کمبود تراشه قیمت شیائومی ۱۲ را افزایش داد

سری شیائومی ۱۲ قرار است اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ باشد. با توجه به مشخصات و ویژگی های این دستگاه به عنوان پرچمدار، قیمت بالاتری از نسل قبلی خود خواهد داشت.

کمبود تراشه قیمت شیائومی ۱۲ را افزایش داد

به گفته یک منبع چینی اکثر گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ قیمتی بالاتر از ۶۳۰ دلار خواهند داشت. تنها شرکت‌هایی که موجودی تراشه آن‌ها از سال گذشته میلادی باقی مانده، می‌توانند قیمت دستگاه‌های خود را پایین نگه دارند.

به دلیل کمبود تراشه و افزایش هزینه‌های ناشی از آن، شرکت‌های کمی توانایی مقابله با ان را دارند. طبق گزارش‌های قبلی سری شیائومی ۱۲ در سه مدل عرضه می‌شود. برخلاف آنچه گوشی جدید شیائومی را اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ می‌دانستند، اما گوشی موتورولا اج X30 اولین گوشی بازار با این تراشه خواهد بود.

در بخش دوربین، شاهد سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی GN5 سامسونگ خواهیم بود. همچنین دوربین اصلی این گوشی‌ها با سه واحد ۴۸ مگاپیکسلی دیگر همراه شده که احتمالا یکی از آن‌ها لنز فوق عریض باشد و درست مانند شیائومی ۱۱ اولترا برای عکس‌های ثابت حداکثر بزرگنمایی ۱۲۰ برابر را ارائه کند. این میزان برای ویدیوها به حداکثر ۱۵ برابر می‌رسد.

علاوه بر این در گزارش دیگری عنوان شده است که غول فناوری چین دستگاه دیگری را تحت عنوان «شیائومی ۱۲X» روانه بازار خواهد کرد که برخی مشخصات احتمالی آن فاش شده است. طبق گفته یکی از منابع آشنا به بازار، شیائومی ۱۲X از نمایشگر ۶.۲۸ اینچی امولد با وضوح تصویر +Full HD یا ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد. همچنین گفته می‌شود نمایشگر این گوشی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، فناوری HDR10 و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر پشتیبانی می‌کند.

وظایف پردازشی روی دوش تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ خواهد بود و دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسل است. سایر مشخصات این دستگاه هنوز مشخص نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.