تدوین آیین نامه صدور مجوز مراکز «همسریابی»

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: بر این اساس آیین نامه‌ای را برای صدور مجوز مراکز همسریابی تهیه کرده ایم تا نظرات و پیشنهادات اعضاء را دریافت کنیم تا این کار آغاز شود اما آیین نامه اصلی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

مهدی متقی فر در  دومین جلسه کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده که با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌ رییس این کمیسیون صبح امروز در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: اصل اجرای هر قانوان نیاز به تشکیل ستاد مربوطه دارد که هنوز ستاد قانون جوانی جمعیت تشکیل نشده و متولی قانون و وظایف دستگاه ها مشخص نیست.

دبیر کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده، افزود:  اما ما برای تسریع روند اجرای قانون، کار را آغاز کردیم و امیدواریم مصوبات کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده اهرمی برای پیشبرد سریعتر این موضوع باشد.

در ادامه این نشست که با دستور جلسه بررسی پیش نویس لایحه اصلاح قانون تسهیل ازدواج و بررسی آیین نامه صدور مجوز مراکز فعال در امر همسریابی بر اساس قانون جوانی جمعیت، جهت دریافت نظرات و پیشنهادات اعضا و رفع نواقص احتمالی تشکیل شد، اعضاء به بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات پرداختند و مقرر شد هر دستگاه پیشنهادات و نظرات خود را به صورت مکتوب به کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده ارائه کند.

منبع: ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.