لغو عرضه وان پلاس ۹ تی و ۹ تی پرو رسماً تأیید شد

وان پلاس در چند سال اخیر روند عرضه گوشی‌های خود را از زمانبندی سالانه به شش ماهه تغییر داده و محصولات سری تی (T‌) را در نیمه دوم سال روانه بازار کرده است. اما از اوایل سال جاری، گزارش‌هایی به گوش می‌رسید مبنی بر اینکه امسال خبری از سری وان پلاس ۹ تی نخواهد بود.
این شایعات ادامه پیدا کرد تا اینکه امروز شرکت وان پلاس به صورت رسمی خبر لغو عرضه وان پلاس ۹ تی و ۹ تی پرو را تأیید کرد. در عوض، انتظار می‌رود این شرکت چینی بر روی گروه دیگری از محصولات خود، از جمله سری Nord و R تمرکز کند.
وان پلاس در بیانیه مطبوعاتی خود پس از اعلام ادغام OxygenOS و ColorOS، به صورت ضمنی لغو سری وان پلاس ۹ تی را نیز تأیید کرده بود اما تا امروز این خبر رسماً اعلام نشده بود. این شرکت پس از ادغام شدن با اوپو (Oppo) در اوایل سال جاری، استفاده از پلتفرم داخلی خود یعنی OxygenOS را کنار گذاشته و از این پس از یک سیستم عامل جدید که ویژگی‌های هر دو رابط کاربری وان پلاس و اوپو را شامل می‌شود، استفاده خواهد کرد.

لغو عرضه وان پلاس 9 تی و 9 تی پرو رسماً تأیید شد
وان پلاس ۹ آر (OnePlus 9R)

با وجود تأیید لغو عرضه وان پلاس ۹ تی و ۹ تی پرو، این شرکت وعده داده که عرضه‌های دیگری را در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت. اگرچه غول چینی به محصولات مورد نظر خود اشاره‌ای نکرده، اما می‌توان حدس زد که در مورد وان پلاس ۹ آر تی (OnePlus 9 RT) صحبت می‌کند؛ گوشی هوشمندی که گفته می‌شود در ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد.
شایان ذکر است که وان پلاس امسال یک گوشی هوشمند جدید به نام وان پلاس ۹ آر (OnePlus 9R) را نیز به همراه پرچمدارهای سری وان پلاس ۹ عرضه کرد که در اصل بین سری پرچمدار وان پلاس ۹ و سری مقرون به صرفه وان پلاس نورد (OnePlus Nord) قرار می‌گیرد. این گوشی مشخصات خوبی دارد اما در مقایسه با مدل‌های پرچمدار از سطح پایین‌تری برخوردار است.
بنابراین، به جای سری وان پلاس ۹ تی، گوشی وان پلاس ۹ آر تی به عنوان جانشین وان پلاس ۹ آر، اواخر امسال وارد بازار خواهد شد. شایعات حاکی از ارتقاء جزئی نسبت به نسخه اول سال هستند که از جمله این ارتقاها می‌توان به استفاده از نسخه بهبود یافته‌تر اسنپدراگون ۸۷۰ و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات اشاره کرد. علاوه بر این، گفته می‌شود که سنسور اصلی دوربین پشتی ساخت سونی و ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود که نسبت به سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ۹ آر پیشرفته‌تر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.