فرزند شهید یاسوجی که خودسوزی کرده بود، جان سپرد/ او جلوی درب اصلی بنیاد شهید اقدام به خودسوزی کرده بود

فرزند شهید کهگیلویه و بویراحمدی پس از ۲ روز تلاش تیم‌های پزشکی شهرهای شیراز و یاسوج در بیمارستان سوختگی امیرالمومنین شیراز جان سپرد.

 

فرزند شهید یاسوجی که خودسوزی کرده بود، جان سپرد/ او جلوی درب اصلی بنیاد شهید اقدام به خودسوزی کرده بود

روح الله برازیده فرزند شهیدی که ۲ روز پیش روبروی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد، اقدام به خودسوزی کرده بود، ظهر امروز ( پنج شنبه ) دار فانی را وداع گفت.

این جوان ۳۸ ساله پس از اقدام به خودسوزی به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد و  پس از انجام برخی اقدامات به بیمارستان امیرالمومنین شیراز اعزام شد.

به گفته دکتر مهدی اصلانی پزشک معالج  ، این مصدوم دچار سوختگی ۸۶ درصد شده بود و به ریه و مجاری تنفسی وی آسیب شدیدی وارد شده بود و با وجود دستگاه تنفس مکانیکی ساعتی پیش درگذشت.

معاون رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی به صورت جداگانه ابعاد موضوع خودسوزی این فرزند شهید را پیگیری می‌کنند.
فرزند شهید برازیده متاهل و دارای سه فرزند بود که برای پیگیری وضعیت اشتغال و وام خود به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کرده بود و بعد هم در  اعتراض به وضعیت موجود اقدام به خودسوزی با بنزین کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد سه‌شنبه جزئیات خودسوزی این فرزند شهید جلوی ساختمان این اداره کل در یاسوج را تشریح کرد.
سید منصور موسوی در این خصوص گفت: صبح امروز (سه شنبه) فرزند یکی از شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری درخواست خود به امور ایثارگران استانداری مراجعه کرد که مسئولان استانداری طی نامه ای، وی را به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارجاع دادند .
وی افزود: این جوان، پس از مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران، در مرحله اول مشکلات وی در حوزه معاونت تعاون مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .
موسوی ادامه داد: او برای بار اول با حضور در پشت بام ساختمان بنیاد شهید تهدید به خودکشی کرد که با تلاش و سرعت عمل همکاران بنیاد و مشاوره های لازم از بروز آسیب‌ جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه با حضور این جوان و اعضای کمیته موارد خاص (کمیته بحران )صورتجلسه ای به منظور حل مشکلات وی تدوین شد و ادامه داد: این فرزند شهید پس از خروج از محوطه ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدایت حراست بنیاد به بیرون بدرقه شد.
موسوی افزود: فرزند شهید بعد از چند دقیقه مجدد در بیرون از فضای بنیاد شهید و جلوی درب اصلی بنیاد شهید اقدام به خودسوزی کرد که متأسفانه در پی این اقدام دچار سوختگی شدید شد.
در پی بروز این حادثه به منظور پیگیری سریع این موضوع نماینده ویژه دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده است.
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در پی خودسوزی یکی از فرزندان شهدا در استان دستور رسیدگی دقیق موضوع و برخورد با خاطیان و سهل انگاران حادثه را صادر کرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.