صفحه نمایش تاشو جدید ال جی به اندازه شیشه سخت و مقاوم است!

 

با اینکه ال جی اوایل سال جاری میلادی از تجارت گوشی‌های هوشمند دست کشید، اما این شرکت همچنان به تولید قطعات سخت افزاری گوشی‌های هوشمند، مانند نمایشگرهای اولد، ادامه می‌دهد. این کمپانی کره‌ای در تازه‌ترین اقدام، برای بهبود کیفیت نمایشگر دستگاه‌های تاشو در آینده، پوشش جدیدی را ابداع کرده که از شیشه سخت‌تر بوده و البته در برابر خرد شدن بسیار مقاوم است. ال جی نام این فناوری جدید را “پنجره تاشو واقعی” (Real Foldable Window) گذاشته است. با دیجی رو همراه باشید.
در حال حاضر، با اینکه دستگاه‌های تاشو دارای صفحه نمایش شیشه‌ای بسیار نازک و انعطاف‌پذیر هستند، اما با یک محافظ پلاستیکی پوشانده می‌شوند تا از ترک خوردگی و خط و خش جلوگیری شود. اگر به خاطر داشته باشید، دقیقاً به دلیل همین پوشش پلاستیکی بود که سامسونگ در سال ۲۰۱۹ و هنگام عرضه اولین نسل گلکسی فولد با مشکلی بزرگ روبرو شد؛ چرا که کاربران به اشتباه اقدام به برداشتن محافظ صفحه نمایش نصب شده در کارخانه می‌کردند و باعث می‌شدند تا صفحه نمایش کاملاً خراب شده و در برابر کوچک‌ترین ضربه‌ای آسیب‌پذیر باشد.

پنجره تاشو واقعی ال جی

به گفته ال جی، پنجره تاشو واقعی، به لطفا استفاده از “مواد جدید”، پوشش پلاستیکی نمایشگرهای تاشو را بهبود می‌بخشد. اگر چه این شرکت در بیانیه رسمی خود از ماده اولیه این روکش جدید نام نبرده، اما می‌گوید که از آن برای پوشاندن هر دو طرف یک ورق پلی استر (PET) استفاده کرده و سپس، ورق پلی استر روکش شده را برای افزایش مقاومت پنل اولد بر روی آن نصب می‌کند.
صفحه نمایش تاشو جدید ال جی به اندازه شیشه سخت و مقاوم است!
به این ترتیب، ال جی ادعا می‌کند که با پوشش جدید، دوام صفحات نمایش اولد تاشو بهبود زیادی می‌یابد. علاوه بر این، به کمک این پوشش جدید، چین و چروکی که در نمایشگرهای تاشو فعلی به چشم می‌خورند، بسیار کمتر خواهد شد. این شرکت کره‌ای همچنین مدعی شده که فناوری جدید می‌تواند هزینه تولید صفحات نمایش تاشو را نیز کاهش دهد.
ال جی در ادامه توضیحات خود می‌افزاید روکش پلی استر جدید این شرکت با تمامی انواع نمایشگرها، اعم از نمایشگر تبلت، لپ تاپ و یا حتی دستگاه‌های رول شونده (مانند گوشی رول شونده ال جی که اواخر سال گذشته به نمایش گذاشته شد) سازگاری داشته و در آن‌ها قابل استفاده است. این فناوری همچنین می‌تواند برای آن دسته از نمایشگرهایی که برخلاف گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ به سمت بیرون تا می‌شوند هم مفید و کاربردی خواهد بود.
ال جی می‌گوید این فناوری جدید تا سال ۲۰۲۳ تجاری نشده و وارد بازار نخواهد شد. علاوه بر این، این شرکت هنوز جزئیاتی از میزان تأثیر روکش پلی استر جدید بر دید و وضوح صفحات نمایش تاشو ارائه نکرده و مشخص نیست که تأثیر منفی بر روی کیفیت تصاویر خروجی دارد یا نه. بنابراین، هنوز برای قضاوت خیلی زود است و باید منتظر روزها و ما‌ه‌های آتی باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.