Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1164

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1165

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1166

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1177

چگونه داده های خود را در دستگاه های اندرویدی و آیفون ایمن نگه داریم ؟

از آنجایی که کاربران مدرن زمان زیادی را در اینترنت سپری می‌کنند، اغلب مجبورند فایل‌های مختلف زیادی بسازند و داده‌های شخصی خود را به خصوص از طریق دستگاه‌های آیفون و اندرویدی خود مبادله کنند. همه چیز خوب خواهد بود، اما خطر برخورد با هکرها و مزاحمان وجود دارد که می توانند از این داده ها استفاده کنند. بنابراین، اولین اولویت باید حفاظت از داده های شما باشد. علاوه بر این، جرایم سایبری اخیراً شتاب بیشتری گرفته است.

از آنجایی که کاربران مدرن زمان زیادی را در اینترنت سپری می‌کنند، اغلب مجبورند فایل‌های مختلف زیادی بسازند و داده‌های شخصی خود را به خصوص از طریق دستگاه‌های آیفون و اندرویدی خود مبادله کنند. همه چیز خوب خواهد بود، اما خطر برخورد با هکرها و مزاحمان وجود دارد که می توانند از این داده ها استفاده کنند. بنابراین، اولین اولویت باید حفاظت از داده های شما باشد. علاوه بر این، جرایم سایبری اخیراً شتاب بیشتری گرفته است.

چگونه داده های خود را در دستگاه های اندرویدی و آیفون ایمن نگه داریم ؟
پایگاه خبری رسا نشر – همیشه باید مراقب اطلاعات داخل دستگاههای هوشمندتان باشید. اما آیا همین کافی است؟ چه کارهایی باید انجام بدهیم؟  البته، اول از همه، شایان ذکر است که اکثر عملکردهای محافظتی را می توان توسط یک برنامه آنتی ویروس کامل ارائه کرد. با این حال، تنها در صورتی می توان به حفاظت بهتری دست یافت که از چند قانون مفید پیروی کنید.

مراقب پیوندها باشید

لینک های موجود در ایمیل ها به طور کلی خطرناک ترین در نظر گرفته می شوند. کلاهبرداران اغلب ایمیل های اسپم حاوی لینک هایی به منابع مخرب یا لینک هایی برای دانلود برنامه های ویروس ارسال می کنند. آنها عوامل مخرب را به عنوان پیوندهای بی ضرر پنهان می کنند و به هر طریق ممکن سعی می کنند قربانیان بالقوه خود را به دنبال آنها تحریک کنند.
چگونه داده های خود را در دستگاه های اندرویدی و آیفون ایمن نگه داریم ؟
در نتیجه، یک کاربر ساده لوح ممکن است به یک منبع تقلبی هدایت شود که در آن جاسوس افزار به طور خودکار دانلود و نصب می شود. علاوه بر این، کلیک بر روی یک لینک مشکوک ممکن است شما را به سایتی هدایت کند که شبیه سازی برخی از سرویس های اینترنتی معروف و محبوب خواهد بود. به این روش فریب، فیشینگ می گویند و یک عمل بسیار رایج است.
معمولاً در چنین سایت هایی باید اطلاعات شخصی را وارد کنید: نام کاربری و رمز عبور. یک کاربر ناآگاه تمام الزامات سایت را برآورده می کند و از این طریق اطلاعات مهم را داوطلبانه به دست یک هکر منتقل می کند.
حتی بدتر از آن، کاربر نمی داند که قربانی فیشینگ شده است. پس از وارد کردن رمز، سایت جعلی خطای جعلی را نشان می دهد و به سایت رسمی هدایت می شود و کاربر مجدداً مجوز می دهد و اقدامات مورد نظر را انجام می دهد.
به یاد داشته باشید، نباید روی پیوندهای مشکوک باقی مانده در انجمن های مختلف یا ایمیل های ارسال شده کلیک کنید! بهترین گزینه در چنین شرایطی یافتن پیوندی به منبع مورد نیاز در یک منبع رسمی است. به عنوان مثال، با جستجوی آن در موتورهای جستجو مانند گوگل. علاوه بر این، پیدا کردن منبع اصلی زمان زیادی نمی برد.
چگونه داده های خود را در دستگاه های اندرویدی و آیفون ایمن نگه داریم ؟

