده، روز جمعه برای خروج از جزیره صف چند کیلومتری تشکیل دادند.

صف کیلومتری خودروها برای گریز از طوفان قریب‌الوقوع در کیش

به گزارش رسا نشر به نقل از خبرآنلابن طبق اعلام هواشناسی هرمزگان، مناطق غربی این استان از جمله جزیره کیش ازروز شنبه تا دوشنه ششم تا هشتم فروردین ۱۴۰۱ شاهد وزش تندباد و ناپایداری های دریایی خواهد بود که در زمان فعالیت این پدیده فعالیت تمام شناورهای باری و مسافر تعطیل خواهد بود.

ستاد نوروزی جزیره کیش پس اعلام هشدار وضعیت قرمز هواشناسی، تمهیدات ویژه ای را برای خروج خودورها و مسافران از طریق دریا اتخاذ کرد و در پی این هشدارها بندرگاه جزیره کیش امروز شاهد حضور تعداد زیادی از خودورها برای خروج از جزیره بود.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش روز جمعه در بازدید از نحوه ارایه خدمات در بندگاه این جزیره اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی از روزهای گذشته تمهیدات لازم برای خروج مسافران قبل از شروع ناپایداری های اندیشیده شده است.

سعید پورزادی افرود: در این راستا ۱۷ فرورند لندینگ کرافت ویژه حمل بار برای خارج ساختن خودروهای مسافران از جزیره اختصاص یافته که هم اکنون بدون وقفه در حال ارایه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا امروز جمعه پنجم فروردین ۱۲ هزار خودرو وارد جزیره کیش شده اند افزود: با اتمام هفته اول تعطلات نوروزی و آغاز موج بازگشت مسافران تا کنون چهار هزار خودرو از جزیره خارج شده اند.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: امروز جمعه پنجم فروردین ماه با یک هزار و ۴۰۰ خودرو بیشترین تعداد خروجی خودروها در جزیره ثبت شده و تا اوایل صبح فردا نیز روند خروج از مسیر دریایی ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام هواشناسی از اواخر روز شنبه تا پایان روز دوشنبه هفته آینده (۶ تا هشت فروردین ۱۴۰۱) ناپایداری های دریایی و تشدید ورزش باد تا ۴۰ گره دریایی (معادل ۷۴ کیلومتر برساعت) در سواحل غربی استان هرمزگان پیش بینی شده است.

کمیته حمل و نقل دریایی و هوایی ستاد نوروزی جزیره کیش در نوروز امسال به منظور پاسخگویی مناسب به گردشگران در ایام نوروز اقدام به افزایش ۱.۳ برابری (۱۳۰ درصدی) در تعداد شناورهای لندینگ کرافت (حمل بار و خودرو) و مسافری کرده و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد از مبدا کیش به بنادر همجوار و برعکس آن انجام شده است.

تا کنون بیش از ۱۳۰ هزار گردشگر از طریق مسیرهای دریایی و هوایی وارد کیش شده اند که حدود ۷۰ هزار نفر آنان با استفاده از کشتی به این جزیره سفر کرده اند.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.