دستگیری عوامل توهین به پرچم ایران مقابل سفارت در باکو

۴ تن از شهروندان آذربایجان با رفتاری توهین آمیز و تمسخر پرچم ایران به اختلافات پیش آمده بین تهران و باکو دامن زدند!

دستگیری عوامل توهین به پرچم ایران مقابل سفارت در باکو

پایگاه خبری تحلیلی رسا نشر – طی هفته گذشته اظهارت الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان میان تهران و باکو ایجاد تنش کرد. ادعاهایی که سخنگوی وزارت مور خارجه هم به آن پاسخ داد. دیشب اما ۴ تن از شهروندان آذربایجان با رفتاری توهین آمیز و تمسخر پرچم مقدس ایران به اختلافات پیش آمده بین تهران و باکو دامن زدند!

الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان در روزهای گذشته با خطاب قرار دادن ایران ، ادعاهایی مبنی بر تردد بدون مجوز کامیون های ایرانی و همچنین مانور نظامی در مرز و خاک این کشور را مطرح ساخت. این ادعاها با واکنش وزارت امور خارجه ایران مواجه و حتی برخی دیگر از مسئولان رده بالا نسب به آن واکنش نشان دادند. البته این واکنش ها زمانی روی داد که چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس آذربایجان گفته بود که «ایران را از نقشه جهانی حذف می‌کنیم و ایران را تجزیه می‌کنیم.» مسلماً رفتار شهروندان این کشور هم برخواسته از همین رویکرد سیاستمداران این کشور است. کشوری که علاوه بر همسایگی با ایران، مشترکات و منافع بسیاری با جمهوری اسلامی ایران دارد.

دستگیری عوامل توهین به پرچم ایران مقابل سفارت در باکو

امروز و پس از حرکت توهین آمیز در باکو سفیر ایران در این کشور خبر از دستگیری ۴ معترض به دست پلیس داده است. وی گفت : در پی تعرض و بی احترامی عده‌ای به سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در نیمه شب گذشته و اعتراض شدید و پیگیری‌های رسمی، پلیس دیپلماتیک و وزارت کشور جمهوری آذربایجان چهار متعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران را شناسایی، بازداشت و بازجویی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.