«ردمی ۱۰ پرایم» با تراشه هلیو G88 و باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری معرفی شد

ماه گذشته شیائومی گوشی ردمی ۱۰ را برای عرضه در بازارهای جهانی معرفی کرد که ارتقاهای خوبی نسبت به ردمی ۹ دارد. امروز هم این شرکت چینی با برگزاری رویدادی در هند، از یک مدل دیگر در این سری با نام ردمی ۱۰ پرایم (Redmi 10 Prime) رونمایی کرد. همچنین، هدفون بی‌سیم ردمی ایربادز ۳ پرو (Redmi Earbuds 3 Pro) نیز معرفی شد که نسخه تغییر نام یافته‌ای از ردمی ایرداتز ۳ (Redmi AirDots 3) عرضه شده در چین است. با دیجی رو همراه باشید.

مشخصات و ویژگی‌های ردمی ۱۰ پرایم

ردمی ۱۰ پرایم دارای یک صفحه نمایش باکیفیت ۶.۵ اینچی از نوع LCD است که یک حفره دوربین در بالا و مرکز آن تعبیه شده است. این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل یعنی فول اچ دی پلاس بوده، تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل در اینچ دارد و از نرخ تازه سازی ​​۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. شیشه مقاوم گوریلا گلس ۳ نیز وظیفه محافظت از پنل نمایشگر را بر عهده دارد.
ردمی ۱۰ پرایم اولین گوشی جهان است که از تراشه پردازشی هلیو G88 مدیاتک بهره می‌برد. این گوشی دارای حداکثر ۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR4x و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی است. البته، برای افزایش فضای ذخیره سازی، یک شیار برای ورود کارت میکرو اس دی نیز بر روی بدنه تعبیه شده است.
در زمینه عکاسی، ردمی ۱۰ پرایم یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد و در پشت بدنه هم به یک دوربین چهارگانه مجهز شده که سنسور اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. سایر لنزها هم شامل یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک لنز کمکی تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌باشد.
«ردمی 10 پرایم» با تراشه هلیو G88 و باتری 6000 میلی آمپری معرفی شد
نسخه جهانی ردمی ۱۰ از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد، اما شیائومی در ردمی ۱۰ پرایم پا را فراتر گذاشته و از یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. این باتری عظیم می‌تواند انرژی مورد نیاز برای ۷۲۳ ساعت ماندن در حالت آماده به کار، ۱۹۲ ساعت پخش موسیقی، ۲۴ ساعت پخش فیلم، ۱۱ ساعت بازی و ۱۱ ساعت فیلمبرداری را تأمین کند. همچنین ردمی ۱۰ پرایم از شارژ سریع ۱۸ واتی از طریق درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند و امکان شارژ معکوس با سرعت ۹ وات را نیز دارد. خبر خوب اینکه شیائومی یک شارژر ۲۲.۵ واتی در داخل جعبه این محصول قرار داده و نیازی به خرید جداگانه شارژر نیست.
ردمی ۱۰ پرایم به صورت پیش فرض به سیستم عامل MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید ۱۱ مجهز شده و در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی نیز می‌توان به اتصال ۴G VoLTE دوگانه، وای-فای، بلوتوث نسخه ۵.۱، GPS، فرستنده مادون قرمز، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و بلندگوی استریوی دوگانه، اشاره کرد.

قیمت و رنگ‌بندی ردمی ۱۰ پرایم

ردمی ۱۰ پرایم در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی معرفی شده و قیمتی هم که فعلاً در بازار هند برای آن تعیین شده، معادل ۱۷۱ دلار برای نسخه ۴/۶۴ گیگابایتی و معادل ۱۹۸ دلار برای نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.