فراموش نکنید که رمز عبور را تغییر دهید

اکثر کاربران از یک رمز عبور برای حساب های مختلف استفاده می کنند. این کار ارزش انجام دادن ندارد، زیرا با هک کردن یکی از حساب‌های شما، مهاجم می‌تواند به سایر حساب‌های شما دسترسی پیدا کند و اطلاعات شخصی را به سرقت ببرد. بنابراین برای هر حساب کاربری در سایت های مختلف باید رمزهای عبور کاملا متفاوتی داشته باشید که توصیه می شود هر چند وقت یکبار تغییر دهید.
علاوه بر این، رمز عبور شما باید همیشه پیچیدگی بیشتری داشته باشد تا شکستن آن دشوار باشد. رمز عبور واقعا قوی رمزی است که بین حروف بزرگ و کوچک همراه با اعداد و علائم نگارشی متناوب باشد. شما نباید از نام ها، نام مستعار و تاریخ تولد به عنوان رمز عبور استفاده کنید، زیرا شکستن چنین رمزهای عبور ساده ترین است.
اگر در به خاطر سپردن گذرواژه‌ها مشکل دارید، همیشه می‌توانید از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید – یک برنامه ویژه که همه رمزهای عبور را در یک مکان ذخیره می‌کند.
از احراز هویت چند عاملی استفاده کنید
برای حفاظت از داده های قابل اطمینان تر، بسیاری از منابع اینترنتی جدی دارای عملکرد ویژه ای هستند که از طریق آن می توانید احراز هویت چند عاملی را فعال کنید. به عنوان مثال، پس از فعال سازی، برای دسترسی به حساب شخصی خود، علاوه بر رمز عبور، باید کد ارسال شده به شماره تلفن لینک شده را به صورت پیامک وارد کنید.
اگر حق انتخاب دارید، بهتر است از مجوز مضاعف با استفاده از برنامه Google Authenticator استفاده کنید. در این صورت، حتی اگر در ارسال پیامک اپراتور شما وقفه ای ایجاد شود، کدها کار می کنند یا اصلاً ارتباط برقرار نمی شود.
این یک مانع اضافی برای افراد غیر مجاز ایجاد می کند که تصمیم به هک شما دارند. به منظور دسترسی به اطلاعات شخصی شما بله، این خیلی راحت نیست، زیرا هر بار باید یک کد اضافی وارد کنید. اما، باور کنید، ارزشش را دارد.
سعی کنید از کارت های نقدی به صورت آنلاین استفاده نکنید
خرید آنلاین برای بسیاری مدتهاست که به امری عادی تبدیل شده است. با این حال، استفاده از کارت های نقدی هنگام پرداخت های آنلاین توصیه نمی شود. برای چنین اهدافی، بهتر است از سیستم های پرداخت الکترونیکی یا کارت های مجازی استفاده کنید.
بهترین گزینه ایجاد یک کارت مجازی جداگانه است که منحصراً برای پرداخت های آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد و پارامترها و محدودیت های خاصی برای آن تعیین می کند. به عنوان مثال، اگر مدتی از آن استفاده نشده است، آن را مسدود کنید، پارامتر “فقط پرداخت در اینترنت” را تنظیم کنید، بلافاصله قبل از پرداخت آن را دوباره پر کنید و پول را روی آن ذخیره نکنید.

