روشهای یادگیری زبان انگلیسی (متدهای ۳ گانه)

سبک‌های گوناگون آموزشی برای گروه‌های سنی تنظیم شده که آموزش را سهل‌تر می‌کند در این مطلب ۴ سبک یادگیری زبان انگلیسی بر اساس توانایی ذهنی و تفاوت‌های فردی طبقه بندی شده که برای همه سنین به ویژه بزرگ‌سالان قابل اجرا و عملی است.

 

روشهای یادگیری زبان انگلیسی (متدهای 3 گانه)

 

سبک یادگیری حرکتی-kinestheti

برای بسیاری از زبان آموزان آموزش‌های کلاسیک و کلاس درس قابل تحمل نیست. این گروه از افراد نمی‌توانند در کلاس‌های زبان آموزی شرکت کنند و بیاموزند. این افراد از طریق درگیری در فرایند آموزش بیشتر یاد می‌گیرند. اگر در این گروه قرار دارید باید فعال باشید به ویژه فعالیت‌هایی که تمام بدن را درگیر کند، ذهن را پویاتر می‌کند.

به طور سنتی در یادگیری حرکتی از اجرای نمایش و بازی کردن در سناریوهای مختلف، واژگان آموزش داده می‌شود و مکالمه تقویت پیدا می‌کند یادگیری انگلیسی در سبک یادگیری حرکتی، از طریق تعامل و بر روی دیالوگ استوار است و بر پیشرفت گرامر تمرکز ندارد. به کارگیری زبان بدن در ارتباطات شفاهی و ترکیب با خواندن و نوشتن، فرایند یادگیری زبان آموزان سبک حرکتی را بیشتر می‌کند.

سبک یادگیری انگلیسی لمسیtactile

برخی از زبان آموزان از طریق لامسه بهتر یاد می‌گیرند. این گروه تا وقتی کلاس را تحمل می‌کنند که بتوانند از دست‌هایشان استفاده کنند. گروه‌های یادگیری در سبک لمسی یادداشت برداران ماهری هستند و بدون هیچ کاستی می‌توانند جزوه‌های کاملی را از نکات مهم تهیه کنند. در واقع این افراد با یادداشت برداری و نوشتن یادگیری خود را تثبیت می‌کنند. قلم راز موفقیت در این سبک یادگیری است.

اگر در این گروه قرار دارید و با نوشتن بهتر یاد می‌گیرید پیشنهاد می‌کنم برنامه ریزی داشته باشید و در گروه‌های اینترنتی شرکت کنید. با کمی جستجو می‌توانید افرادی را پیدا کنید که آن‌ها هم به یادگیری زبان انگلیسی علاقه مند می‌باشند. البته اگر در گروه فردی انگلیسی زبان وجود داشته باشد سودمندتر است می‌توانید در سایت‌های انگلیسی زبان و گروه‌های انگلیسی عضو شوید. آشنایی با واژه‌های محلی و اصطلاحات از این طریق بسیار سریع‌تر خواهد شد.

عده‌ای از کارشناسان دو سبک یادگیری حرکتی و لمسی را در یک گروه قرار می‌دهند و معتقدند می‌توان این دو گروه را با یک سبک آموزش داد. به علت نزدیکی این دو سبک، معمولاً در هم ادغام می‌شوند. این دو گروه از سبک‌های یادگیری زبان، هر چه فعال‌تر باشند یادگیری بهتری خواهند داشت.

غوطه وری در یادگیری انگلیسی

آنچه مهم است یادگیری از طریق توان ذهنی زبان آموز است. نوع یادگیری در هر کدام از این ۴ سبک با یکدیگر متفاوت است. پیشنهاد می‌شود زبان آموز با توجه به سبک یادگیری خود را در زبان انگلیسی غوطه ور کند. غوطه وری به مفهوم استفاده همه جانبه از توانایی زبان آموز است. یک اپلیکیشن آموزش زبان معتبر پیدا کنید و شروع به غلط خوردن در زبان انگلیسی کنید.

یادگیری زبان مانند یادگیری کودک

بچه‌ها خوب می‌دانند که بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست. هنگامی‌که یک خانواده به کشوری انگلیسی‌زبان می‌رود، بچه‌ها خیلی زودتر زبان را فرامی‌گیرند. آن‌ها سخن نمی‌گویند مگر پس‌ازآنکه برای زمان زیادی به دیگران گوش‌داده باشند. این روش شگفت‌انگیز است! به‌عنوان یک بزرگ‌سال شما نیز بایستی زبان انگلیسی را به روش طبیعی خود -همانند بچه‌ها- یاد بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.