دستور تخلیه روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر طوفان صادر شد

به احتمال زیاد اگر شناورهای دریایی از سواحل خارج نشده و به جای امن منتقل نشوند، خسارت‌های زیادی به آنها وارد می شود. ضمن اینکه پیش‌بینی می شود ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل به ۶ متر و حتی بیشتر از آن نیز برسد.

دستور تخلیه روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر طوفان صادر شد

 دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر طوفان حاره‌ای جنوب این استان را صادر کرد.

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا از دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر طوفان صادر شده است همچنین بندر کنارک و چابهار برای تصمیم‌گیری در خصوص کاهش خسارت‌های احتمالی توفان، تشکیل جلسه دادند.
همچنین سالن‌های مسقف سیستان و بلوچستان برای اسکان اضطراری درنظر گرفته شدند.
به گفته رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان کم فشار حاره‌ای که دیروز در فاصله ۸۲۰ کیلومتری چابهار قرار داشت و امروز جمعه به چرخند حاره‌ای تبدیل شد با ۳۵۰ کیلومتر پیشروی به سمت شمال غرب در آستانه ورود به دریای عمان است.

علی ملاشاهی افزود:  هم‌اینک این چرخند در حوالی عرض ۲۳ درجه شمالی و ۶۵ درجه عرض شرقی قرار دارد و با سرعت حرکت ۲۰ کیلومتر بر ساعت به سمت دریای عمان در حرکت است.

وی  ادامه داد: این چرخند هم اینک حدود ۴۵۵ کیلومتر از بندر چابهار و ۳۸۰ کیلومتر از بندر گواتر در جنوب شرق کشور فاصله دارد و تا کنون بیشترین سرعت وزش باد آن در فراساحل ۴۵ نات معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود چرخند شاهین در ساعات آینده قدرتمند تر شود و بیشینه سرعت باد آن در فرا ساحل به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی با بیان اینکه تقویت چرخند به معنی افزایش آثار و پیامدهای آن است، گفت: به نظر می رسد ارتفاع امواج ناشی از شاهین در سواحل جنوب شرق کشور به حدود چهار متر یعنی بالاتر از سقف یک خانه یک طبقه برسد.

ملاشاهی تصریح کرد: به احتمال زیاد اگر شناورهای دریایی از سواحل خارج نشده و به جای امن منتقل نشوند، خسارت‌های زیادی به آنها وارد می شود. ضمن اینکه پیش‌بینی می شود ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل به ۶ متر و حتی بیشتر از آن نیز برسد.

وی بیان کرد: امیدواریم با تقویت جریانات شمالی و وزش بادهای ۱۲۰ روزه، هسته اصلی توفان منحرف شود تا مخاطرات ناشی از این پدیده اقیانوسی به حداقل برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.