به روز رسانی ها را فراموش نکنید

برای اینکه دستگاه خود کاملاً کاربردی و محافظت شده باشد، باید از آخرین نسخه اندروید و iOS و حتی سیستم عامل دسکتاپ خود استفاده کنید و به‌روزرسانی‌های منظم را انجام دهید. به روز رسانی نه تنها امنیت را بهبود می بخشد، بلکه خطاهای سیستم را نیز از بین می برد.
همچنین لازم به یادآوری است که سایر برنامه های در حال اجرا بر روی دستگاه شما نیز نیاز به به روز رسانی دائمی دارند: مرورگرها، نرم افزارهای آنتی ویروس، برنامه های کاربردی سیستم و سایر برنامه های شخص ثالث. به روز رسانی های منظم کلید امنیت و عملکرد روان همه برنامه ها و سیستم به طور کلی است.
 

به طور انحصاری از برنامه های رسمی استفاده کنید

اغلب اوقات باید برنامه ها را روی دستگاه اندروید یا دستگاه iOS جیلبریک خود نصب کنید. در عین حال، بسیاری از کاربران از منابع مشکوک مختلف استفاده می کنند و واقعا نگران امنیت نیستند. حتی المقدور از نصب چنین اپلیکیشن هایی خودداری کنید، زیرا هکرها اغلب برنامه های ویروسی خود را به عنوان برخی از برنامه های رایگان محبوب پنهان می کنند. بهتر است از یک منبع رسمی (گوگل پلی استور و اپل استور) استفاده کنید. و در صورت لزوم برنامه را بخرید تا از عواقب احتمالی رنج ببرید.
چگونه داده های خود را در دستگاه های اندرویدی و آیفون ایمن نگه داریم ؟

اطلاعات حساس را در پلتفرم های ابری ذخیره نکنید

مجرمان سایبری به چیزهای کوچک زیادی توجه می کنند و اخیراً علاقه خود را به ذخیره سازی ابری نشان داده اند. با درک این واقعیت که بسیاری از کاربران به طور گسترده از چنین خدماتی برای ذخیره فایل ها و داده های خود استفاده می کنند.
بنابراین، ذخیره داده های دارای اهمیت ویژه در فضای ذخیره سازی ابری بسیار منع می شود. علاوه بر این، نباید از رسانه های قابل جابجایی به عنوان ذخیره سازی استفاده کنید، مانند هارد دیسک های خارجی یا درایوهای فلش. پس از ذخیره فایل های مهم، به عنوان مثال، در یک درایو فلش USB؛ شما می توانید آن را فراموش کنید و آن را به کسی که می شناسید قرض دهید، که در نهایت می تواند از داده های ارزشمند شما استفاده کند.
مراقب رسانه های اجتماعی باشید
برای پشتیبانی از ارتباطات و سرگرمی، بسیاری از کاربران پروفایل های رسانه های اجتماعی دارند. راحت و کاربردی است، اما کاملاً ایمن نیست. مشکل این است که شبکه های اجتماعی نه تنها توسط مردم عادی استفاده می شود. بلکه توسط کلاهبرداران خطرناک که نه تنها می توانند پروفایل ها را هک کنند. بلکه با اخاذی اطلاعات شخصی از کاربران ساده لوح نیز گمراه شود.
بنابراین، به اشتراک گذاری اطلاعات با ارزش و تبادل فایل های مهم با استفاده از شبکه های اجتماعی برای این اهداف، تصمیم چندان هوشمندانه ای نیست. همچنین، نباید به مخاطبین ناآشنا اعتماد کنید و به جوامع مشکوک بپیوندید.

رعایت تمام توصیه های فوق؛ در ترکیب با استفاده از نرم افزار آنتی ویروس به افزایش چشمگیر سطح امنیت کمک می کند. و احتیاط را فراموش نکنید، در هر شرایطی هوشیار باشید، به مخاطبین ناآشنا اعتماد نکنید. لینک های مشکوک را دنبال نکنید و همه چیز را از اینترنت دانلود نکنید. بهتر است یک بار دیگر امنیتتان را بررسی کنید تا اینکه قربانی کلاهبرداران شوید. در پایان برای شما آرزوی تجربه ای لذت بخش و ایمن از استفاده از دستگاه های متصل به اینترنت را داریم.

 
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.