تماس‌های فیس‌تایم دوباره در امارات فعال شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه از برقراری مجدد تماس‌های صوتی و تصویری با استفاه از برنامه فیس‌تایم(FaceTime) شرکت اپل خبر داد که مدت‌ها در این کشور ممنوع شده بود.

یورو نیوز: خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه از برقراری مجدد تماس‌های صوتی و تصویری با استفاه از برنامه فیس‌تایم(FaceTime) شرکت اپل خبر داد که مدت‌ها در این کشور ممنوع شده بود.
البته این خبرگزاری اذعان کرده که خبرنگارانش استفاده علمی از فیس‌تایم را در امارات عربی متحده بررسی کرده و موفق شده‌اند تماس‌های صوتی و تصویری بدون نقصی با خارج از این کشور برقرار کنند ولی سازمان ارتباطات و دولت دیجیتال امارات و شرکت اپل از هر گونه اظهارنظر فوری در مورد این رخداد اجتناب کرده‌اند.
تماس‌های فیس‌تایم دوباره در امارات فعال شد
امارات عربی متحده مدت‌هاست که برنامه‌های تماس اینترنتی از جمله واتس‌اپ و فیس‌تایم را مسدود کرده؛ اقدامی که به نظر می‌رسد افزون بر نگرانی‌های امنیتی به دلیل مقابله با کاهش درآمد شرکت‌ مخابرات دولتی این کشور صورت گرفته است. در حال حاضر، گوشی‌های آیفون و رایانه‌های شرکت اپل که در امارات عربی متحده فروخته می‌شوند معمولا فاقد برنامه نسب شده فیس‌تایم هستند.
البته در گذشته نیز به دلیل تغییرات انجام شده در سیستم فیلترینگ این تماس‌ها به طور موقت ممکن شده بود ولی همزمانی این رخداد با برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی یا اکسپوی دُبی با مشارکت حدود ۱۹۰ کشور جهان این احتمال را به وجود آورده که رفع محدودیت اخیر با هدف تسهیل ارتباط خارجی نمایندگان کشورهای شرکت کننده انجام شده باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.