معابر شهری همچنان برای تردد معلولان رضایت‌بخش نیست

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: با وجود مطالبه‌گری سازمان بهزیستی و جامعه هدف یعنی معلولان در مناسب‌سازی فضای شهری به منظور تردد معلولان به نتایج چندان رضایت‌بخشی نرسیدیم.

سید احمد خادم معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران درباره عدم مناسب‌سازی و اصلاح فضای مبلمان شهری ویژه استفاده معلولان افزود: عزم و اراده جدی و قانون کافی در این مورد وجود دارد ولی متاسفانه سازمان‌ها، ادارات، مراکز خدماتی و شهری با وجود مطالبه‌گری سازمان بهزیستی و جامعه هدف یعنی معلولین در مناسب سازی و بهبود معابر و فضای شهری به منظور تردد و دسترسی معلولین به نتایج چندان رضایت بخشی نرسیدیم.

وی ادامه داد: در ۶ ماه گذشته مبلغ چهار میلیون تومان کمک ها و حمایت های مردمی و خیریه به منظور ارائه خدمات و رسیدگی های رفاهی و عمومی صرف خانواده های نیازمند و معلولان تحت پوشش این سازمان توزیع شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران به ایجاد مراکز اقامت موقت در سال جاری پرداخته و به اهداف این مراکز اشاره کرد و اظهارداشت: خانواده هایی که دارای معلولیت جسمی حرکتی در خانه هستند ولی توانایی نگهداری و رسیدگی به فرزندان معلولشان را ندارند، می توانند فرزندانشان را در طول شبانه روز جهت نگهداری و خدمات گیری از این مراکز اقامت استفاده کنند.

خادم با اشاره به برنامه ها و سیاست های مردم محور و مشارکت جویانه سازمان بهزیستی، گفت: این سازمان بنا ندارد برای ارائه خدمات توانبخشی و مددکاری راسا مدیریت کلیه طرح ها و اقدامات اجرایی و میدانی را خود به عهده گرفته و سیاست های متمرکز را اعمال کند؛ بلکه این سازمان با توجه به جهت گیری های مردم محور و نیز جلب و جذب تمام کمک ها و حمایت های خیرین و مراکز مردم نهاد ضمن ایفای رسالت توانبخشی و مناسب سازی و بهبود شرایط زندگی خانواده های بی سرپرست و معلولین، اینگونه از مسئولیت های مستقیم و غیر مستقیم را به بخش خصوصی سپرده و سیاست برون سپاری را اجرا کند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های مردم محور و مشارکت جویانه سازمان بهزیستی در ارائه خدمات توانبخشی و مددکاری از خیرین و گروه های مردم نهاد تقاضای ارائه کمک های مادی و معنوی به اقشار نیازمند داریم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.