جهانپور: ۱۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا طی سه ماه آینده وارد کشور می‌شود

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ۱۲۰ میلیون دوز واکسن وارداتی در صورت خوش قولی طرف های خارجی به کشور طی سه ماه آینده وارد می شود.

جهانپور: ۱۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا طی سه ماه آینده وارد کشور می‌شود

کیانوش جهانپور با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: امروزه تزریق واکسن به ۴۰۰ هزار دوز رسیده است ، خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از ششصد و چهل و شش هزار دوز تزریق واکسن کرونا در کشور شده ایم.

او ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و بیش از ۱۳ و نیم میلیون نفر از مردم کشور یک دوز و در حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان نیز دومین دوز واکسن خود را نیز دریافت کرده‌اند در سه ماه آینده بیش از حدود ۱۲۰ میلیون دوز واکسن فراهم می شود و در صورت خوش قولی طرف های خارجی تا پایان تابستان ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد.

هفت درصد از واکسن های تزریقی در کشور تولید داخل بوده اند

جهانپور گفت: تاکنون هفت درصد از واکسن های تزریقی در کشور تولید داخل بوده اند و این رقم تا پایان مرداد می تواند در صورت تحقق وعده های تولیدکنندگان داخلی واکسن به ۲۰ درصد می رسد و تا پایان شهریور ۳۵ درصد از واکسن های تزریقی را برای تولید داخل است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.