شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو با قیمتی رقابتی و جذاب رونمایی شدند

 

شیائومی ساعاتی پیش از جدیدترین پرچمدارهای نیمه دوم سال که معمولاً با پسوند T همراه هستند، معرفی کرد. البته، این دو گوشی با نام‌های شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو بیشتر از آنکه جایگزین می ۱۱ و می ۱۱ پرو باشند، اعضای جدیدی در سری T بوده و با مدل‌های قبلی خود مقایسه می‌شوند. مهمترین تفاوت بین این گوشی‌ها با پرچمدارهای ابتدای سال و غیر T، قیمت آن‌هاست که به مراتب کمتر می‌باشد. با دیجی رو همراه باشید.

مشخصات و ویژگی‌های شیائومی ۱۱ تی پرو

شیائومی ۱۱ تی پرو همانند می ۱۱ پرو از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ (مدل استاندارد و نه پلاس) استفاده می‌کند. اما صفحه نمایش کوچکتری دارد (۶.۶۷ اینچی) و وضوح آن هم پایین‌تر است (فول اچ دی پلاس). البته نسبت ابعاد به همان شکل ۲۰ به ۹ بوده و تغییری نکرده است. با وجود این کاستی‌ها، نمایشگر شیائومی ۱۱ تی پرو همچنان از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه گیری لمسی ۴۸۰ هرتز و خروجی +HDR10 پشتیبانی می‌کند. اگرچه حداکثر روشنایی آن از ۱۵۰۰ نیت در می ۱۱ پرو به ۱۰۰۰ نیت کاهش پیدا کرده است.
شیائومی 11 تی و 11 تی پرو با قیمتی رقابتی و جذاب رونمایی شدند
تفاوت اصلی دیگر در دوربین پشتی است که اکنون به سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی (پیکسل‌های ۲.۱ میکرومتری با فناوری ادغام ۹ در ۱) مجهز شده و جایگزین سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مدل نسل قبل شده است. متأسفانه این دوربین فاقد قابلیت تثبیت نوری تصویر یا OIS است، که حتی مدل معمولی می ۱۱ هم آن را داشت.
اما بزرگ‌ترین کمبودی که در مقایسه با می ۱۰ تی پرو احساس می‌شود، نبود دوربین پریسکوپ با بزرگنمایی ۵ برابر است. دوربین اولتراواید هم از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه استفاده می‌کند که این مورد هم در مقایسه با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۱۲۳ درجه‌ای می ۱۰ تی پرو تنزل داشته است. اما نکته دلگرم کننده این که دوربین ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو همچنان حفظ شده است.
شیائومی 11 تی و 11 تی پرو با قیمتی رقابتی و جذاب رونمایی شدند
در کنار همه نقاط ضعفی که ذکر کردیم، سیستم شارژ سیمی شیائومی ۱۱ تی پرو نسبت به می ۱۱ پرو تقریباً دو برابر قدرت بیشتری دارد! این گوشی از فناوری شارژ ۱۲۰ وات شیائومی برای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خود استفاده می‌کند و تنها در عرض ۱۷ دقیقه می‌تواند آن را به طور کامل شارژ کند. این در حالی است که در می ۱۱ پرو این زمان ۳۶ دقیقه است. البته، در بیشتر مواقع حتی نیازی به شارژ کامل باتری هم ندارید و تنها با ۱۰ دقیقه اتصال گوشی به شارژر می‌توانید باتری را تا ۷۲ درصد شارژ کنید که برای ۷ ساعت پخش فیلم، ۵ ساعت وب‌گردی یا ۲ ساعت ضبط فیلم با وضوح ۱۰۸۰p کافی است.
به گفته شیائومی، باتری ۱۱ تی پرو پس از طی ۸۰۰ چرخه شارژ و تخلیه کامل، ۸۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ می‌کند و این یعنی برای ۲ سال خیالتان از بابت سلامت باتری کاملاً راحت خواهد بود. اما بهتر از آن هم اینکه شارژر ۱۲۰ وات در داخل جعبه قرار دارد و نیازی نیست به صورت جداگانه خریداری شود. این در حالی است که می ۱۱ پرو تنها به همراه یک کابل عرضه شده و هیچ شارژری داخل جعبه خود ندارد. با این حال، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم چیزی است که ۱۱ تی پرو از آن بی‌بهره است.
شیائومی 11 تی و 11 تی پرو با قیمتی رقابتی و جذاب رونمایی شدند
از تغییرات دیگری که در شیائومی ۱۱ تی پرو روی داده می‌توان به انتقال اسکنر اثر انگشت به کناره بدنه اشاره کرد (در مدل‌های قبلی این سنسور در زیر نمایشگر بود). همچنین، این مدل به جای تأییدیه IP68 فقط توانسته IP53 را کسب کند و این یعنی مقاومت جزئی در برابر نفوذ آب داشته و تنها به پاشش آب (مثلاً در زیر باران) محدود می‌شود. البته، مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار حفظ شده و تغییری نکرده است.
شیائومی ۱۱ تی پرو در سه رنگ مشکی، آبی و سفید با قیمت پایه ۶۵۰ یورو (برای نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی) در دسترس خواهد بود. قیمت نسخه‌های ۸/۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی هم به ترتیب ۷۰۰ و ۷۵۰ یورو تعیین شده است.
شیائومی 11 تی و 11 تی پرو با قیمتی رقابتی و جذاب رونمایی شدند
به طور خلاصه اگر بخواهیم شیائومی ۱۱ تی پرو را با مدل سال گذشته یعنی می ۱۰ تی پرو مقایسه کنیم باید بگوییم که تراشه پردازشی از اسنپدراگون ۸۶۵ به اسنپدراگون ۸۸۸ ارتقا یافته، سرعت شارژ سیمی از ۳۳ وات به ۱۲۰ وات رسیده (گوشی‌های سری T شیائومی هیچگاه امکان شارژ بی‌سیم نداشته‌اند) و البته باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری ثابت باقی مانده است. تأییدیه IP53 هم در این مدل تازگی دارد و قبلاً شاهدش نبودیم. اندازه صفحه نمایش در همان ۶.۶۷ اینچ باقی مانده اما نوع پنل آن از IPS LCD با نرخ ۱۴۴ هرتز به امولد ۱۲۰ هرتزی تغییر پیدا کرده است. اما این تغییرات در بخش دوربین بیشتر است. سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، قابلیت OIS را از دست داده و سنسور اولتراواید هم از ۱۳ به ۸ مگاپیکسل تنزل پیدا کرده است. و در نهایت اینکه قیمت گوشی بیشتر شده است (به عنوان مثال نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی می ۱۰ تی پرو با قیمت ۶۰۰ یورو معرفی شده بود).
شیائومی 11 تی و 11 تی پرو با قیمتی رقابتی و جذاب رونمایی شدند

