بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره اهدای نذورات به حرم امام رضا(ع)

وزارت خزانه‌داری آمریکا توضیح داد که سفر زیارتی اشخاص آمریکایی به حرم مقدس امام رضا (ع)، خریدهای آن‌ها برای مصارف شخصی حین سفر یا اقلام اهدایی انسان دوستانه آن‌ها به آستان قدس، شامل تحریم‌های این کشور نمی شود.

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره اهدای نذورات به حرم امام رضا(ع)

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای نوشت: آمریکا درباره هرگونه سفر اشخاص آمریکایی ها به ایران هشدار می‌دهد. وزارت امور خارجه به خاطر خطراتی مانند آدم ربایی، دستگیری‌های خودسرانه و بازداشت شهروندان آمریکایی، یک توصیه‌نامه سطح چهار درباره ایران منتشر کرده است.
در ادامه این بیانیه اطلاعیه آمده است: تبادلاتی که به طور معمول بخشی از سفر به ایران یا از ایران توسط اشخاص آمریکایی هستند، در دسته موارد استثنا از مقررات تبادلات و تحریم‌های ایران قرار می‌گیرند و بنابراین، به طور کلی ممنوع نیستند. تبادلات مستثنی از این مقررات شامل زیارت اشخاص آمریکایی از حرم مقدس امام رضا(ع) و خریداری کالا و خدمات برای مصارف شخصی‌شان در هنگان سفر می‌باشد. علاوه بر این، اهدای اقلامی مثل غذا، لباس و دارو توسط اشخاص آمریکایی به حرم مقدس امام رضا(ع) که به منظور تسکین آلام انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل استثنا از این مقررات شده و از این رو، به طور کلی، تحت این مقررات ممنوع نمی‌باشند.
این بیانیه می‌افزاید: اگرچه اشخاص آمریکایی از انجام دادن برخی تبادلات با اشخاصی که در برنامه تحریم‌ها در لیست‌ سیاه قرار گرفته‌اند یا با نهادهایی خارج از گستره مقررات تبادلات و تحریم‌های ایران قرار می‌گیرند، از جمله با آستان قدس رضوی و زیرمجموعه‌ آن، تولیت آستان قدس رضوی که نظارت بر امور حرم امام رضا (ع) را بر عهده دارد، منع می‌شوند.
 

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.