آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی رونمایی شدند؛ پیشنهادهای ارزان اپل!

 

اپل شب گذشته سرانجام از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ رونمایی کرد که دو مدل از آن‌ها نسبتاً مقرون به صرفه بوده و دو مدل نیز پیشرفته و گران قیمت هستند. به طور کلی شکل طراحی آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی نسبت به قبل تغییر چندانی نکرده اما چندین ارتقاء مهم انجام گرفته است. همچنان شاهد بدنه‌ای فلزی با لبه‌های صاف و گوشه‌های گرد هستیم و رتبه‌بندی IP68 نیز کماکان حفظ شده تا گوشی را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم کند. اما مهمترین تغییر ظاهری کوچک‌تر شدن ۲۰ درصدی بریدگی بالای نمایشگر است. با دیجی رو همراه باشید.

مشخصات و ویژگی‌های آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی

اندازه صفحه نمایش Super Retina XDR نیز بدون تغییر باقی ماننده و همچنان ۵.۴ اینچ در آیفون ۱۳ مینی و ۶.۱ اینچ در مدل استاندارد آیفون ۱۳ است. این پنل نمایشگر ۲۸ درصد روشن‌تر از قبل بوده و حداکثر روشنایی آن ۸۰۰ نیت در فضای باز و ۱۲۰۰ نیت در حالت HDR است. صحبت از HDR شد و باید اشاره کنیم که این گوشی‌های جدید از استانداردهای Dolby Vision ، HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کنند.
آیفون 13 و آیفون 13 مینی رونمایی شدند؛ پیشنهادهای ارزان اپل!
تنها نکته منفی در مورد آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی، فقدان نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است و این گوشی‌ها برخلاف مدل‌های پرو همچنان در همان نرخ ۶۰ فریم سنتی باقی مانده‌اند.
تراشه کاملاً جدید اپل A15 بیونیک در قلب آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی جای گرفته و به گفته اپل سریعترین پردازنده در بین گوشی‌های هوشمند فعلی است. ادعای کاملاً جسورانه‌ای که البته با توجه به سابقه اپل می‌توان گفت احتمالاً درست است.
A15 بیونیک بر اساس معماری ۵۰ نانومتری تولید شده و پردازنده مرکزی آن دارای دو هسته بزرگ برای کارهای سنگین و چهار هسته برای کارهای کم مصرف‌تر است. پردازنده گرافیکی هم که از یک طراحی سفارشی استفاده می‌کند، بین همه مدل‌های آیفون ۱۳، از جمله مدل‌های پرو، مشترک است اما با این تفاوت که در مدل‌های استاندارد و مینی پردازنده گرافیکی به جای ۵ هسته تنها از ۴ هسته استفاده می‌کند.
آیفون 13 و آیفون 13 مینی رونمایی شدند؛ پیشنهادهای ارزان اپل!
A15 جدید دارای یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای جدید هم می‌باشد که ویژگی‌هایی مانند تشخیص صدا و تصویر بومی (بدون نیاز به نیاز به اینترنت بوده و فناوری آن کاملاً در خود دستگاه تعبیه شده است) و سایر عملیات پیشرفته یادگیری ماشین را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، یک پردازشگر سیگنال تصویری جدید هم در این تراشه جدید تعبیه شده، حافظه نهان (کش) دو برابر گردیده، و همچنین از یک موتور نمایشگر جدید و سیستم رمزگذاری و رمزگشایی ویدیویی جدید استفاده شده است.
آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی دارای دو لنز دوربین در پشت بدنه خود هستند که سنسور اصلی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های  ۱.۷ میکرومتری و گشودگی دیافراگم f/1.6 بوده و از فناوری تثبیت کننده تغییر سنسور بهره می‌برد. در واقع، به نظر می‌رسد این دقیقاً همان سنسور دوربینی است که در دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو استفاده شده بود. سنسور دوم هم یک سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌باشد اما برخلاف مدل‌های پرو، از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار نیست.
آیفون 13 و آیفون 13 مینی رونمایی شدند؛ پیشنهادهای ارزان اپل!
در جلوی بدنه و داخل بریدگی بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth جای گرفته که از ویژگی Centre Stage بهره می‌برد. این ویژگی که این روزها بسیار محبوب شده به دوربین امکان می‌دهد تا سوژه عکاسی (شما) را به صورت خودکار در مرکز کادر قرار داده و البته در صورتی که بخواهید عکس دسته جمعی بگیرید، افراد بیشتری داخل کادر جای خواهند گرفت.
در نهایت، هر دو مدل آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی نسبت به نسخه‌های قبلی باتری بزرگتری دارند. اپل جزئیات خاصی را در این زمینه به اشتراک نگذاشته، اما اشاره کرده که نسبت به سری آیفون ۱۲، به ترتیب ۲.۵ و ۱.۵ ساعت بر دوام باتری این گوشی‌ها افزوده شده است.
بزرگ‌تر شدن باتری طبیعتاً باعث افزایش وزن گوشی‌های جدید اپل شده، به طوری که آیفون ۱۳ وزنی برابر ۱۷۴ گرم و مدل مینی نیز ۱۴۱ گرم، دارد. ضخامت بدنه این مدل‌ها هم نسبت به مدل‌های سال قبل ۰.۲۵ میلی متر بیشتر، اما با این حال سایر ابعاد بدون تغییر باقی مانده‌اند. همچنین، اپل برای صرفه‌جویی در مصرف شارژ کاری کرده که گوشی‌های سری آیفون ۱۳ در مواقعی که به سرعت بالای اینترنت نیازی نیست به صورت خودکار از ۵G به LTE تغییر وضعیت دهند.
آیفون 13 و آیفون 13 مینی رونمایی شدند؛ پیشنهادهای ارزان اپل!

قیمت و تاریخ عرضه آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی

پیش فروش آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از روز جمعه ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) در بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله استرالیا، کانادا، چین، آلمان، هند، ژاپن، انگلستان و ایالات متحده آغاز خواهد شد و ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) نیز رسماً وارد بازار می‌شوند.
هر دو مدل آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی در مدل پایه خود دارای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی هستند، اما می‌توان آن‌ها را در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی نیز تهیه کرد. قیمت این گوشی‌ها نیز به ترتیب از ۷۹۹ و ۶۹۹ دلار شروع می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.