شهروندانی عصبانی در صف های شلوغ واکسن / چرا وعده های شهریور محقق نمی شود؟

فیلم های ارسالی مخاطبان از مراکز واکسیناسیون، حکایت از آن دارد که بسیاری از شهروندان نسبت به نحوه تزریق واکسن کرونا گلایه مندند و واکسن به اندازه کافی حتی برای تزریق دوز دوم وجود ندارد.

شهروندانی عصبانی در صف های شلوغ واکسن / چرا وعده های شهریور محقق نمی شود؟

بررسی های میدانی خبرنگاران ما نشان می دهد ده ها شهروند در شهرهای مختلف کشور در مراکز واکسیناسیون تجمع کرده اما روند تزریق بسیار کندتر از قبل پیگیری می شود.

انتظار این بود که با تغییر دولت، اتفاقی مثبت در زمینه واکسیناسیون رخ دهد اما به نظر می رسد هنوز روند قطره چکانی تزریق واکسن ادامه دارد.

پیش از این مسئولان وزارت بهداشت وعده داده بودند که در شهریور ماه قریب به ۲۰میلیون دوز واکسن وارد کشور شده و بحران صف های طولانی برطرف می شود اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.

معاون اول ابراهیم رئیسی نیز چند ماه قبل خبر از توزیع ۵۰ میلیون دوز واکسن برکت تا شهریورماه داده بود که این وعده هم محقق نشد.

شب گذشته یک محموله واکسن وارداتی وارد کشور شد اما حجم آن تنها یک و نیم میلیون دوز بود که قابل مقایسه با نیاز موجود در کشور نیست.

یک نماینده مجلس پیشتر گفته بود، واکسن فایزر قرار است از آلمان به ایران وارد شود اما هنوز خبری از واردات این نوع واکسن هم در دست نبوده و چشم انداز روشنی پیش روی تزریق واکسن وجود ندارد.

این همه درحالیست که وارد شدن سویه های تازه کرونا به کشور، عملا باعث افزایش نگرانی ها از پیک ششم کرونا شده است.

انتظار می رود وزارت بهداشت و وزارت خارجه در هماهنگی با هم، زمینه را برای واردات حجم بیشتری از واکسن فراهم کنند تا صف واکسن کرونا کمی تعدیل شود.

در ویدئویی که در ادامه می بینید، صفی طولانی به نمایش گذاشته شده که همه در آن منتظر تزریق واکسن هستند اما این صف با سرعتی که انتظار می رود، پیش نمی‌رود.

منبع: اخبار روز آزاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.