همین الان مرورگر کرومتان را به روز کنید، همین الان!

نسخه قبلی گوگل کروم یک مشکل بزرگ امنیتی دارد که باید هرچه سریعتر نسخه جدید را به روز رسانی کنید تا دچار مشکل امنیتی نشوید.

 

به گزارش پایگاه خبری رسا نشر – اکنون زمان وحشت نیست. مانند بسیاری از نرم افزارهای دیگر که به روزرسانی مداوم و مداوم را دریافت می کنند ، مرورگر کروم گوگل با مسائل امنیتی و آسیب پذیری ها بیگانه نیست. با این وجود ، دقیقاً به همین دلیل مهم است که همیشه نرم افزار خود را به روز نگه دارید. در هفته گذشته ، گوگل دو به روزرسانی افزایشی را برای Chrome 94 منتشر کرد که شامل سه سوء استفاده شناخته شده در طبیعت بود. بنابراین ، قبل از ادامه کار ، باید به منوی تنظیمات Chrome بروید و به روزرسانی را بررسی کنید. آخرین نسخه مرورگر Chrome دسکتاپ برای Windows ، Linux و macOS 94.0.4606.71 است.

همین الان مرورگر کرومتان را به روز کنید، همین الان!

به روز رسانی هفته گذشته حاوی یک آسیب پذیری سطح بالا بود در حالی که به روز رسانی این هفته شامل چهار رفع اشکال بود. دو مورد از آنها توسط گوگل به عنوان سوء استفاده روز صفر در طبیعت تأیید شده است ، به این معنی که شخصی به طور فعال با استفاده از ضعف نرم افزار به سیستم حمله کرده است. در زیر می توانید لیست وصله هایی که در این نسخه منتشر شده است را بیابید. اولین مورد برای تیم Codesafe پاداش ۲۰،۰۰۰ دلار برای گزارش مشکل به تیم Chrome دریافت کرد.

من وانمود نمی کنم که دقیقاً معنی همه موارد فوق را می دانم ، اما در مورد حفره های امنیتی سطح بالا که در گزارش اشکالات ذکر شده اند ، کمی تحقیق کردم. “استفاده بعد از رایگان” اصطلاحی است که هنگام دسترسی به حافظه برای یک هدف خاص مورد استفاده قرار می گیرد ، اما نرم افزار پس از اتمام استفاده از منبع “نگاه نمی کند”. آن را با شرایطی که می توانم درک کنم بیان می کنم. فرض کنید شما یک کمد در خانه خود دارید که شامل تمام اطلاعات شخصی شما و هر آنچه برای شما ارزشمند است ، می شود. این درب همیشه قفل است مگر اینکه توسط شما استفاده شود. اکنون ، شما نیاز به کارت تأمین اجتماعی خود دارید. شما می روید و قفل در را باز می کنید تا آن را بازیابی کنید اما هنگام خروج ، در را پشت سر خود قفل نمی کنید. آن درب قفل شده اکنون می تواند توسط دیگران به دلایل بدی مانند سرقت مجموعه قاشق های کوچک گران قیمت شما مورد استفاده قرار گیرد. این کار را گنگ می کند اما شما آنچه را که من پرتاب می کنم متوجه می شوید.

این باعث می شود که گوگل کروم بیش از دوازده مورد بهره برداری صفر روزه برای سال ۲۰۲۱ داشته باشد. این مقدار مناسبی است اما به یاد داشته باشید ، Chrome در حال حاضر در یک چرخه چهار هفته ای به روز می شود و اشکالات مشابه این در نرم افزار انتظار می رود. این امر به ویژه هنگامی صادق است که ما در مورد مرورگرهای وب صحبت می کنیم که اساساً راه ورود به کل اینترنت هستند. گوگل سریعاً حفره ها را وصله کرده و نسخه های جدیدی را برای کاهش خطر ارائه می دهد. بنابراین ، مرورگر خود را به روز نگه دارید و بدون در نظر گرفتن اینکه وب شما را به کجا می برد ، مرور ایمن را تمرین کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.