روند قیمت تخم مرغ افزایشی خواهد بود

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن : فشار کمبود نهاده دامی و افزایش سایر هزینه های پرورش مرغ، باعث کاهش در  جوجه ریزی مرغداری ها شده و قطعاً عرضه تخم مرغ در ماه های آتی را کاهش خواهد داد.

روند قیمت تخم مرغ افزایشی خواهد بود

ناصر نبی پور عضو هیئت مدیره مرغداران گفت: هزینه تمام شده برای تولید تخم مرغ به شدت افزایش یافته است. و میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری روندی کاهشی داشته است.  بنابراین پیش بینی می شود عرضه تخم مرغ در ماه‌های آینده  در بازار با کاهش قابل توجهی مواجه گردد. بنا بر گفته نبی پور در حالیکه هزینه تولید یک کیلوگرم تخم مرغ هجده هزار و سیصد تومان رسیده اما همچنان تولید کنندگان این کالا مجبورند با قیمت مصوب آذر ماه سال گذشته یعنی هر کیلو  چهارده هزار تومان این محصول را  عرضه کنند که باعث ضرر  تولید کنندگان شده است.

وی بالا رفتن قیمت خوراک دام را مهمترین عامل افزایش قیمت تولید عنوان کرد و گفت: اولاً نهاده‌های دام و طیور آنگونه که مسئولان قول داده اند به موقع به دست مرغداران نمی رسد و معمولاً  پس از ثبت درخواستهای دولتی حدوداً  ۲ ماه طول می‌کشد تا سویا  و ذرت  به دست ما برسد. دوم اینکه فعال این صنعت مجبورند بخش زیادی از نیاز خود را از بازار آزاد به قیمت های گرانتری تهیه نمایند. که قطعاً هزینه های آنها را افزایش خواهد داد. وی خاطر نشان کرد کاهش ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در دی سال گذشته مشکلاتی را برای عرضه تخم‌مرغ ایجاد کرد اکنون نیز کاهش جوجه ریزی ها در شرایط فعلی بر عرضه تخم‌مرغ در ماههای آتی تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.