احمد مسعود در واکنش به خبر محاصره پنجشیر: این منطقه را تسلیم طالبان نخواهم کرد/ در صورت شکست مذاکرات، برای دفاع آماده‌ایم

در همین زمینه

فرمانده نیرو‌های جبهه مقاومت افغانستان در واکنش به خبر محاصره دره پنجشیر گفت این منطقه را تسلیم طالبان نخواهد کرد.

احمد مسعود در واکنش به خبر محاصره پنجشیر: این منطقه را تسلیم طالبان نخواهم کرد/ در صورت شکست مذاکرات، برای دفاع آماده‌ایم

خبرگزاری رویترز نوشت احمد مسعود تأکید کرده است که گفتگو تنها راه حل است، اما در صورت شکست مذاکرات، نیروهای او آماده نبرد هستند.
مسعود که نیروهایش شامل بقایای نیروهای منظم ارتش و نیروهای ویژه هستند، خواستار مذاکره برای تشکیل یک دولت فراگیر برای افغانستان شده، اما قول داده است که در صورت تلاش نیروهای طالبان برای ورود به دره پنجشیر، مقاومت خواهد کرد.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که گذرگاه سالنگ در بزرگراه اصلی که از جنوب افغانستان به شمال می‌رود، باز بوده و نیروهای مقاومت در دره پنجشیر محاصره شده‌اند. اما ظاهرا در حال حاضر هیچ درگیری خاصی در این منطقه وجود ندارد زیرا او تأکید کرده است که «امارت اسلامی» در تلاش است تا مشکلات را به صورت «مسالمت‌آمیز» حل کند.
در همین حال، امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری پیشین افغانستان نوشته‌ است که شاهراه سالنگ به دست نیروهای مقاومت بسته شده‌ است.
 

منبع: یورونیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.