مشخصات و ویژگی‌های شیائومی ۱۱ تی

شیائومی ۱۱ تی شباهت زیادی به مدل پرو دارد. این گوشی از صفحه نمایش امولد ۶.۶۷ اینچی با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره برده و دوربین پشتی آن سه‌گانه با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و سنسورهای کمکی ۵ و ۵ مگاپیکسلی است. البته، تراشه‌ای که در این مدل به کار گرفته شده کاملاً متفاوت است و شیائومی به سراغ دیمنسیتی ۱۲۰۰ اولترا رفته که یک تراشه ۶ نانومتری میان‌رده است. همان‌طور که احتمالاً به خاطر دارید، می ۱۱ اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ بود و از همین رو شیائومی ۱۱ تی کار بسیار سختی برای رقابت با این گوشی دارد.
در مقایسه با می ۱۱، شیائومی ۱۱ تی صفحه نمایشی کوچک‌تر با رزولوشن پایین‌تر داشته و همانند مدل پرو از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۴۸۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. دوربین این گوشی با می ۱۱ تقریباً یکسان است و تنها تفاوت آن در فقدان OIS و کاهش وضوح سنسور اولتراواید به ۸ مگاپیکسل است. این گوشی همچنین تأییدیه IP53 را کسب کرده که یک پیشرفت قابل ملاحظه محسوب می‌شود.
شیائومی 11 تی و 11 تی پرو با قیمتی رقابتی و جذاب رونمایی شدند
شیائومی ۱۱ تی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در دل خود جای داده که از سرعت شارژ ۶۷ وات پشتیبانی کرده و در مقایسه با باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری و سرعت شارژ ۵۵ وات می ۱۱، عملکرد بهتری دارد. شارژ کامل باتری در این گوشی ۳۶ دقیقه زمان می‌برد که در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های میان‌رده بازار خوب است و می‌تواند یک نقطه قوت بزرگ باشد.
شیائومی ۱۱ تی یک نسخه ارتقا یافته از می ۱۱ نیست اما می‌تواند جایگزین مقرون به صرفه‌تری برای آن باشد. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، قیمت نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی می ۱۱ از ۷۵۰ یورو شروع می‌شد و این در حالی است که تنها با ۵۰۰ یورو می‌توان شیائومی ۱۱ تی را با همین پیکربندی حافظه تهیه کرد. اگر هم به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشید می‌توانید مدل ۲۵۶ گیگابایتی را به قیمت ۵۵۰ یورو خریداری کنید که باز هم در مقایسه با مدل پایه می ۱۱ ارزان‌تر است.
شیائومی 11 تی و 11 تی پرو با قیمتی رقابتی و جذاب رونمایی شدند
در مقایسه با می ۱۰ تی نیز می‌توان تفاوت‌های مشابهی را مشاهده کرد. صفحه نمایش ۶.۷ اینچی IPS LCD جای خود را به یک پنل امولد داده و نرخ تازه سازی هم از ۱۴۴ هرتز به ۱۲۰ هرتز کاسته شده است. تراشه دیمنسیتی ۱۲۰۰ اولترا هم با وجود اینکه قابل رقابت با اسنپدراگون ۸۸۸ نیست اما می‌تواند بهتر از اسنپدراگون ۸۶۵ به کار رفته در می ۱۰ تی باشد.
بخش دوربین جایی است که بیشترین پیشرفت را شاهد هستیم و یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی جای سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی را گرفته است. سرعت شارژ باتری هم از ۳۳ وات به ۶۷ وات رسیده یعنی دو برابر شده است. اما خوشحال کننده‌تر از همه اینکه قیمت تقریباً تغییری نداشته است. نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی می ۱۰ تی با قیمت ۵۰۰ یورو عرضه شد و شیائومی ۱۱ تی هم با وجود ۲ گیگابایت رم بیشتر همین قیمت را دارد.
در انتها باید این نکته را یادآوری کنیم که بنا به اعلام رسمی شیائومی، گوشی‌های ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو برای مدت سه سال به‌روزرسانی اصلی اندروید را دریافت خواهند کرد و ۴ سال هم پچ‌های امنیتی برایشان عرضه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.