نامه خوانده نشده از قاتل روح الله داداشی

۲۶ تیر ماه سال ۹۰ بود که خبر قتل روح الله داداشی در تمام رسانه های دنیا پیچید.

نامه خوانده نشده از قاتل روح الله داداشی

قدرت نمایی با چاقو تبدیل به یک فرهنگ تراژیک در میان برخی جوان ها شده است.این فرهنگ خشونت بار غلط در طول تاریخ فجایع خیلی ناگواری به بار آورده است.که یکی از این فجایع زمانی رخ داد که یک نوجوان،آنچنان مجذوب شهوت قدرت شد که دست به چاقو برده و قوی ترین مرد ایران را قربانی قدرت پوشالی خود کرد که احساس قدرت کاذب را تنها چاقویی که در دست او بود،به آن نوجوان القا کرده بود.

ماجرا از این قرار بود که در عصر روز حادثه سه جوان سوار بر یک پراید مشکی شروع به کل کل با سرنشینان خودرو روح الله داداشی در ۴۵ متری گلشهر کرج کردند.وقتی روح الله داداشی سراتو زرشکی خود را متوقف کرد و از خودرو پیاده شد،یکی از آن سه جوان به نام علیرضا با چاقو به گردن روح الله داداشی ضربه زد و همین باعث به قتل رسیدن روح الله داداشی شد.

نامه خوانده نشده از قاتل روح الله داداشی

علیرضا در دادگاه گفته بود که قصد قتل نداشت و فقط از هیکل مرد آهنین ترسیده بود.در همان جلسه دادگاه،صاحب یک خودرو شاسی بلند که همان روز با علیرضا و دوستانش درگیر شده بود اظهار کرده بود:«این چند جوان به من حمله کردند.قصد آنها فقط قدرت نمایی بود.بعدا متوجه شدم که بعد از درگیری در یک پارک جمع شدند و با افتخار برای دوستانشان تعریف کردند که چطور راننده یک خودرو شاسی بلند را کتک زدند.»

رونمایی از آخرین نامه قاتل روح الله داداشی

روح الله داداشی یکی از قویترین مردان ایران بود که بعد از به قتل رسیدن او،خانواده اش درخواست قصاص قاتل را کردند.رسیدگی به پرونده قتل روح الله داداشی در وقت فوق العاده صورت گرفت و قاتل در ملا عام به دار مجازات آویخته شد. بعد از اجرای حکم قصاص خانواده داداشی بارها اعلام کردند که از اجرای این حکم و اعدام یک قاتل کم سن و سال پشیمانند. برادر روح الله داداشی گفته بود که تحت فشار هواداران مجبور به اجرای حکم شد.

 

ده سال از این جنایت می گذرد که نامه علیرضا ملاسلطانی، قاتل روح الله داداشی فاش شد.او در این نامه نوشته بود: «می تونم بگم از کاری که کردم خیلی خیلی پشیمونم. من نمی خواستم این اتفاق بیفته، چون نمی خواستم چاقو به دست بگیرم. من موقعی که از ماشین خارج شدم چاقو در دستم بود. با چاقو اون مرحوم رو زدم. شاید اگه چاقو در ماشین یا دستم نبود آن قتل صورت نمی گرفت. از همه جوانان هم سن و سالم می خواهم به خاطر خدا و پدر و مادرشان چاقو دستشان نگیرند. از همه مردم و ورزشکاران ودوستان مرحوم روح الله داداشی عذرخواهی می کنم. امیدوارم که خداوند بزرگ منو مورد افو (عفو) قرار بده. من علیرضا ملاسلطانی از کرده خود پشیمانم. باز هم می گویم ای کاش چاقو با خودم حمل نمی کردم. »

 

منبع: رکنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.